Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #1 Skrevet 29. mars 2016 Vi er et par i tredve årene som kjøpte nytt hus for et par år siden. Vi trivdes til å begynne med, men de siste månedene trives vi ikke. Huset er kjempefint, men det tar en del tid å ordne det, pluss mye som må gjøres ute. Det ser fint ut på utsiden, men det er langtifra ferdig. Og vi har besluttet å ikke bruke mer penger på det, for uansett så trives vi ikke. Vi er midtimellom familiene våre og det er sjeldent vi får besøk. Både jeg å mannen har lyst å bo nærmere familien. Vi har tatt beslutning å selge huset og alle sier at det vil gå fort, fordi huset er strøkent. Men man vet aldri. Vi har fire soverom, hvor kun en er i bruk, resten bare står, siden vi ikke har barn. Begge familiene har sagt til oss at vi er velkomne hos dem når vi har solgt huset, til vi finner noe annet. Svigerforeldrene pleier å være i utlandet i mange måneder, så det er en sjangs der. Min far jobber og mamma er hjemme, og jeg har mest lyst å være hos mamma, da jeg ikke liker å være alene. Mannen min foreslo at vi kan ta en prat med mine foreldre og spørre om vi kan være hos dem (om det skulle trenges!), og at vi kan betale pappa sin huslån mens vi er der, så han kan slippe. Pappa har i det siste nevnt det flere ganger, at han skulle ønske at han kunne nedbetale lånet til han går av pensjon, da han ikke har mye igjen. Jeg vet ikke om han hinter til noe, men som sagt så har han nevnt det mange ganger. Så nå er vi i tenkemodus, skal vi ta det opp med dem eller ei? Jeg er glad i familien min og de er glad i oss, og jeg vet at de sikkert kommer til å si ja, men jeg nøler så med å spørre. Jeg er jo ikke egoistisk, og tenker alltid på andre sine følelser før mine. De er nesten 60 år begge to, og jeg vet at mennesker i den alderen liker sin fred og ro. Derfor jeg nøler litt. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 81959...c96
Fandens Oldemor Skrevet 29. mars 2016 #2 Skrevet 29. mars 2016 Har ikke du spurt om akkurat det samme før? Hvis ikke, så kanskje du kan få noen tips fra den andre tråden.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #3 Skrevet 29. mars 2016 Har ikke du spurt om akkurat det samme før? Hvis ikke, så kanskje du kan få noen tips fra den andre tråden. Hm..nei! Anonymous poster hash: 81959...c96
geitemarken Skrevet 29. mars 2016 #4 Skrevet 29. mars 2016 Nei jeg hadde aldri gjort det. Men jeg er muligens helt motsatt av deg. Jeg har flyttet ut hjemmefra for maaange år siden og det preger nok meg og mine foreldre. Vi er nok blitt veldig selvstendige i hvert vårt hus. Bevares, det å treffes eller dra på ferie (ha hvert vårt husrom) er kjempe koselig. Men å bo ilag over flere uker er ikke koselig i fet hele tatt og kan tære på forholdet fram i tid. Jeg ville solgt huset og funnet meg noe nytt, eller leie for en periode, innen 3 mnd.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #5 Skrevet 29. mars 2016 Nei jeg hadde aldri gjort det. Men jeg er muligens helt motsatt av deg. Jeg har flyttet ut hjemmefra for maaange år siden og det preger nok meg og mine foreldre. Vi er nok blitt veldig selvstendige i hvert vårt hus. Bevares, det å treffes eller dra på ferie (ha hvert vårt husrom) er kjempe koselig. Men å bo ilag over flere uker er ikke koselig i fet hele tatt og kan tære på forholdet fram i tid. Jeg ville solgt huset og funnet meg noe nytt, eller leie for en periode, innen 3 mnd. Ja, du er nok motsatt av meg 😉 Å leie er uaktuelt og å finne ny enebolig i løpet av tre mnd er uvisst. Hi Anonymous poster hash: 81959...c96
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #6 Skrevet 29. mars 2016 Kjære vene. Du vil være hos mamma fordi du ikke liker å være alene? Hva gjør du nå da der dere bor, reiser til mamma? Sikker på du er midt i tredveårene? Sykeste jeg har lest. 🙊🙊🙊🙊 Anonymous poster hash: db0a0...e76
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #7 Skrevet 29. mars 2016 Kjære vene. Du vil være hos mamma fordi du ikke liker å være alene? Hva gjør du nå da der dere bor, reiser til mamma? Sikker på du er midt i tredveårene? Sykeste jeg har lest. 🙊🙊🙊🙊 Anonymous poster hash: db0a0...e76 Gå å vær frekk et annet sted, takk. Anonymous poster hash: 81959...c96
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #8 Skrevet 29. mars 2016 Du vil flytte hjem til mamma fordi du ikke liker å være alene? Hvor gammel er du? Har dere bestemt om dere skal bo på ditt eller hans hjemsted etterpå? Eller tenker du at dere bor hos dine foreldre og så er det selvsagt dere skal bo i den byen videre? Kommer dere noen gang til å trives i et hus dersom du ikke tør være alene hjemme? Dere må dessuten huske på dette med skatt siden dere ikke har bodd lenge i huset og nok må skatte av eventuel gevinst. Anonymous poster hash: 481f5...670
