Gå til innhold

Noen som bruker insulin her?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

HJELP meg dere som kan noe om insulin bruk. Klokka 17 målte jeg blodsukker 4.6 og tar novorapid dose 2. Spiser middag kylling gryte med litt ris inntil og salat. Klokka 19 er bs 9.1. Nå rett før 21 målte jeg på nytt pga tenkte å ta kveldsmat da er det bs 9.7.

Skal ikke insulin hjelpe for å holde bs nede? Er fortsetter det jo bare å stige. Skjønner ingenting jeg nå

Starta på insulin i dag pga sv diabetes

Anonymous poster hash: 65dc1...9b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring poliklinikken på sykehuset i morgen tidlig! Det er ikke noen akutt krise i kveld, men du må få bedre opplæring.

Anonymous poster hash: 56159...f13

Skrevet

Tar du to enheter? Er det det du mener? Siden du startet opp i dag, så tar det sin tid føre det stabiliserer seg. Og hvilket bls app er du har? Slik med USB? Da kan du jo få gjennomsnittet ( HbA1C) gjennom hele dage om du måler deg ofte.

Har du ligget høyt før oppstart med behandling? Ring diapol i morgen for å få et best mulig svar. Jeg har svart bare ut i fra mine personlige erfaringer med diabetes, og er ei proff.

Skrevet

HJELP meg dere som kan noe om insulin bruk. Klokka 17 målte jeg blodsukker 4.6 og tar novorapid dose 2. Spiser middag kylling gryte med litt ris inntil og salat. Klokka 19 er bs 9.1. Nå rett før 21 målte jeg på nytt pga tenkte å ta kveldsmat da er det bs 9.7.

Skal ikke insulin hjelpe for å holde bs nede? Er fortsetter det jo bare å stige. Skjønner ingenting jeg nå

Starta på insulin i dag pga sv diabetes

Anonymous poster hash: 65dc1...9b9

Det er helt vanlig at bs er økt etter matinntak, selv med insulin. Da er nok dosen litt lav muligens. De vil forsøke med små doser nå i begynnelsen. Du bør prøve å forbrenne litt energi mellom måltidene. Gå deg en tur feks mellom middag og kvelds

Skrevet

Mannen har gått på insulin pga dia 2 og ved oppstart var det helt vanlig for han med høyt blodsukker etter mat - det tok tre uker før det stabiliserte seg på normalt nivå (rundt 5.5) . Syns det høres ut som du har fått lite opplæring og er utrygg. Ta kontakt med diabetes poliklinikken du tilhører og be om en time! 😊 Fikk du noe veiledning i forhold til kost?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...