Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #1 Skrevet 28. mars 2016 Har en jente som skal begynne i 1.klasse som synes det er så urettferdig at hun må legge seg før storesøster på snart 8 år. Pleier å legge 5-åringen (blir 6) mellom 19.30-20.00 og 2.klassingen legges mellom 20.30-21.00. Sovner sjelden før 21.30 uansett. Hvordan gjør dere det? Anonymous poster hash: 39ec5...620
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #2 Skrevet 28. mars 2016 Synes begge dine legger seg seint, men det kommer jo an på når de må stå opp hverdager. Førsteklassingen min er i seng ca 1930 hverdager. 4-klassingen innen 20.30. Begge må stå opp 6.30 på skoledager. Anonymous poster hash: 6ee56...0c3
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #3 Skrevet 28. mars 2016 Her er 2 klassingen i seng senest 20.30. Lyset av 21.00. Må opp 7.30 Anonymous poster hash: 60ce5...61b
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #4 Skrevet 28. mars 2016 Her legger 2.klassingen seg (til å sove) kl 20. Anonymous poster hash: 67d5f...a96
TPK Skrevet 28. mars 2016 #5 Skrevet 28. mars 2016 Min eldste som blir 6 straks legger seg fortsatt samtidig som lillebroren kl 19. Sovner rundt 19.30-45. Står opp 6.30 på hverdagene.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #6 Skrevet 28. mars 2016 Kl 2030 Anonymous poster hash: e215a...f33
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #7 Skrevet 28. mars 2016 Andreklassingen må gå opp kl 20. Så pusser han tenner, går på do, romler litt, kler av seg og legger seg selv. Han våkner av seg selv hver morgen Anonymous poster hash: 0022b...63c
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 28. mars 2016 #8 Skrevet 28. mars 2016 Både 2.klassingen og 4.klassingen legger seg kl.20. 5 åringen også forøvrig😊
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #9 Skrevet 28. mars 2016 2. Klassingen legger seg 20:00. Også når hun ikke må gå på sfo før skolestart. Anonymous poster hash: 47ff2...503
Gemini77 Skrevet 28. mars 2016 #10 Skrevet 28. mars 2016 2.klassingen legger seg klokken 20.00 og 4.klassingen klokken 20.30.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #11 Skrevet 28. mars 2016 2.klassingen legger seg kl 20. Han er B-menneske så det holder og ligger lenge våken før han sovner, men vi legger han kl 20 uansett. Lillebror legger seg samtidig. Anonymous poster hash: df85d...748
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #12 Skrevet 28. mars 2016 Andreklassingen må gå opp kl 20. Så pusser han tenner, går på do, romler litt, kler av seg og legger seg selv. Han våkner av seg selv hver morgen Anonymous poster hash: 0022b...63c Sjekker du ikke tannpuss eller går inn å ønsker han god natt ? Anonymous poster hash: 1e478...27e
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #13 Skrevet 28. mars 2016 Kanskje de kan legge seg samtidig da likevel. Bare de dagene hun går på aktiviteter som ikke er ferdig kl 19.30 det kan bli 20.30 før hun er i seng da. Ser hun legger seg litt senere enn mange andre, har ikke SFO om morgenen da jeg jobber natt og er hjemme på morgenen da. Anonymous poster hash: 39ec5...620
Hikken Skrevet 28. mars 2016 #15 Skrevet 28. mars 2016 2. klassingen her går på badet 19.30 hver kveld (både helger og hverdager) og er i seng til senest 20.00. Blir det mye sommel og mas er det nattinatt med en gang, hvis ikke bruker vi gjerne litt tid i senga med en bok. Sovner mellom 20.00 og 21.00 en gang. Står opp ca. 6.30 hver dag (dvs., i helgene spretter hun opp rundt 6.00, mandag til fredag må hun slepes ut av senga 6.30. Og ja, vi har prøvd å legge tidligere uten hell )
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #16 Skrevet 28. mars 2016 Sjekker du ikke tannpuss eller går inn å ønsker han god natt ? Anonymous poster hash: 1e478...27e Vi sier natta, småprater litt og gir nattakos nede før han går opp Jeg sjekker tannpussen hver morgenpuss, men vet han pusser nøye på kvelden også Anonymous poster hash: 0022b...63c
TinaK 1990 Skrevet 28. mars 2016 #17 Skrevet 28. mars 2016 Min 3 klassing går i dusjen kl 19.30. Sover før 20....senere enn det blir for lite søvn for han. Må ha minst 10 timers søvn for å fungere dagen etter.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #18 Skrevet 28. mars 2016 1.klassingen legger seg 19 3.klassingen legger seg 19.30 5.klassingen legger seg 20 Ja dette er det ideelle hos oss da....Hva som skjer i praksis er ofte noe helt annet...dagene går ofte litt fort :-) Anonymous poster hash: 74df4...551
Løvetanner Skrevet 28. mars 2016 #19 Skrevet 28. mars 2016 Min 6-åring (skolestarter til høsten) og 3.klassingen legger seg samtidig kl 2000 (går på badet 1930). Dette er nok litt seint for minste og litt tidlig for største, men siden de deler rom er det "umulig" å dele de. De tuller fælt for tida, - eldste er ikke trøtt og holder yngste våken slik at han blir enda mere trøtt... Så nå skal vi prøve å endre på rutinene, - minste skal gå på badet kl 1900 og eldste kl 2000. Forhåpentligvis får vi ordnet et soverom til snart også, slik at de får hvert sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå