Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #1 Skrevet 29. mars 2016 Virkelig, virkelig drittlei. Vil ikke spørre mannen om å gjøre det heller siden han jobber og jeg ikke gjør det. Hva gjør man når matlaging er et uoverkommelig tiltak? Kan ikke hente mat hele tida. Anonymous poster hash: 2b1c3...3b7
Gjest Antarctica Skrevet 29. mars 2016 #2 Skrevet 29. mars 2016 Kok grøt. Lær ungene å lage mat. Spis kneipp.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #3 Skrevet 29. mars 2016 Skjønner deg, er alene mesteparten av tiden med 4 barn!Slenng i noen fiskebiter i vann,kok potet og kjøp ferdig kutter grønnsaker i pose👍Hva med fiskegrateng?steker seg selv om du kjøper i butikk...jeg liker å lage opp ting og fryse(fiskekaker/kjøttkaker osv..)trenger jo ikke lage mat ala hellstrøm hver dag😉 Anonymous poster hash: 07a43...efe
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #4 Skrevet 29. mars 2016 Kok grøt. Lær ungene å lage mat. Spis kneipp. Koke grøt <3 Genial ide! Takk! Anonymous poster hash: 2b1c3...3b7
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #5 Skrevet 29. mars 2016 Er det å lage mat som er problemet? Eller å komme på hva du skal lage? Hva med Adams matkasse? Anonymous poster hash: 3681f...c1e
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #6 Skrevet 29. mars 2016 Skjønner deg, er alene mesteparten av tiden med 4 barn!Slenng i noen fiskebiter i vann,kok potet og kjøp ferdig kutter grønnsaker i pose👍Hva med fiskegrateng?steker seg selv om du kjøper i butikk...jeg liker å lage opp ting og fryse(fiskekaker/kjøttkaker osv..)trenger jo ikke lage mat ala hellstrøm hver dag😉 Anonymous poster hash: 07a43...efe Fiskegrateng er også lurt! Jeg tror jeg skal lage en liste over retter som krever liten innsats, og så bare lage slike retter en hel uke. Anonymous poster hash: 2b1c3...3b7
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #7 Skrevet 29. mars 2016 Er det å lage mat som er problemet? Eller å komme på hva du skal lage? Hva med Adams matkasse? Anonymous poster hash: 3681f...c1e Det er det med å lage maten. Har vært drittlei i flere uker nå, det går ikke over! Anonymous poster hash: 2b1c3...3b7
Gjest Antarctica Skrevet 29. mars 2016 #8 Skrevet 29. mars 2016 Fiskegrateng er også lurt! Jeg tror jeg skal lage en liste over retter som krever liten innsats, og så bare lage slike retter en hel uke. Anonymous poster hash: 2b1c3...3b7 Karbonader med grønne erter på boks og ferdigsaus. Omelett med potetbiter og bacon Fiskeboller i hvit saus
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #9 Skrevet 29. mars 2016 Karbonader med grønne erter på boks og ferdigsaus. Omelett med potetbiter og bacon Fiskeboller i hvit saus Takk! Men fiskeboller er mye styr da, kanskje fordi jeg har så mye tilbehør... Omelett er en genistrek! Anonymous poster hash: 2b1c3...3b7
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #10 Skrevet 29. mars 2016 fleskepannekaker , flesk i duppe , grønnsakssuppe , lapskaus med pølse , fisk stekt i ovnen , fiskekaker....mulighetene er mange, trenger ikke ta lang tid.. lag store porsjoner og frys, eller ha flere dager på rad. Anonymous poster hash: d5014...702
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #11 Skrevet 29. mars 2016 fleskepannekaker , flesk i duppe , grønnsakssuppe , lapskaus med pølse , fisk stekt i ovnen , fiskekaker....mulighetene er mange, trenger ikke ta lang tid.. lag store porsjoner og frys, eller ha flere dager på rad. Anonymous poster hash: d5014...702 Takk Anonymous poster hash: 2b1c3...3b7
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #12 Skrevet 29. mars 2016 Begyn å jobbe så du får rutiner i hverdagen. Da går de kjedelige pliktene mer av seg selv. Anonymous poster hash: 74b77...def
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #13 Skrevet 29. mars 2016 det er også godt med stekte fiskeboller med løk over, potet og smeltet smør, veldig enkelt. brune noen koteletter og steke de i ovnen går også raskt...og veldig godt. du kan fint bruke frosne grønnsaker, ertestuing og div fra poser også sauser....de er ikke så ille som alle skal ha de til. er bedre å få i seg mat mener jeg da.....kjøttkaker kan du lage selv, bare lage farsen lage boller, sett på stekebrett og stek ca 25 min i ovnen ( 180 g tenker jeg ) ...vips..ferdig kjøttkaker..eller karbonader om du vil. Anonymous poster hash: d5014...702
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #14 Skrevet 29. mars 2016 Sodd med lapskausblanding oppi Anonymous poster hash: 95a52...203
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #15 Skrevet 29. mars 2016 Pølse og spagetti. Bønner, bacon og eggerøre. Ostesmørbrød. Det går også an å lage ei stor pannekake i ovnen. Ta hele røra i ei langpanne på 200 grader (tror jeg) til den blir litt gylden på toppen. Anonymous poster hash: 18857...7e6
Love my kidz Skrevet 29. mars 2016 #16 Skrevet 29. mars 2016 Kyllinglår og pomfri er det enkleste jeg vet om. Fyller langpanna med alt og varmer det på 225 grader varmluft, til pomfrien ser ferdig ut.
