Gå til innhold

Jeg hater virkelig moren til stebarnet mitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie, men hun har både drukket alkohol og ruset seg på sterkere stoffer i svangerskapet. Hun er ute av bildet nå, men her sitter det igjen et lite barn som har et helt enormt savn. Et savn vi ikke kan klare og dekke, vi gjør så godt vi kan. Men vi er ikke mamman. Vi er pappa og ste moren. Det vil aldri dekke behovet etter en mamma for en 8åring! Måtte bare blåse ut her, fordi dette er faktisk den eneste personen i hele verden jeg kan si jeg hater! Hun har valgt og ødelegge et lite barn!

Anonymous poster hash: fc393...7cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er nok så syk at hun ikke innser det. Rusmisbrukere har dessverre en så sterk trang til rus at det overskygger alt. savnet etter moren vil nok blekne litt etterhvert, og det vil nok gå bra med barnet skal du se. Det er mange som mister foreldrene sine i ung alder som det går helt fint med. Dere får bare stille opp så godt dere kan , svare på spørsmål (tilpasset alder såklart) og være gode omsorgspersoner for henne (virker som hun har en flott stemamma iallefall :)) .

Anonymous poster hash: 72a91...fed

Skrevet

Stakkars lille barn❤️. Men så heldig barnet er som har dere som stiller opp og ønsker alt det beste for barnet! :) Med tiden kommer nok barnet til å slippe andre omsorgspersoner mer og mer inn og bli svært glad i deg:)

De som ruser seg i slik grad er på en måte syke. Det hjelper jo ikke barnet, selvfølgelig. Forstår godt at du føler et hat.

Anonymous poster hash: 44d3a...ee1

Skrevet

Jeg skjønner at du misliker henne, men det er også viktig å huske på at alkolisme er en sykdom.

Jeg tror ikke denne moren er stolt av seg selv.

Når det er sagt. Min far drakk seg i hel. Jeg vokste opp med mamma. Barnet deres har både faren sin og deg, hun er heldig tross alt.

Når jenta blir eldre tror jeg det er viktig å fokusere på og fortelle at moren er/var syk, så hun ikke vokser opp og tror at moren ikke likte henne, bryr seg om henne osv, små barn tar til seg alt, og hun må vite at dette ikke er hennes skyld.

Du høres ut som en fin person i livet til denne jenta, og det er bra, for hun trenger å bygges opp :)

Anonymous poster hash: b5076...707

Skrevet

Vi forklarer så godt vi kan at moren er syk i følsene sine. Men nå begynner dessverre mye problemer og dukke opp i form av at mor har ruset seg i svangerskapet. Håper bare de rette instansene hjelper til litt mer snart, takk for gode ord ❤️

Gjest Antarctica
Skrevet

Vi forklarer så godt vi kan at moren er syk i følsene sine. Men nå begynner dessverre mye problemer og dukke opp i form av at mor har ruset seg i svangerskapet. Håper bare de rette instansene hjelper til litt mer snart, takk for gode ord ❤️

Huff, stakkars barn. Senskadene er jo ikke lette å få oversikt over.

Skrevet

Det hjelper ingenting at du hater moren. Moren er alvorlig syk, og kanskje det beste er at hun ikke er i livet til barnet.

Håper dere og får god hjelp til å takle problemene.

Her har jeg både et barn som har vokst opp med en pappa som var superhelt, så forsvant han, kom tilbake, forsvant. Og sånn har det holdt på i mange år. Da han er borte får vi ikke tak i han. Dette barnet er nå tenåring, og sliter veldig psykisk nå. Men vi får god hjelp av BUP. Så har jeg et yngre stebarn, og med en mor som kommer og går. Her har vi og god hjelp av BUP, og her skaffet vi hjelp tidlig. Ønsket ikke at det skal gå som med største.

Men jeg hater ikke far til barnet mitt, eller mor til stebarnet. De sliter med sitt, er syke. Selvfølgelig er jeg sint til tider, men det hjelper virkelig ikke meg eller barna og hate.

Anonymous poster hash: b36e2...067
Skrevet

Det hjelper ingenting at du hater moren. Moren er alvorlig syk, og kanskje det beste er at hun ikke er i livet til barnet.

Håper dere og får god hjelp til å takle problemene.

Her har jeg både et barn som har vokst opp med en pappa som var superhelt, så forsvant han, kom tilbake, forsvant. Og sånn har det holdt på i mange år. Da han er borte får vi ikke tak i han. Dette barnet er nå tenåring, og sliter veldig psykisk nå. Men vi får god hjelp av BUP. Så har jeg et yngre stebarn, og med en mor som kommer og går. Her har vi og god hjelp av BUP, og her skaffet vi hjelp tidlig. Ønsket ikke at det skal gå som med største.

Men jeg hater ikke far til barnet mitt, eller mor til stebarnet. De sliter med sitt, er syke. Selvfølgelig er jeg sint til tider, men det hjelper virkelig ikke meg eller barna og hate.

Anonymous poster hash: b36e2...067

Jeg hater henne fordi hun har påført barnet så mye vondt. Barnet sliter på skole, i det sosiale og rundt folk generelt pga mors rus i svangerskap. Bup er inne, men de klarer ikke finne riktig diagnose.

Skrevet

skjønner godt at du føler hat mot barnemoren, og jeg forsvarer på ingen måte rusmisbrukere, men det er viktig å huske på at rusmisbruk også er sykdom. Når det er sagt er barnet heldig som har faren og deg, også håper jeg at dere får hjelp med tilrettelegging dersom barnet trenger det på skolen, og at hun går til barnepsykolog som kan hjelpe med å få satt ord på tanker og følelser hun måtte ha. <3 

Anonymous poster hash: a6d0e...776

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...