Gå til innhold

Til dere med 13/14 åring....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er han/henne?Hjelper de til i huset?Får de ukelønn?trenger litt veiledning da jeg plutselig har tenåring på heltid her😃

Anonymous poster hash: bc617...4fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en 14 åring. Han får ukelønn dersom han hjelper til i huset. Vi har avkrysnigsskjema for div oppgaver.. Lønn utbetales på fredager. Vi har laget en ny regel nylig som går ut på at rommet må være ryddet for at ukepenger i det hele tatt skal utbetales. Det har sett litt bomba ut der i inne så regelen er et forsøksprosjekt. Forrige uke ble det ikke utbetalt noe og tiltross for at jeg tilbød meg å hjelpe til siden det var så kaotisk fikk hun det ikke til, eller dvs, hun valgte å slamre med døren istedet og be meg ryke og reise.

Med andre ord; det er litt utfordrende 😂

Anonymous poster hash: 49127...89b

Skrevet

Gutt på 14 år.

Får 500 kr inn på kortet sitt den første i hver måned, dette er penger til småting som når han og kompisene går innom big-bite e.l. av og til. Skal han på kino e.l. får han ekstra penger til det, men han får ikke haugevis av penger til å kjøpe snop i spisefri hver dag.

Han hjelper selvfølgelig til i huset, og det får han ikke penger for. Det er ingen her i huset som får penger for å bidra, det er ren og skjær oppdragelse, alle bidrar etter evne uten å kreve lønn for det (jeg får heller ikke lønn for å vaske badet ;))

Han har ansvaret for eget rom, holde det ryddig og rent, skifte på senga osv. Han har også sammen med broren sin ansvaret for kjellerstuen, gangen i kjelleren og badet i kjelleren, det skal vaskes en gang i uken. Eller hjelper han med middag, dekke bord, rydde av bord o.l. pluss at han er litt barnevakt av og til.

Ekstra lønn får han for ekstra oppgaver, jeg kan godt si han får 100 kr for å vaske bilen min f.eks, da gjør han det.

Anonymous poster hash: e3b5f...1a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...