Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #1 Skrevet 28. mars 2016 Så slitsomt.. Er gravid og er ikke alltid jeg orker å følge henne inn på rommet igjen , noe som fører til dårlig søvn hos alle.. Gode råd? Hun er ikke tørst, sulten, må på do etc, hun bare våkner. Anonymous poster hash: 73a4d...7db
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #2 Skrevet 28. mars 2016 Slik var jeg også en periode da jeg var 10..... fikk egen madrass inne på rommet til foreldrene mine som jeg la meg på ☺ Anonymous poster hash: 1f354...f72
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #3 Skrevet 28. mars 2016 Hva med å si at du gir blaffen i om hun sover eller er våken så lenge hun holder seg i senga og er stille? Ti år er for stor til å vekke andre bare fordi hun kjeder seg. Legg en bok på nattbordet og hold fred! Anonymous poster hash: f2f57...27c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #4 Skrevet 28. mars 2016 Hva med å si at du gir blaffen i om hun sover eller er våken så lenge hun holder seg i senga og er stille? Ti år er for stor til å vekke andre bare fordi hun kjeder seg. Legg en bok på nattbordet og hold fred! Anonymous poster hash: f2f57...27c Jeg har sagt det, men ikke så strengt som det. Hun gjør det ikke for å være "slem" heller.. Hun har ingen forklaring på hvorfor hun våkner. Anonymous poster hash: 73a4d...7db
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #5 Skrevet 28. mars 2016 Jeg har sagt det, men ikke så strengt som det. Hun gjør det ikke for å være "slem" heller.. Hun har ingen forklaring på hvorfor hun våkner. Anonymous poster hash: 73a4d...7db Da får du være mer bestemt. Hun har ikke rett til å ødelegge andres nattesøvn. Som det er nå, belønner du jo hennes oppvåkninger med oppmerksomhet. Anonymous poster hash: f2f57...27c
Isola&Lille+julegave Skrevet 29. mars 2016 #6 Skrevet 29. mars 2016 Klistremerke hver morgen hun har klart å være hele natten på eget rom uten å vekke noen. Premie etter 7 klistremerker. Fungerer på min😊
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #7 Skrevet 29. mars 2016 Begynte det etter du ble gravid? Jeg tenker det er ett nytt søsken som har satt i gang tankene. Spenning, usikkerhet på sin rolle nå. Er det barn med hennes far eller ny samboer? Jeg ville forsøkt å grave litt i det. Ikke for at det gir grunn til å vekke dere men hun er fortsatt et barn og i denne alderen skjer det mye i kropp og sinn. Greit å være streng med barn som plutselig begynner å våkne slik, samtidig tenker jeg at har de ikke gjort det tidligere er det er signal. Ja hun er ti, ganske stor men fortsatt et barn med masse rare tanker og følelser. Forsøk å prate med henne om det på dagtid. Anonymous poster hash: bd88b...ddb
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #8 Skrevet 29. mars 2016 Hadde blitt månelyst om noen av mine hadde holdt på sånn som 10 åringer,så lenge jeg var sikker på at de ikke ble mobbet eller var syke. Uansett om det er graviditeten som er "årsaken" så hadde jeg satt henne på plass,dette her går bare ikke. Anonymous poster hash: 83d46...cd3
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #9 Skrevet 29. mars 2016 Min 10,5 åring har også begynt å våkne på natta. Hun hører mange lyder og tror det er noen i huset osv..Hun har fått beskjed å legge seg å lese istedenfor å vekke resten av huset... Anonymous poster hash: 86bd6...b7c
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #10 Skrevet 29. mars 2016 Da får du være mer bestemt. Hun har ikke rett til å ødelegge andres nattesøvn. Som det er nå, belønner du jo hennes oppvåkninger med oppmerksomhet. Anonymous poster hash: f2f57...27c Enig! En 10 åring kan gå på do,drikke vann eller sovne igjen uten å forstyrre andre. Gi klar beskjed om at du ikke skal vekkes på natta med mindre hun er syk eller noe annet galt. Da kan hun vekke far! Anonymous poster hash: 1180d...56e
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #11 Skrevet 29. mars 2016 Hadde tatt en god prat med henne om det er noe som plager henne. Dersom det ikke er det hadde jeg vært streng og konsekvent. En frisk tiåring bør absolutt være i stand til å vise hensyn til andre. Regner med hun greier å finne seg vann og klare seg på do selv? Anonymous poster hash: 04d32...6c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå