Gå til innhold

Når sa dere offentlig at dere var gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med offentlig mener jeg fks på facebook, til venner, familie, til alle. Hvor langt var dere på vei da det ikke lengre var hemmelig. Og til dere som ventet lenge (etter uke 20), var det noen spesiell grunn til det?

Anonymous poster hash: 1a25d...417

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et par utvalgte fikk vite det etter uke 8, rett og slett fordi vi ikke klarte å holde det for oss selv. Etter uke 12 ble det offentlig.

Anonymous poster hash: 1360e...648
Skrevet

Med første var det uke 5 til de nærmeste, uke 10 offisielt.

Med andre var det offisielt i uke 7/8.

To svangerskap med hyperemesis, vanskelig å holde det skjult.

Anonymous poster hash: 06063...e81

Skrevet

Uke 14 på jobb, til "verden" etter OUL i uke 18/19. Foreldrene våre fikk vite det uke 9/10.

Anonymous poster hash: ef8f4...6d9

Skrevet

Vi ventet med å annonsere på face til jeg var 20-21 uker. Rett og slett fordi vi hadde slitt i 3 år med å bli gravid og mistet i MA 2 ganger ( ene gangen i uke 12) kjenner noen som har annonsert det rundt uke 9-10 for så å miste i uke 12.. Den er ganske vondt og forferdelig å miste om man ikke skal måtte forholde seg til å måtte brette det ut på Facebook i tillegg om det går galt. Hun ble gravid igjen med en gang men sa da ikke noe før uke 20 på Facebook hun heller.

Anonymous poster hash: b0316...d25

Skrevet

Sist jeg var gravid fantes ikke Facebook 😀

Sa det til mine foreldre og beste venninner med en gang jeg fant det ut, dvs rundt uke 6.

Så fikk de rundt vite det fra uke 12 og utover.

Anonymous poster hash: 4d2ff...189

Skrevet

Fortalte det til familie og venner jeg er med i hverdagen etter uke 12, skrev på Facebook etter ultralyd i uke 18

Anonymous poster hash: 319a3...874

Skrevet

Med første: jobben i uke 6. Familie og venner uke 14.

Med andre: jobben i uke 6. Familie og nære venner ca uke 11.

Ikke delt på sosiale medier noen av gangene.

Skrevet

Vi fortalte til foreldre uke 5/6, jeg måtte fortelle på jobb i uke 7 fordi jeg begynte å bli veldig dårlig, noen venner fikk vite det rundt uke 9 pga hyperemesis, og deretter ble det offentlig etter uke 12. 

Jeg fikk også veldig fort mage, altså synlig mage for de som kjente meg før uke 9, så det ble vanskelig å skjule. 

Anonymous poster hash: 0c87a...117
Skrevet

Med førstemann oppdaga vi det i uke 16. Sa det til familien i uke 18. Venner i uke 32 og studiestedet i uke 37.

Resten fikk vite det etter fødselen.

Anonymous poster hash: 5b7e3...3be

Skrevet

Annonserte aldri noe på facebook. Folk fikk vite ettersom det passa. Var aldri noen hemmelighet, men heller ikke noe jeg kringkastet. De fleste som "trengte" å vite det visste det vel stort sett i mellom uke 20 og 24. Det er jo grenser for hvor lenge det bare ser ut som man har lagt på seg litt :P

Skrevet

Offentlig: noen måneder etter fødsel. Kom frem i en status at jeg tok med barna et sted😂

Anonymous poster hash: b6208...bea

Skrevet

uke 4 mannen , mine foreldre og min del av familien uke 6 , svigerfamilie i uke 10, de nærmeste vennene uke 6, skolen uke 18, folk jeg har på facebook i uke 20 og andre mennesker jeg ikke har på facebook som jeg kjenner fikk vite det da barnet ble født.

Anonymous poster hash: 860c4...ccc
Skrevet

Til familie og venner +jobb nesten med engang fordi jeg fikk ekstrem svangerskapskvalme...

Resten av verden (les facebook) i uke 32-34 engang....

Anonymous poster hash: 3317b...b8b

Skrevet

Familie etter uke 12, en del fant det ut selv da de så magen. Delte det på facebook og instagram noen dager etter fødsel(den dagen vi skulle reise hjem).

Skrevet

Med første tenkte vi å vente til uke 12 med å fortelle det til noen. Men da jeg i uke 7 fikk blødninger og trodde jeg skulle miste fortalte jeg det til familie, nære venner og jobb. Dette fordi jeg ikke så noen grunn til å holde det hemmelig. Jeg trengte rett og slett å prate om det. Men hun klorte seg fast inni der, så det gikk jo bra.

Med nr 2 fortalte vi det i uke 7 da også. Jeg så ingen grunn til å holde det hemmelig rett og slett.

Jeg har aldri annonsert noe på face. Perifere venner og bekjente fikk vite det når vi traff de, eller via jungeltelegrafen...

Anonymous poster hash: 47a42...536

Skrevet

familie og kollegaer : uke 5

venner : uke 8

facebook : uke 18

Skrevet

Nærmeste familien fikk vite det i uke 12. Da tok storebror på seg jobben med å fortelle alle i barnehagen og på butikken det ;) 

Venner omtrent på samme tid. 

Facebook har jeg ikke nevnt et ord om det på. Føler det er så "teit" å annonsere noe sånt der altså! De jeg vil fortelle det til, de får vite det når jeg sier det og resten får se det når det kommer så langt. 

Anonymous poster hash: acafc...996
Skrevet

Nærmeste familie (foreldre og søsken) fikk vite det med en gang, uke 4-5.

Kollegaer og venner sånn gradvis etter uke 10-12, så sprer jo nyheten seg blant venner, naboer og kjente, synes jo ganske greit etterhvert også ;)

Facebook kunne det ikke falle meg inn å kringkaste det på.

Anonymous poster hash: 260c3...72b
Skrevet

Bestevenninner fikk vite med en gang. Ventet til etter 12-ukers UL med å si det til arb. giver og nære venninner, sa ikke noe til familie, kollegaer eller bekjente, og ikke på sosiale medier. Så glad jeg valgte det, for mistet i uke 17. Ikke noe jeg har lyst til at hele verden skal vite!

Anonymous poster hash: 49eb9...f69

Skrevet

enda til gode å annonsere graviditet og fødsel på sosiale medier...ungen er 2,5 år. Men fortalte foreldre og øvrig familie etter uke 12. På jobb etter ordinær ultralyd.

Anonymous poster hash: f39df...d26
Skrevet

Jeg fortalte det til alle i dag! Er 14 uker på vei i dag,ville vente til etter tidlig ultralyd som jeg var på i påsken. Noen få viste om det fra før :-)

Anonymous poster hash: fd8eb...8a4

Skrevet

Mine foreldre , rundt uke 5-6 (pga kvalme etc og en mor som skjønner alt 😜)

Øvrige folk sånn ca tre mnd på vei.

Aldri annonsert på sosiale medier.

Skrevet

Nr 1. 7 uker på vei da vi fortalte nærmeste familie. Mistet i uke 11, og familien greide ikke holde tett. Syntes ikke det var kjekt å ikke ane hvem som visste hva.

Nr 2. Etter UL i uke 12 begynte vi å fortelle, først familie, så jobb, så venner osv.

Nr 3. Var ca 20 uker. Var deilig å holde det lenge for oss selv.

Nr 4. Fortalte etter ul i uke 12. Var ganske dårlig, så greit å få fortalt hvorfor. I tillegg var det vanskeligere å holde det hemmelig med 2 større barn i hus. Holdt på å forsnakke oss flere ganger.

Men skulle gjerne holdt det hemmelig til uke 20 igjen. Syntes det gjorde ventetiden kortere. Mindre mas og mindre styr.

Anonymous poster hash: da438...014

Skrevet

Familie fikk vite samme dag som vi fikk positiv test, pga de visste vi var midt i IVF-prosessen.

Offisielt rundt uke 13-14.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...