Gå til innhold

Ufattelig vondt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle de som leser dette.. Aldri skrevet på et forum før, men akkurat nå føler jeg meg rådløs.. Samboeren min på snart 8 år flyttet ut idag.. Vi har 3 barn sammen.. Han var utro og jeg fant det ut for 4 dager siden.. Fikk plutselig slengt i ansiktet at han hadde ikke hatt følelser for meg de siste to årene! Jeg ante ingenting.. Hvordan er det mulig.. Her trodde jeg vi skulle gifte oss snart.. Jeg har så ufattelig vondt, både psykisk og fysisk.. Har ikke sovet på 4 netter.. Jeg skal tilbake på jobb imorgen, mn tror ikke jeg greier det. Jeg må Finne meg et nytt sted å bo.. Jeg aner ikke hva jeg må gjøre først. Jeg må innrømme at akkurat nå ser jeg ikke lys i tunellen.. Jeg elsker han så høyt og føler meg ekstremt såret... Jeg vil ikke knekke sammen foran barna mine men jeg henger på en tynn tråd nå..

Anonymous poster hash: 86b1d...d36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender deg en god klem❤️ Dette klarer du, selv om det gjør ufattelig vondt nå!

Skrevet

Uff, så vondt!

Jeg synes du skal bestille deg en time til legen din i morgen tidlig. Så ringer du til familievernkontoret og får en time der for din egen del for å ha noen å snakke med. Så snakker du med noen andre som står deg nær, venner, familie eller andre og forteller hva som skjer i livet ditt akkurat nå og at du trenger litt hjelp fremover.

Du er i sjokk nå. Etterhvert vil nok både sorg og sinne komme. Og pga. barna så vil du greie å gjøre de praktiske tingene du må gjøre. Opprett gjerne en tråd her, det sitter mange damer her som har erfaring med hva du bør gjøre av praktiske ting.

Jeg kan bare nevne noen få...

Bestill mekling på fvk ang. barna. Tenk nøye gjennom hva du mener er best for barna dine før et slikt møte.

Kontakt Nav med tanke på beregning av barnebidrag.

Sjekk om du har rettigheter på overgangsstønad, økt barnetrygd og ev. andre stønader.

Pass på at du har noe som gir deg litt positivt påfyll innimellom for din egen del!

Husk også at når samboeren din kunne gå bak din rygg over tid og ikke være ærlig med deg ang. sine følelser på to år - da er han ikke den mannen du har trodd han var. Så den du elsker er den du har trodd han var, ikke den han faktisk er.

Du fortjener noe langt bedre enn ham!

Klem <3

Anonymous poster hash: 10c5f...f79
Skrevet

Så trist! Vet akkurat hvordan du har det dessverre...

Anonymous poster hash: 8519c...210

Skrevet (endret)

Meg igjen.. Som skrev første gangen.. Jeg lurer på en ting til.. Eks samboeren sier han vil ha barna 50/50. Greit nok. Men han sier han vil ha de annen hver dag, fordi det er enklere for han, fordi han jobber sent to ganger i uken.. Jeg mener at dette ikke er så stabilt for barna.. De blir bare forvirret av å ikke bo fast et sted.. Hva mener dere? Kan han tvinge meg til at det skal bli sånn? Jeg kan godta annenhver uke.. Minste jenta er bare 3 år..

Endret av -Aurora-16
Skrevet

Meg igjen.. Som skrev første gangen.. Jeg lurer på en ting til.. Eks samboeren sier han vil ha barna 50/50. Greit nok. Men han sier han vil ha de annen hver dag, fordi det er enklere for han, fordi han jobber sent to ganger i uken.. Jeg mener at dette ikke er så stabilt for barna.. De blir bare forvirret av å ikke bo fast et sted.. Hva mener dere? Kan han tvinge meg til at det skal bli sånn? Jeg kan godta annenhver uke.. Minste jenta er bare 3 år..

Det trenger du ikke å bekymre deg for, for det får han aldri igjennom, ikke ved en (i verste fall) rettssak engang.

50/50 krever godt samarbeid, og stabilitet for barna er det viktigste. Blir det 50/50 er det annenhver uke. Vil egentlig anbefale å prøve å få til maks tors-man/ons/søn annenhver uke, ihvertfall for minste.

Føler med deg, men prøv å fokuser på det praktiske i første omgang. Har du noe å henge fingrene i, så er det lettere å komme seg gjennom dagene.

Og du? Ring legen for en hastetime og sykemelding ihvertfall denne uken, slik at du får tid til å ordne det meste av praktiske ting.

Dere må også ha time på familievernkontoret for mekling, for du må ha en meklingsattest for å få stønader fra nav.

Ønsker deg lykke til og tenker på deg. Dette ordner seg!

Anonymous poster hash: c4f9f...097

Skrevet

Jeg har vært der du er nå. Det blir bedre. Og det trenger ikke å ta særlig lang tid heller, du må bare være tøff nok til å ta de valgene som trengs nå.

Ang samvær, gjør det du mener er best for barna. Ikke gå med på noe, bare for at mannen skal bli fornøyd.

Jeg kunne ønske at ingen trenger å gå igjennom det du gjør nå. All mulig sympati og varme klemmer sendes deg ❤️

Anonymous poster hash: 24654...cc5

Skrevet

5/0/50 anbefales ikke til så små barn. Annenhver dag er hårreisende og du må ikke gå med på dette. Barn trenger trygghet og stabilitet. De skal ikke trenge å bytte bosted annenhver dag for at far skal bli fornøyd. Det er fars oppgave å gjøre barna fornøyd. Ikke omvendt.

Anonymous poster hash: 13164...239

Skrevet

Har vært der du er nå..

Var tøft i starten, men så mye jeg lærte om meg selv i den perioden der!

Mista huset, jobben og samboeren min samtidig. (Fordi jobben ikke kunne tilrettelegge dagtid når jeg ble alene, jobbet kun natt)

Husker jeg og barna spiste middag på en madrass i flere uker fordi jeg ikke hadde penger til møbler med det første.

Det vil bli hardt og følsesmessig i starten, men jeg kan love deg, at gresset ikke er grønnere på den andre siden.

Nesten 1 år etter bruddet, så knakk han sammen fordi han savnet meg, oss som familie.

Da var det litt sent..

Jeg Hadde da klart meg på egenhånd i lang tid og fått livene våre på stell.

Ikke gi opp, dette klarer du fint når du først innser det:)

Anonymous poster hash: 0f01b...30a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...