Gå til innhold

hvor mye skal man presse barnet til aktiviteter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei på snart 8 år som nå prøver håndball, kjenner alle på laget og trenerne. Men hun syns ikke det er så gøy. Sånn har det vært med det meste vi har prøvd som hun har ønsket å prøve selv. Det er dans, ridning (datt av hesten så skjønner det) svømming og allidrett. Hvor mye skal vi presse hun til å fortsette å prøve? Og må alle barn være med på idrett? Hun har svømming og allidrett på sfo.

Hilsen litt frustrert usikker mamma.

Anonymous poster hash: 5eaf8...d84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er litt i samme situasjon. Jeg har ett barn som vil være med på absolutt alt og ett barn som ikke vil være med på noe som helst. Sistnevnte  er med på speidern, det liker hun godt. 

Anonymous poster hash: 7f063...3e3
Skrevet

For mine har regelen vært å fullføre semesteret eller kurset.

Går de på ridekurs tar de alle timene, på håndball eller fotball fullfører de sesongen. Altså det vi har betalt for.

De får lov å slutte på aktiviteter hvis de absolutt ikke vil, men de må minst ha en organisert aktivitet.

Skrevet

Vi har kun vært på prøvetimer så har ikke betalt for hele sesonger osv...men er jo litt på selv at man må fullføre og, men det er mest vi som har bedt hun om prøve ting og da vil hun prøve, men det er det.

Takk for at dere svarte:)

Skrevet

Men kanskje du skal spørre henne hva hun selv har lyst til?

Det må jo ikke være idrett, det kan jo være sjakk, musikk eller 4H. Jeg synes i hvert fall det er viktig at de kommer seg litt ut av huset og treffer andre, også utenom skoletid. Mine er fysisk aktive, så det er ikke nødvendigvis for treningens skyld. Men for det sosiale og det å treffe andre enn de i klassen.

Skrevet

Hos oss er regelen at hun prøver ut semesteret som vi har betalt for.

Mange ting er ikke så gøy før man har prøvd litt. Jeg har ei som helst skal få til før hun har prøvd og derfor er denne regelen viktig.

Anonymous poster hash: 77fd7...165
Skrevet

Har spurt flere ganger om hva hun vil, og sier da vet ikke eller ingenting. Har nettopp vært på håndball trening nå og hun syns det er gøy og jeg ser at hun syns det er gøy og:) og til helgen er det en liten cup, kan være hun gruer seg til det.

Hi

Skrevet

Beg hadde nok presset litt. Noe må vel falle i smak. Hadde ihvertfall ikke fått spille data/ ipad så lenge hun ikke hadde vært med på aktiviteter.

Regelen hos oss er lekser og aktiviteter før ipadspilling.

Hvis ingen aktiviteter, så ingen ipad. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: ac9a4...a37

Skrevet

Vi har kun vært på prøvetimer så har ikke betalt for hele sesonger osv...men er jo litt på selv at man må fullføre og, men det er mest vi som har bedt hun om prøve ting og da vil hun prøve, men det er det.

Takk for at dere svarte:)

Hun kan kanskje ha godt av å erfare at man må holde ut en stund og prøve noen ganger før ting begynner å bli kjekt? Det er også god erfaring å ha med seg til andre områder i livet.

Skrevet

Her har vi en på fotball og karate. Har samme regel som mange over - man går ut sesongen om man har begynt. Han har sagt han vil slutte med det ene og det andre fra tid til annen, men det går gjerne over etter et par uker, og han elsker egentlig begge deler! Han blir bare litt lei noen ganger.... og det er jo forståelig. 

Nå har fotballen begynt med 2 treninger i uken, og da har vi som regel at han må på en trening, og begge om han orker. Han er bare 7 år, og jeg tenker det kan bli mye med 3 treninger i uken.

Anonymous poster hash: de7ce...073

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...