Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #1 Skrevet 28. mars 2016 Eksmannen min skjønner ikke viktigheten av å sitte bakovervendt i bilen, og hadde nok en gang snudd setet i påsken. Vi har denne diskusjonen sikkert annenhver måned, og han gir seg faen ikke! Han har ingen god grunn, bare at han mener at det er trygt nok og at barnet sitter bedre med beina. Jeg viser linker og forskning og filmer, men han gir pokker. Da vi var sammen kunne jeg i hvert fall styre det mer, men nå får jeg ikke kontrollert det, og heller ikke bestemt. Jeg blir så frustrert og sint, og dette mennesket må jeg altså forholde meg til i åresvis!! Anonymous poster hash: b9bda...72d
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #2 Skrevet 28. mars 2016 Gammel er barnet da? Anonymous poster hash: 322f4...f12
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #3 Skrevet 28. mars 2016 Hvor gamle er barnet da? Anonymous poster hash: 100c4...9cc
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #4 Skrevet 28. mars 2016 Blir tre år i sommer. Anonymous poster hash: b9bda...72d
Ylva og Mathilde Skrevet 28. mars 2016 #5 Skrevet 28. mars 2016 Ungen kan i hvertfall IKKE sitte forovervendt i 5-punkts, da må han i det minste ha en beltestol. Min dypeste sympati forresten, har en som er håpløs selv. Leverer unger i hullete klær som er to størrelser for små (og de har mer enn nok klær som passer), uten jakke eller lue i 12 minus, for han fryser aldri. De fossblør fra tannkjøttet de første dagene jeg har dem, for han gidder ikke hjelpe med tannpuss. Tufs!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #6 Skrevet 29. mars 2016 Ungen kan i hvertfall IKKE sitte forovervendt i 5-punkts, da må han i det minste ha en beltestol. Min dypeste sympati forresten, har en som er håpløs selv. Leverer unger i hullete klær som er to størrelser for små (og de har mer enn nok klær som passer), uten jakke eller lue i 12 minus, for han fryser aldri. De fossblør fra tannkjøttet de første dagene jeg har dem, for han gidder ikke hjelpe med tannpuss. Tufs! Eh jo, det er fullt tillatt å sitte forovervendt med 5-punktssele. Anonymous poster hash: af37b...249
Ylva og Mathilde Skrevet 29. mars 2016 #7 Skrevet 29. mars 2016 Eh jo, det er fullt tillatt å sitte forovervendt med 5-punktssele. Anonymous poster hash: af37b...249 Skrev jeg at det er forbudt?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #8 Skrevet 29. mars 2016 Det er lov med forovervendte seter til barn under 4 år. Selv om det er kanskje mindre trygt, spørs også på hvor du bor. Bor du sånn som her så er det tryggere med forovervendt, da type ulykker man mest sannsynlig blir utsatt for, er ikke påkjørsler bakfra. HI; du tok et valg - å gå fra mannen. Samtidig valgte du å ikke ha kontroll over hva han gjør til enhver tid. Så lenge det er lovlig å ha barnet forovervendt, så kan du skrike og kjefte og hyle, men ikke diktere ham hvordan barnet skal sitte. Uansett om det er mer eller mindre forsvarlig. Det er konsekvensen av å bryte ut av forholdet med faren til barna. Anonymous poster hash: ddeeb...6d9
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #9 Skrevet 29. mars 2016 Skrev jeg at det er forbudt? Du skrev at han da i det minste må ha beltestol. Det må han altså ikke. Godt mulig du mente å skrive at han BØR ha beltestol, men det skrev du altså ikke. Anonymous poster hash: af37b...249
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #10 Skrevet 29. mars 2016 Skrev jeg at det er forbudt? Du skrev at barnet kan "i hvert fall IKKE (med store bokstaver)" bruke 5-punktssete forovervendt. Hvis ikke det er ensbetydende med forbudt så vet jeg ikke... Anonymous poster hash: ddeeb...6d9
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #11 Skrevet 29. mars 2016 Så lenge faren holder seg til det som er lovlig, som han gjør, er det hans valg. Det er ikke noe du kan bestemme. Anonymous poster hash: 60516...986
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå