Gå til innhold

Babler nesten bare med storebror. .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby jente på 5 mnd. I det siste har jeg lagt merke til at hun stort sett bare babler når hun har nærkontakt med storebroren sin som er 8 år. Hun er med meg hele dagen og jeg snakker mye til henne.Superkoselig at hun er så begeistret for storebror, men hva kommer dette av?

Anonymous poster hash: 7bfb1...453

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en teori om at babyer anstrenger seg mer for å bli likt av familiemedlemmer som ikke er foreldre. Mamma (og pappa) har egne instinkter for å ta vare på baby, mens søsken, tanter og onkler, besteforeldre osv må sjarmeres i større grad for å sikre tilknytningen sånn at de også hjelper til med å ta vare på baby.

Eldstejenta vår hadde en periode hvor hun lo så tårene trillet når mormora snakket - samma pokker hva hun sa. Så snart hun åpna munnen så lo ungen så hun hikstet 😂

Og lillemann på sju mnd ler av søsknene, særlig hun som bor her fast. Ingen kan få ham til å le så mye som hun, og hun trenger ikke gjøre mer enn å hoppe eller prate - tidligere i dag satt han og lo så han ristet av at hun telte høyt når hun gjorde matteleksa 😂 han babler også masse med henne, men ikke så mye med meg 😕

Vet ikke om det er sånn, men det virker logisk 😛

Gjest Antarctica
Skrevet

Min teori er at barn gjenkjenner andre barn. Mine har alltid blitt ekstra glade når det kom unger på besøk, selv som bittesmå kunne de ligge på teppet og følge den unge gjesten med øynene. De var også kjempeglade for å bli kjent med ungene i barnehagen. Jeg tror barn trenger kompiser.

Skrevet

Hi her: Interessant det dere skriver begge to. Moro med utviklingsteorier 😉Takk for svar!

Anonymous poster hash: 7bfb1...453

Skrevet

Babyer flest har vel ikke helt skjønnt at mamma ikke er en kroppsdel. Derfor setter de lite sjarm på oss. De tar oss rett og slett for gitt. Når gutten min kom i den såkalte selvstendighets fasen virket det som han omsider skjønte at vi var to separate individer og ble plutselig mye mer klegg. Frem til da tok han for gitt at jeg var der, men plutselig måtte han passe på at jeg ikke gikk.

Anonymous poster hash: f26b3...43d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...