Marriet Skrevet 29. mars 2016 #17 Skrevet 29. mars 2016 Her var adams matkasse redningen! Det ble plutselig interessant å lage mat igjen. Jeg leser aldri menyen på forhånd og gleder meg til mandagene for å se hva som kommer. Stort sett har vi ekspresskassen, men sånn som i påsken og uker med ellers god tid kan vi variere med andre kasser. Det er aldri den samme maten, det er fargerikt, enkelt og ikke minst raskt! Vi sparer faktisk en del penger på det, mannen har gått ned i vekt og vi kaster mye mindre mat. Jeg anbefaler det på det varmeste.
Marriet Skrevet 29. mars 2016 #18 Skrevet 29. mars 2016 Her var adams matkasse redningen! Det ble plutselig interessant å lage mat igjen. Jeg leser aldri menyen på forhånd og gleder meg til mandagene for å se hva som kommer. Stort sett har vi ekspresskassen, men sånn som i påsken og uker med ellers god tid kan vi variere med andre kasser. Det er aldri den samme maten, det er fargerikt, enkelt og ikke minst raskt! Vi sparer faktisk en del penger på det, mannen har gått ned i vekt og vi kaster mye mindre mat. Jeg anbefaler det på det varmeste. Bare sånn for ordens skyld, det neste hos oss blir vaskedame...jeg er drittlei
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 29. mars 2016 #19 Skrevet 29. mars 2016 Det finnes veldig mye ferdig nå. Ferdig salat, ferdigkutta grønnsaker, lapskaus og pasta fra fryse, lag enkle ostesmørbrød, bak fisk med grønnsaker i ovnen, karbonader og deig. Eller lag doble middager/gryter osv og frys ned:)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #20 Skrevet 29. mars 2016 Vi er generelt veldig matlei alle sammen i huset. Vi har lyst på mat, men ingen aner hva og null inspirasjon til å lage noe. For en mnd tid siden hjalp det når meg og to av barna skreiv opp en lite over hvem som laget middag og hva. Det varte i to uker. Jeg var imponert over at ungene gadd og ikke minst gledet seg til å lage middag alene (bare litt hjelp til ut og inn av ovnen) men så forsvant iveren til alle igjen. Forrige søndag fikk jeg plutselig iveren etter å lage noe nytt, til min irritasjon så har ikke brustabuene alt en trengeer når en plutselig skal lage noe en aldri har laget før. Men fikk trikset det til på ett vis og maten smakte godt, selv om vi neste gang skal freshe den opp litt. Fikk kjeft av en kollega, for hun har vist alt som butikken har av rare ting og litt til så jeg får huske det til neste gang jeg får piffen over meg. Vi er nemlig ikke så eksprimentelle i matveien. Idag har det tatt helt av, lager mat jeg aldri har laget før og bruker ting jeg aldri trodde jeg ville ha i mat. Spurte mannen hva han ville ha til mat siden han har bursdag, fikk noen tips og googlet derettere siden det ene var en gryte. Fant en som hørtes rar ut når jeg leste oppskriftn, men kommentarene var spennende. Nå koser den seg i ovnen, kjøttet smaker supegodt men sausen er jeg ikke helt sikker på. Mannen likte den veldig godt, så jeg lage nok en fløtesaus ved siden av så meg og ungene kan ha om den andre ikke faller helt i smak. Men sålenge kjøttet er vodt er alt godt nesten. Tror jeg må sette meg ned med to av ungene og lage liste igjen, kanskje vi får piffen igjen. Ungene syns det er gøy å være på kjøkkenet, men helst alene med oss til hjelp når de roper. Anonymous poster hash: 66925...4fa
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #21 Skrevet 29. mars 2016 På rema 1000 har de foliebokser med ferdig oppkuttede grønnsaker og fisk, bare sette det rett i stekeovnen. Du får og ferdig saus på boks som bare må varmes. Du får og endel ferdig pastaretter i fysedisken. Ellers så går det jo helt fint med enkel mat en periode - fiskekake i hamburgerbrød - lapskaus av ferdig blanding - spagetti ala capri - ferdiggrillet kylling og ferdig oppkuttet salat - omelett - ostesmørbrød - pizza - pølse og potetmos Anonymous poster hash: 49299...dd1
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #22 Skrevet 29. mars 2016 Ekspress kassen fra adams matkase! Raskt og variert Anonymous poster hash: 9a630...9ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå