Gå til innhold

Hadde dere kontaktet lege for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistenker at femåringen har fått barnemark. Han klør intenst i rumpa, spesielt på kvelden og om nettene. Jeg har sett etter mark flere ganger, men kan ikke se noe. Kan heller ikke se andre årsaker til at han skulle klø. Huden er hel og ren. Jeg vet at det har gått mark i bhg. Nå lurer jeg på om jeg skal sette igang med en kur for å se om det hjelper. Problemet er at lillesøster akkurat har fylt et år. Leser litt ulikt om legemidlene og aldersgrenser. Kan jeg starte en kur på hele familien på usikre indikasjoner, eller ville dere fått en sikker diagnose først? Jeg har undersøkt bleiene til ettåringen, men finner ikke noe der.

Anonymous poster hash: 2ecd8...e5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevde det samme, jeg gav kur til 4-åringen, meg og pappa, men ikke babyen.

4-åringen ble helt fin igjen så det var tydelig rett diagnose selv om jeg ikke så noen mark, og babyen merket jeg aldri noe på så den hadde tydeligvis ikke blitt smittet.

Anonymous poster hash: bc046...577
Skrevet

4-åringen ble helt fin igjen så det var tydelig rett diagnose selv om jeg ikke så noen mark, og babyen merket jeg aldri noe på så den hadde tydeligvis ikke blitt smittet.

Takk. Da prøver jeg det samme. Bare å brette opp ermene og starte desinfisering av huset💪🏻😷🏠😅

Skrevet

Kan jeg forresten spørre deg om fu husker hvor fort det virket? Synes så synd på ham der han ligger og vrikker og vrir på seg.

Skrevet

Kan jeg forresten spørre deg om fu husker hvor fort det virket? Synes så synd på ham der han ligger og vrikker og vrir på seg.

Mener det tok et par dager altså, kuren skal jo gjennom hele tarmsystemet... Så må du ta ny kur en drøy uke senere for å drepe eventuelle mark som har klekket siden forrige kur.

Jeg byttet alle håndklær, klippet negler og vasket sengetøy den dagen jeg ga kuren (begge gangene), ellers ingen andre tiltak, og det ble borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...