Gå til innhold

Hvor mange inviterer dere i barnebursdag?🎉

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår går i barnehage og har 6 nære venner der; 2 jenter og 4 gutter.Det er en liten barnehage og de andre barna er mye mindre.Jeg synes det er helt ok å invitere bare de, det er de som har invitert han også.Hvordan gjør dere det?Blir vell annet når han begynner på skolen.....

Anonymous poster hash: db74c...d7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I barnehagen har vi enten invitert hele årskullet, både gutter og jenter (f.eks min datter født i 2009 ba alle de andre barna født i 2009) eller alle av samme kjønn på avdelingen.

Nå på skolen bes enten alle av samme kjønn eller hele klassen.

Anonymous poster hash: 8b09a...f1f
Skrevet

Her oppfordres vi til å invitere enten alle på avdelingen (ca 20, det er jo litt mye), alle i samme årskull eller alle av samme i kjønn i samme årskull. Vi har tidligere invitert alle på avdelingen, i år blir det alle i samme årskull. Han blir 6.

Hvs de andre er mye mindre synes jeg det er helt ok at dere inviterer de 6 eldste.

Skrevet

Hvis det ikke skal bli urettferdig så send invitasjon privat til de som du vil invitere. Vet det blir gjort der moren min jobber.

Skrevet

Vår har bursdag om sommeren og byttet avdeling da de begynte igjen. Vi inviterte så de ble 4 jenter og 4 gutter fra to avdelinger. Vi inviterte de som hun lekte med før sommeren.

Anonymous poster hash: fcf90...ad6

Skrevet

skal ha det neste år, så kommer til og be de han leker mest med + venners barn :)

Skrevet

Jeg synes det er håpløst med folk som ikke inviterer enten hele gruppa eller delt ved kjønn.Skjønner virkelig ikke hvordan noen foreldre kan plukke ut noen,mens andre ikke blir invitert.Usmakelig!!!

Anonymous poster hash: d5fe9...f51

Skrevet

Vanlig å innvitere enten;

- Alle guttene eller jentene på avd/klassen

- Hele avd/klassen

Evt ta med et par fra paralellklassen i tillegg om det er aktuelt, men da bør det være få. 

Anonymous poster hash: 8e791...7eb
Skrevet

Jeg synes det er håpløst med folk som ikke inviterer enten hele gruppa eller delt ved kjønn.Skjønner virkelig ikke hvordan noen foreldre kan plukke ut noen,mens andre ikke blir invitert.Usmakelig!!!

Ber du alle på arbeidsplassen din i bursdag? Skjønner ikke hvorfor man skal be mennesker man ikke har noe relasjoner med, bortsett fra at de går i samme bhg!!

Anonymous poster hash: d3462...338

Skrevet

I min verden er det stor forskjell på voksne og barn.Man utelater ikke!! Jeg pleier heller ikke å invitere folk fra jobben i bursdag.

Skrevet

Ber du alle på arbeidsplassen din i bursdag? Skjønner ikke hvorfor man skal be mennesker man ikke har noe relasjoner med, bortsett fra at de går i samme bhg!!

Jeg feirer ikke bursdagen min. Så nei, jeg inviterer ikke alle.

Jeg inviterte derimot alle på jobb på middag når vi flyttet inn i nytt hus. Skulle tatt seg ut at jeg bare valgte ut noen av de...

Anonymous poster hash: 94566...220

Skrevet

De andre i bhg er 1 og 2 åringer og jeg ser ikke helt for meg at det spiller noen rolle for dem om dem blir invitert eller ikke...de leker jo ikke sammen

Anonymous poster hash: db74c...d7e

Skrevet

I barnehagen vår inviterte vi alle av samme årskull på avdelingen hver gang sønnen hadde bursdag. Det var åtte stykker, og det var en inndeling barna i ulik alder forsto. Vi inviterte da begge kjønn, de var en veldig fin sammensveiset gjeng.

Da jenta vår gikk i barnehagen var barna på samme årskull ikke like sammensveiset. Da inviterte vi jentene fra samme årskull (3 stykker) samt andre jenter på samme alder vi kjente fra nabolag pluss venners barn.

På skolen inviteres alle av samme kjønn i klassen. Det betyr 15 gutter i den ene klassen. 18 jenter i eldstes klasse.

Har blitt diskutert blant foreldre om dette opphører når de fyller ti. Enkelte har nå invitert til mindre bursdager. Man kan jo ikke tvinge noen til å invitere alle 18. Men det er ihvertfall et veldig positivt bidrag til klassemiljøet om mange fortsetter å ha selskap for alle.

Anonymous poster hash: f5903...2a9

Skrevet

er ikke alle som har plass til det vet du, og barnhagen sier det er helt greit,så lenge man levere innbydelsen privat

Skrevet

er ikke alle som har plass til det vet du, og barnhagen sier det er helt greit,så lenge man levere innbydelsen privat

Selv om man deler ut privat, håper jeg du inviterer på en slik måte at ikke noen få blir ekskludert. Er det f.ex åtte barn i samme årskull, inviterer man ikke seks av dem. Er det fem gutter, inviterer man ikke fire av dem... Slikt bidrar ikke til godt miljø og godt vennskap. Annerledes om du ber 4 av 19 barn, for eksempel.

Skrevet

Så hvis ditt barn leker med 5 av 6 2010-varn er det ok å utelate det ene barnet?

Sjarmerende

Skrevet

Selv om man deler ut privat, håper jeg du inviterer på en slik måte at ikke noen få blir ekskludert. Er det f.ex åtte barn i samme årskull, inviterer man ikke seks av dem. Er det fem gutter, inviterer man ikke fire av dem... Slikt bidrar ikke til godt miljø og godt vennskap. Annerledes om du ber 4 av 19 barn, for eksempel.

er ikke barn i samme årskull engang, han leker med både yngre, tre på samme alder, og noen eldre

Skrevet

I vår barnehage inviterer vi frå det barnehageåret ein fyller 4 år. Så enten berre kullet til ungen, eller kullet pluss dei som fyller 4 og eldre. Er liten barnehage så fungerar supert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...