Bebe_ Skrevet 29. mars 2016 #9 Skrevet 29. mars 2016 Kjære vene. Du vil være hos mamma fordi du ikke liker å være alene? Hva gjør du nå da der dere bor, reiser til mamma? Sikker på du er midt i tredveårene? Sykeste jeg har lest. 🙊🙊🙊🙊 Anonymous poster hash: db0a0...e76 Wow, er du femten år? Drittunge!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #10 Skrevet 29. mars 2016 Du vil flytte hjem til mamma fordi du ikke liker å være alene? Hvor gammel er du? Har dere bestemt om dere skal bo på ditt eller hans hjemsted etterpå? Eller tenker du at dere bor hos dine foreldre og så er det selvsagt dere skal bo i den byen videre? Kommer dere noen gang til å trives i et hus dersom du ikke tør være alene hjemme? Dere må dessuten huske på dette med skatt siden dere ikke har bodd lenge i huset og nok må skatte av eventuel gevinst. Anonymous poster hash: 481f5...670 Hvorfor ikke svare på det jeg spør om? Må ikke skatte av noe, vi har bodd her i over to år. Vi begge liker å ha familien nær og begge vil kjøpe hus nærme mine eller svigerforeldre. Er det så rart å ha god kontakt med familie?? Hi Anonymous poster hash: 81959...c96
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #11 Skrevet 29. mars 2016 Dere høres ut som om dere trenger å bli voksne. Venn dere til å klare dere selv. Å flytte hjem til mamma fordi du ikke liker å være alene høres helt sprøtt ut. Anonymous poster hash: 385a7...5a9
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #12 Skrevet 29. mars 2016 Herregud for noen svar. Her får man svar på det man ikke lurer på, Hi 😂 Hi, vet hvordan det er å føle seg nærme sin familie, er slik selv jeg også. Jeg hadde gjort det. Dere må begge drøfte det godt før dere spør. Og er dere villige til å ofre en del? Anonymous poster hash: e3991...4e1
HvittHus Skrevet 29. mars 2016 #13 Skrevet 29. mars 2016 Sønnen og svigerdatteren min bodde hos oss i 5 uker fra leiligheten deres ble solgt til de overtok sitt nye hus. Det gikk greit, men det holdt med disse ukene.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #14 Skrevet 29. mars 2016 Haha! Så du vil flytte til din mor fordi du ikke kan være alene, og faren din vil at du og mannen din nedbetaler huslånet hans? For en familie!! Anonymous poster hash: 18631...fec
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #15 Skrevet 29. mars 2016 Haha! Så du vil flytte til din mor fordi du ikke kan være alene, og faren din vil at du og mannen din nedbetaler huslånet hans? For en familie!! Anonymous poster hash: 18631...fec Ja, så stolt du må være når du kan sitte og spytte ut spydigheter på et forum. 👏🏼 Du vet verken noe om meg ei heller min familie. Men teit å stille et spm man aldri får svar på. Takk! Hi Anonymous poster hash: 81959...c96
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #16 Skrevet 29. mars 2016 Haha! Så du vil flytte til din mor fordi du ikke kan være alene, og faren din vil at du og mannen din nedbetaler huslånet hans? For en familie!! Anonymous poster hash: 18631...fec Hvor står det at faren min vil det?? Dette var fra våres side og ikke hans. Og er det så rart at man vil hjelpe sin familie?? Anonymous poster hash: 81959...c96
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #17 Skrevet 29. mars 2016 Hvorfor ikke svare på det jeg spør om? Må ikke skatte av noe, vi har bodd her i over to år. Vi begge liker å ha familien nær og begge vil kjøpe hus nærme mine eller svigerforeldre. Er det så rart å ha god kontakt med familie?? Hi Anonymous poster hash: 81959...c96 Du spør "hva tenker dere?". Vel jeg har svart hva jeg tenker. Anonymous poster hash: 481f5...670
Snart 4 små!!! Skrevet 29. mars 2016 #18 Skrevet 29. mars 2016 Ring og snakk med mammaen din Hyggelig for de og dere om det bare er for en liten periode til dere får dere ett nytt hus en av plassene..jeg ville ikke nølt med å spørre ihvertfall:) det verste som kan skje er at dere får ett nei:) og det må dere da i såfall bare respektere:) Skjønner ikke hvorfor folk svarer så frekt her. Er da ikke rart å flytte hjem i en midlertidig periode...
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #19 Skrevet 29. mars 2016 Hm..nei! Anonymous poster hash: 81959...c96 http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144267025-orker-ikke-mer/page-1#entry147796956 Anonymous poster hash: d8f0e...6b8
Fandens Oldemor Skrevet 29. mars 2016 #20 Skrevet 29. mars 2016 http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144267025-orker-ikke-mer/page-1#entry147796956 Anonymous poster hash: d8f0e...6b8 Jøss, da er det minst tre slike tråder. For den jeg leste omtalte også dette med å betale huslånet til foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #21 Skrevet 29. mars 2016 Jøss, da er det minst tre slike tråder. For den jeg leste omtalte også dette med å betale huslånet til foreldrene. Denne også http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144265517-jeg-trives-ikke-her-jeg-bor/page-1#entry147780709 Anonymous poster hash: d8f0e...6b8
Gjest Antarctica Skrevet 29. mars 2016 #22 Skrevet 29. mars 2016 Problemstillingen er helt fjern for meg, så hva skal man svare? Prøv å få solgt det forhatte huset først, da, og gå aktivt på husjakt selv. Der ville jeg ha begynt. Man velger jo selv hvilken overtakelsesdato man setter når man selger et hus, dere blir jo ikke hjemløse uten at dere vil det selv.
Fandens Oldemor Skrevet 29. mars 2016 #23 Skrevet 29. mars 2016 Det var denne jeg tenkte på: http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144265908-hva-tenker-dere-om-dette/page-1#entry147784155 Tror det er lurere at dere kjøper og selger på vanlig vis, det funker jo stort sett greit. Ender dere opp med å være husløse en måneds tid selv om dere i stor grad kan styre og unngå dette selv, så kan dere jo heller spørre da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå