Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #1 Skrevet 29. mars 2016 Jeg merket før helgen da jeg sto naken foran speilet etter en dusj at jeg hadde en klump på den ene siden av lysken. Tok på den og den gjør ikke vondt og er hard og beveger seg ikke. Huden over kan jeg bevege på. Så på kvelden da jeg skulle vise min mann så så jeg at jeg har tilsvarende på den andre siden også. Nesten tvers over men den ene er litt høyere opp enn den andre. Ingen følelse i klumpene og beveger seg ikke annet enn huden. Tenkte hovne lymfekjertler men er ikke syk. Jeg er immunsupprimert pga biologiske medisiner og blir derfor dårlig hvis jeg blir smittet av noe. Jeg vet jo også at man er mer utsatt for lymfomer når man går på denne medisinen. Bør jeg booke en legetime syns dere eller er det noen som har erfaring med at dette er helt ufarlig og forbigående? Anonymous poster hash: 9d93d...e92
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #2 Skrevet 29. mars 2016 Ingen? Anonymous poster hash: 9d93d...e92
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #3 Skrevet 29. mars 2016 Dytter en siste gang.. Anonymous poster hash: 9d93d...e92
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #4 Skrevet 29. mars 2016 Jeg tror ikke folk har svart deg fordi det er vanskelig å svare på det. Jeg ville tatt en tur til legen for sikkerhets skyld! I beste fall kan det til og med være at du har noen stramme muskler der som synes Hvis du pga. medisin er utsatt for lymfomer så er jo det også en nærliggende årsak. Men fordi det også kan være andre ting som kan være skumlere så bør du absolutt få sjekket det. Ta en tur til legen, du Anonymous poster hash: a04e9...257
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #5 Skrevet 29. mars 2016 Jeg tror ikke folk har svart deg fordi det er vanskelig å svare på det. Jeg ville tatt en tur til legen for sikkerhets skyld! I beste fall kan det til og med være at du har noen stramme muskler der som synes Hvis du pga. medisin er utsatt for lymfomer så er jo det også en nærliggende årsak. Men fordi det også kan være andre ting som kan være skumlere så bør du absolutt få sjekket det. Ta en tur til legen, du Anonymous poster hash: a04e9...257 Der sier du noe. Kan det være muskelknuter? Jeg har jogget en del under siste og merker det godt i bekkenet etc. Uansett, takk for svar 💐 HI Anonymous poster hash: 9d93d...e92
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #6 Skrevet 29. mars 2016 Der sier du noe. Kan det være muskelknuter? Jeg har jogget en del under siste og merker det godt i bekkenet etc. Uansett, takk for svar HI Anonymous poster hash: 9d93d...e92 Om du har slurvet med uttøyning så kan det være stram muskulatur, ja. Men ta en sjekk hos legen uansett siden du går på de medisinene. Anonymous poster hash: a04e9...257
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #7 Skrevet 29. mars 2016 Om du har slurvet med uttøyning så kan det være stram muskulatur, ja. Men ta en sjekk hos legen uansett siden du går på de medisinene. Anonymous poster hash: a04e9...257 Uttøyning gjør jeg ikke mye av men har jo trent i mange år. Men begynte mer med jogging i tillegg rundt juletider. Men det er ikke ømt eller vondt da. Muskelknutene jeg har i nakken er veldig ømme og vonde. Lege i morgen uansett 👍🏼 Hi Anonymous poster hash: 9d93d...e92
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #8 Skrevet 29. mars 2016 Jeg får kuler i lysken av og på. Men jeg har eksem, og det kommer gjerne når eksemen har litt mer utbrudd. Selv om eksemen ikke er der kulene kommer. Anonymous poster hash: f67aa...4dd
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #9 Skrevet 29. mars 2016 Jeg jobber som fysioterapeut, og det skal mye til å få muskelknuter i lysken som blir såpass at de både kan sees og kjennes. Ta en tur til legen så du får funnet ordentig ut av hva det er. Anonymous poster hash: 91f27...920
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #10 Skrevet 29. mars 2016 Jeg jobber som fysioterapeut, og det skal mye til å få muskelknuter i lysken som blir såpass at de både kan sees og kjennes. Ta en tur til legen så du får funnet ordentig ut av hva det er. Anonymous poster hash: 91f27...920 Jeg som har nevnt dette over her - fordi jeg som fysioterapeut har sett det flere ganger, om enn ikke ofte. Derfor jeg også mener Hi må dra til legen. Anonymous poster hash: a04e9...257
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #11 Skrevet 29. mars 2016 Takk for svar jenter. Lege i morgen. Må innrømme jeg blir litt nervøs av å lese på nettet så det må jeg slutte med. Passer vel til 5 av 7 av kriteriene/årsakene til lymfom. 😱 Men jeg vet jo også at sannsynligheten for at det er noe helt ufarlig er større. Anonymous poster hash: 9d93d...e92
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #12 Skrevet 30. mars 2016 oppdatering: Vært hos legen og møtte en stresset og forsinket lege. Hun tok en rask titt og sa at det var klassisk forstørrede lymfekjertler og ingenting å uroe seg for. Sikkert en infeksjon eller noe i kroppen som gjorde det. Og sa at de kunne sjekkes med ultralyd om rundt 6 uker hvis de ikke hadde gått tilbake. 5 min maks og det var det. Spurte ingen spørsmål og sa bare at " jeg er ikke kjent med medisinene du bruker men kanskje det er en bivirkning av de". Så da får jeg vel stole på det og komme tilbake om rundt 6 uker hvis de er der fortsatt. HI Anonymous poster hash: 9d93d...e92
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #13 Skrevet 30. mars 2016 Jeg går selv på Remsima, og ville nok fått meg ny legetime vos en annen lege for dobbeltsjekk. Vet ikke om du får medisinen intravenøst, men da har di vel i såfall en behandlende lege, evt sykepleieren som gir medisinen, som du kan prate med? Der jeg går til behandling (Ahus) er de veldig på at alle sånne tegn til bivirkninger skal sjekkes og dokumenteres... Lykke til! Anonymous poster hash: fd2d8...ce4
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #14 Skrevet 30. mars 2016 Jeg går selv på Remsima, og ville nok fått meg ny legetime vos en annen lege for dobbeltsjekk. Vet ikke om du får medisinen intravenøst, men da har di vel i såfall en behandlende lege, evt sykepleieren som gir medisinen, som du kan prate med? Der jeg går til behandling (Ahus) er de veldig på at alle sånne tegn til bivirkninger skal sjekkes og dokumenteres... Lykke til! Anonymous poster hash: fd2d8...ce4 Beklager trykkleif på "vos" og "di"...😐 Anonymous poster hash: fd2d8...ce4
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #15 Skrevet 30. mars 2016 Jeg går selv på Remsima, og ville nok fått meg ny legetime vos en annen lege for dobbeltsjekk. Vet ikke om du får medisinen intravenøst, men da har di vel i såfall en behandlende lege, evt sykepleieren som gir medisinen, som du kan prate med? Der jeg går til behandling (Ahus) er de veldig på at alle sånne tegn til bivirkninger skal sjekkes og dokumenteres... Lykke til! Anonymous poster hash: fd2d8...ce4 Takk for svar! Ja jeg får medisinen intravenøst. Skal tilbake nå i midten av april for ny behandling. Kan høre med legen da. Jeg gikk på Embrel før remsima i 6 år og begge er vel tnf-alfa hemmere. Altså relativt lik virkning. Disse medisinene er jo begge kjent for økt sannsynlighet for lymfomer. HI Anonymous poster hash: 9d93d...e92
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #16 Skrevet 31. mars 2016 Noen som har noen formening om jeg bør få en second opinion før midten av april eller om det holder å spørre legen ¨på sykehuset ved neste behandling? HI Anonymous poster hash: 9d93d...e92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå