Gå til innhold

Hvordan begrenser dere bruk av telefon, data og iPad til barn 11-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med å finne grenser som fungerer her. Ender med at jeg må ta der vekk for å få barnet ut på annen aktivitet.... Slitsomt!

Anonymous poster hash: 4d818...d0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En time ipad om dagen. Ferdig diskutert. Mobilen har hverken spill eller Internett.

Anonymous poster hash: 4e3bd...8af

Skrevet

Her er det også 1 time. Det inkluderer spilling, leking, sletting av bilder og alle andre ting de gjør når de trykker på nettbrett og telefon.

Skrevet

Er det fint vær skal man gå på tur eller være ute først. Alltid stelle seg om morgenen i helgene før pc/ipad. Ikke spilling siste halvtime før man skal sove. Ikke spilling om det har vært dårlig oppførsel eller ikke gjort det h*n skal først. Aldri spilling før skoletid om morgenen. Utover dette har vi ikke satt restriksjoner da spilling er en belønning for god oppførsel. Spilling er en interesse på lik linje som andre ting synes jeg. Vi er sikkert liberale, men jeg ser at spilling har utvidet ordforrådet til ungen, h*n skriver og leser bedre og søker seg frem til løsninger på nettet og i bøker. Vi har i utgangspunktet et barn med store utfordringer, og vi er sjeleglade for at barnet tar til seg læring gjennom spill og har en felles arena å dele med andre barn.

Anonymous poster hash: 4561a...bdc

Skrevet

Jeg har ingen spesielle regler egentlig, det begrenser seg selv.

Min 6.klassing trener fotball 4 ganger i uken, er sosial med venner og er flink med lekser og gjør det bra på skolen. Han er altså en sosial og sunn unge som sykler til venner, sykler til trening, er mye ute i frisk luft og er flink på skolen. Da ser jeg ingen grunn til å blande meg i bruken av skjerm, han klarer balansere det greit selv...

Men det hender det blir for mye, f.eks nå i påskeferien ble det et par dager hvor jeg synes det ble for mye spilling. Da sier jeg bare at nå må han ta en pause fra skjerm og da gjør han det, da tar han seg en tur ut, besøker noen kompiser eller noe sånt.

Anonymous poster hash: e0ef3...e0a
Skrevet

Sliter med å finne grenser som fungerer her. Ender med at jeg må ta der vekk for å få barnet ut på annen aktivitet.... Slitsomt!

Anonymous poster hash: 4d818...d0f

Da innfører dere max 1 t hver dag. Og lekser alltid før spilling.

Anonymous poster hash: bd279...78a

Skrevet

Han styrer det selv. Lekser, utelek osv før ipad. Ingen tlf/ ipad i senga.

Anonymous poster hash: beef1...ce2

Skrevet

han får sitte på ipad i 2 timer på hverdagene mot at han legger det helt bort i helgene,sånn at vi kan finne på koslige ting, og det synes vi er supert :) mobil har han ikke enda

Anonymous poster hash: 8e03a...9fc
Skrevet

Bruker app'en "Ourpact" der de har iphone/iPad tilgjengelig ukedager mellom kl 18-21. Utenom disse tidspunktene kan telefonen kun brukes til å ringe/sende SMS med. I samme tidsrom er det også trening og kveldsmat, så det begrenser seg av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...