Gå til innhold

Fjerne visdomstann når en er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte legetime for å trekke min siste visdomstann før jeg visste at jeg var gravid. Bør jeg ringe og avbestille timen? De andre visdomstennene klarte jeg meg med paracet, men de har spart den «verste tanna» til slutt sa tannlegen sist. Så da blir jeg jo litt skeptisk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du få bedøvelse?

Anonymous poster hash: 3fd1d...de4

Gjest Antarctica
Skrevet

Har ikke så mye å si. Jeg fjernet også visdomstann som gravid. Du sier til tannlegen at du er det, og hun/han tar de nødvendige forholdsregler.

Skrevet

Jeg skulle trekke visdomstann, men tannlegen sa nei. Fikk beskjed om å komme tilbake tre måneder etter fødsel. Heldigvis gikk smertene over, har fortsatt tanna i dag. Det er fare for blødninger siden tannkjøttet blir mykere i graviditeten.

Anonymous poster hash: 65429...39b

Skrevet

Tror ikke du bør ta lokalbedøvelse når du er gravid? Heller ikke røntgen. Og ikke noe sterkere enn Paracet, og også det bør begrenses. Du vet jo aldri hvor vondt du får. Mannen knasket Paralgin forte i flere dager, mens jeg trengte ikke en eneste Paracet. Så det er jo veldig kjipt hvis du får skikkelig vondt og ikke kan ta noe... Er det akutt blir det jo noe annet, men hvis det kan vente til etter fødsel ville jeg ghort det.

Anonymous poster hash: 14dbc...acd

Skrevet

Tannlegen min ville ikke trekke visdomstannen min da han fikk beskjed om at jeg var gravid. Fikk beskjed om å ta det etter graviditeten. Han sa den mest risikable perioden å utføre et slikt inngrep på var i første trimester.

Anonymous poster hash: 05b65...be1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...