Gå til innhold

Mannen vil ikke ha flere barn, og hopper av i svingen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han orker ikke begynne på nytt og føler seg for gammel. Jeg derimot er klar for nr tre.

Men han hopper av i svingen, vil ikke bruke kondom.

Hvor høy er sjangsen for å likevel bli gravid da?

Har hatt sex 1,2 og 3 dager før El denne mnd.

Anonymous poster hash: 98416...35c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere bør bli voksen, begge to.

Anonymous poster hash: 7c28d...428

Skrevet

Vi har gjort det slik i alle år uten uhell

Anonymous poster hash: cbe52...cbb

Skrevet

Dere bør bli voksen, begge to.

Anonymous poster hash: 7c28d...428

Hva mener du med det?

Vi er godt voksne. Jeg tåler ikke hormonprevanskov, han vil ikke sterilisere seg og liker ikke å bruke kondom.

For meg er det ingen krise med den til, og han vet jo at det er en risiko.

Jeg lurte bare på hvor stor sannsynligheten er.

Hvor mange her som har blitt gravide slik.

Anonymous poster hash: 98416...35c

Skrevet

Den er helt sikker omtrent like lav som med kondom. Vi har gjort det i 12 år uten uhell. Og vi har sex gjennomsnittlig 2-3 ganger i uken.

Anonymous poster hash: eda21...870

Skrevet

Det er nå bare tull dere som sier at dette er sikkert. Med grunnleggende kunnskap om kvinners og menns fysiologi vet du at du har lange perioder rundt eggløsning der du kan bli gravid, samt at mannen slipper sædceller før utløsning. Hvis du bruker dette som prevensjon er det omtrent det samme som å si at du ønsker deg barn. Med all sannsynlighet vil du bli gravid i løpet av ikke alt for lang tid om du og din mann er vanlig fruktbare, og det bør dere være klar over. Når det er sagt er det ingen god idé å bli gravid hvis ikke dere begge ønsker barn!

Anonymous poster hash: 36606...831

Skrevet

Det er nå bare tull dere som sier at dette er sikkert. Med grunnleggende kunnskap om kvinners og menns fysiologi vet du at du har lange perioder rundt eggløsning der du kan bli gravid, samt at mannen slipper sædceller før utløsning. Hvis du bruker dette som prevensjon er det omtrent det samme som å si at du ønsker deg barn. Med all sannsynlighet vil du bli gravid i løpet av ikke alt for lang tid om du og din mann er vanlig fruktbare, og det bør dere være klar over. Når det er sagt er det ingen god idé å bli gravid hvis ikke dere begge ønsker barn!

Ble gravid sånn første mnd vi prøvde, så ikke veldig lurt dersom man vil unngå graviditet;-) kommer an på om han har sperm i forsatsen eller ikke, min mann har tydeligvis det. Nr 3 kommer hvert øyeblikk:-)

Anonymous poster hash: f5e2a...50a

Skrevet

Men hva skal HI gjøre? Nekte mannen sex? Det er ingen krise for henne at det kommer en til sier hun. Da får mannen stå for prevensjon siden det er han som ikke vil ha barn. 90 % av menn er så barnslige at de nekter kondom, da får de leve med valget sitt. Han er nok klar over risikoen men tenker at det går bra.

Anonymous poster hash: 05d67...844

Skrevet

Det går seg til. Han vet jo hva han er med på når han hopper av. Det burde derfor ikke være et sjokk å gjøre kona gravid og plutselig vente nr 3.

Ikke HI

Skrevet

Hvor stor sjansen er for svangerskap er faktisk individuelt

Menn "smører" jo litt fra penis når de blir opphisset, og i disse såkalte lystdråpene er det sædceller. Men så er det noen menn som smører mye og noen smører nesten ikke i det hele tatt, noen menn har ganske mange svømmere i smøringen sin mens andre nesten ikke har noen.

Derfor kan noen hoppe av i svingen i årevis uten å bli gravid, mens andre blir gravid den ene gangen de gjør det, selv om begge gjør det korrekt og trekker seg ut i god tid.

Du må jo også treffe blink med tanke på eggløsning.

Vi hoppet ikke av i svingen engang, men mannen var inne og hilste på under forspillet og fikk utløsningen sin et helt annet sted senere i "akten". Vi gjorde dette noen ganger mens jeg fullammet og ikke hadde fått tilbake mensen enda etter forrige svangerskap så jeg hadde ikke kontroll på eggløsning. Jeg ble gravid gitt, så min mann må ha hatt noen dyktige svømmere i smøringen sin ;)

Statistikken sier at 10 av 100 kvinner blir gravide i løpet av et år.

http://www.kk.no/livsstil/derfor-b%C3%B8r-du-unng%C3%A5-%C3%A5-%C2%ABhoppe-av-i-svingen%C2%BB-21228

Anonymous poster hash: 15c81...53f
Skrevet

Da blir det nok snart baby på dere

Anonymous poster hash: fbccf...e1a

Skrevet

Ble gravid sånn første mnd vi prøvde, så ikke veldig lurt dersom man vil unngå graviditet;-) kommer an på om han har sperm i forsatsen eller ikke, min mann har tydeligvis det. Nr 3 kommer hvert øyeblikk:-)

"Ble gravid sånn første mnd vi prøvde"? Prøvde på barn og hoppet av i svingen? 😂

Anonymous poster hash: 0d026...871

Skrevet

Jeg ble gravid på den måten. Dvs. jeg ønsket barn, han var litt i tvil. Så en gang jeg red han, klarte jeg vist ikke å stoppe, før det var for sent ;)

Anonymous poster hash: 646af...da7
Skrevet

"Ble gravid sånn første mnd vi prøvde"? Prøvde på barn og hoppet av i svingen? 😂

Anonymous poster hash: 0d026...871

Samme her. Første "PP" ble gravid

Anonymous poster hash: 8229c...ed2

Skrevet

Jeg har hørt et ordtak om temaet noen år tilbake og jeg liker den:khm,om du ønsker et barn til,la mannen stå for prevensjon.

Anonymous poster hash: 9fa9c...acb

Skrevet

Men hva skal HI gjøre? Nekte mannen sex? Det er ingen krise for henne at det kommer en til sier hun. Da får mannen stå for prevensjon siden det er han som ikke vil ha barn. 90 % av menn er så barnslige at de nekter kondom, da får de leve med valget sitt. Han er nok klar over risikoen men tenker at det går bra.

Anonymous poster hash: 05d67...844

Hun bør gjøre det helt klart for mannen hva slags risiko denne metoden innebærer, og være sikker på at han er villig til å ta konsekvensen dersom hun skulle bli gravid. Har dessverre lest litt for mange innlegg her inne om helt tilsvarende situasjoner der mannen har krevd abort. 

Forøvrig tull at det er en sikker metode. Mine oldeforeldre praktiserte dette (ja, har snakket med min oldemor om det), og de fikk ni barn. De fem siste var ikke ønsket, men de kom. 

Anonymous poster hash: 4cdd4...30f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...