Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #1 Skrevet 29. mars 2016 Prøver å Google det, men får for det meste opp artikler om hårtap i forbindelse med cellegift. Anonymous poster hash: 251e8...ec3
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #2 Skrevet 29. mars 2016 Nei det er ikke et symptom på kreft.Kreftpasienter mister håret pga cellegiften,så med mindre du får cellegift,så er det en annen grunn! Anonymous poster hash: 572aa...e29
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #3 Skrevet 29. mars 2016 Kan du ha fått alopecia? Hvis det er snakk om å miste mer hår en det som er ansett som normalt så kan det være noe sånt.. Anonymous poster hash: 8a05d...a83
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #4 Skrevet 29. mars 2016 Har du vært hos legen? Kanskje du har vitamin- eller jernmangel? Går du på medisiner? Anonymous poster hash: ccf16...190
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #6 Skrevet 29. mars 2016 Stress, slanking, hormoner er vel mer sannsynlig. Anonymous poster hash: 557d3...854
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #7 Skrevet 29. mars 2016 Jeg har mista alt håret på hodet tre ganger uten at noen klarer å finne ut hvorfor. Anonymous poster hash: a4578...ca2
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #8 Skrevet 29. mars 2016 Jeg røyter veldig når jeg har mye stress. Og når jeg har vært sikkelig sjuk. Etter operasjonen etter exu røyta jeg også en god del. Anonymous poster hash: 4eea6...5be
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #9 Skrevet 29. mars 2016 Jeg har mista alt håret på hodet tre ganger uten at noen klarer å finne ut hvorfor. Anonymous poster hash: a4578...ca2 Det høres veldig ut som alopecia. Den kommer i 3 grader: 1. Areata: flekkvis håravfall 2. Totalis: man mister alt hår på hodet og i ansiktet 3. Universalis: man mister absolutt alt av kroppshår. Det er en hudsykdom hvor hårsekkene går i "dvale". Man vet hva som skjer, men ikke hvorfor. Det trigges ofte ved mye stress, traumer etc. Litt forenklet forklart slik hudspesialisten forklarte meg det: Kroppen jobber hardt for å "reparere seg selv" når den er i "kampmodus", derfor kvitter den seg med det man er minst avhengig av (for å konsentrere seg om andre områder). Og det er gjerne håret. Hårsekkene går da i dvale. Huden blir helt glatt, liksom blankpolert. Det sies at 80% av de som mister håret får det tilbake innen et par år, men at man lettere kan miste det igjen om man først har opplevd det én gang. Jeg har selv alopecia areata, flekkvis håravfall (også kalt stressflekker), heldigvis har jeg fått igjen håret på de bare flekkene, men jeg mister stadig mye hår. Har holdt på i 5 år nå. Hårmanken er halvert, men heldigvis hadde jeg mye hår i utgangspunktet så det er bare jeg som ser/merker det.. Det er dessverre ingen behandling for dette, men noen har hatt effekt av b-vitaminsprøyter og/eller kortisonsprøyter (som settes i de bare flekkene), ble jeg forklart.. Anonymous poster hash: 8a05d...a83
februarprins2013 Skrevet 29. mars 2016 #10 Skrevet 29. mars 2016 kan være så mye som gjør at du minster håret, gå til legen hvis du er urolig
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #11 Skrevet 29. mars 2016 Det høres veldig ut som alopecia. Den kommer i 3 grader: 1. Areata: flekkvis håravfall 2. Totalis: man mister alt hår på hodet og i ansiktet 3. Universalis: man mister absolutt alt av kroppshår. Det er en hudsykdom hvor hårsekkene går i "dvale". Man vet hva som skjer, men ikke hvorfor. Det trigges ofte ved mye stress, traumer etc. Litt forenklet forklart slik hudspesialisten forklarte meg det: Kroppen jobber hardt for å "reparere seg selv" når den er i "kampmodus", derfor kvitter den seg med det man er minst avhengig av (for å konsentrere seg om andre områder). Og det er gjerne håret. Hårsekkene går da i dvale. Huden blir helt glatt, liksom blankpolert. Det sies at 80% av de som mister håret får det tilbake innen et par år, men at man lettere kan miste det igjen om man først har opplevd det én gang. Jeg har selv alopecia areata, flekkvis håravfall (også kalt stressflekker), heldigvis har jeg fått igjen håret på de bare flekkene, men jeg mister stadig mye hår. Har holdt på i 5 år nå. Hårmanken er halvert, men heldigvis hadde jeg mye hår i utgangspunktet så det er bare jeg som ser/merker det.. Det er dessverre ingen behandling for dette, men noen har hatt effekt av b-vitaminsprøyter og/eller kortisonsprøyter (som settes i de bare flekkene), ble jeg forklart.. Anonymous poster hash: 8a05d...a83 Er godt kjent med alopecia og det er ikke det 😉 Anonymous poster hash: a4578...ca2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå