Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #1 Skrevet 29. mars 2016 Etter en påske med mye mat og godteri har jeg lyst på en lett, men veldig god middag til meg og barnet mitt:-) tips? Anonymous poster hash: 18a91...757
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #2 Skrevet 29. mars 2016 I dag skal vi ha grovt rundstykke, eggerøre med skinketerninger og purre i røren og tomatsalat. Anonymous poster hash: db632...3c4
Gjest Antarctica Skrevet 29. mars 2016 #3 Skrevet 29. mars 2016 Grønnsaklapskaus lagde jeg sammen med ungene for noen uker siden. Da kan de hjelpe til med å skrelle og kutte ingrediensene. Gulrot, kålrot, potet, løk, pastinakk, purre eller hva du ellers liker av rotfrukter skjæres i terninger, kokes mørt med litt buljong, smak til med salt og pepper. Terninger av kjøtt eller pølse kan du også ha i hvis du syns dette blir litt for veggis.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #4 Skrevet 29. mars 2016 Vi skal ha grove pitabrød med laks. Enkelt fyll når det er bare meg og 3 åringen er ost, agurk,avokado og mango. Anonymous poster hash: 9d3d4...c77
jojoen Skrevet 29. mars 2016 #5 Skrevet 29. mars 2016 Jeg lager en torskegryte jeg synes er knallgod, og som er veldig sunn: hakk løk, hvitløk, et par gulrøtter og stangselleri (hvis du har) i litt olje i en stor gryte. Videre har jeg oppi de grønnsakene jeg liker/har i skapet: paprika, fennikel, squash ol. Sleng oppi et litt tomatpure. Jeg pleier deretter å ha oppi et lite kjøkkenglass med rødvin. Det er ingen absolutt nødvendighet, men jeg synes det er veldig godt. La koke i et par min før du slenger oppi et par bokser hermetisk tomat. Jeg pleier også å ha oppi en terning eller to med grønnsaksbuljong og tørkede/friske urter (tørket salvie er veldig godt oppi, men heller ikke nødvendig). La dette koke en liten stund før du legger oppi torsken som trekker seg ferdig i sausen. Jeg pleier å servere med kokte poteter, men ris eller grove rundstykker går også helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå