Gå til innhold

Hvordan endte jeg opp her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mamma har lagt ut en drøss bilder av meg på Facebook. Greit nok det. Men jeg ser helt jævlig ut.

Jeg har vært i en dyp depresjon og har lagt på meg. Veier 115 kg og ser ut deretter. Stygg som fan.

Nå ligger det altså bilder av meg fra alle vinkler på Facebook. Og mange av de er lite flatterende. Jeg ser liksom ekstra stygg ut.

Nå må jeg snu om på dette. Jeg vil ikke se slik ut. Gikk rett i kjelleren av de bildene.

Bare gårder og gråter. Hvordan kan min kjekke mann holde ut med dette. Æsj. Jeg er fæl.

Jeg vet hva som skal til. Men klarer ikke gjennomføre.

Grunnen til jeg har vært deppa er alvorlig sykdom. Ble reddet etter en intensiv behandling og operasjon. Men fikk en desperasjon etterpå og la på meg 30 kg på 3 år. Lettere å legge på seg enn å gå ned

Anonymous poster hash: 5affe...b9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har ikke lov å legge ut bilder av deg uten din samtykke. Bare be henne fjerne dem fordi du ikke liker det.

Anonymous poster hash: 1af58...a24

Skrevet

Skjønner litt hvordan du føler det... jeg har også lagt på meg mye (etter siste barn) og jeg hater det... allikevel finner jeg liksom ikke styrken til å gjøre noe med det, nesten tvert om - jeg trøstespiser, eller lukker øynene for at det bare blir værre. Jeg var veldig slank og fin før. Nå sliter jeg med å finne klær som sitter fint, og jeg har en veldig merkelig kroppsfasong. Føler at alle andre mammaer er så slanke og ser så freshe ut....

Anonymous poster hash: f7e72...bc4
Skrevet

Ba henne om å fjerne. Men da slang hun ut er det fordi du er feit. Det er sånn du er. Det er slik vi ser deg hver dag.

Har fjernet taggene. Men vi har jo mange av de samme vennene uansett.

Skrevet

Ba henne om å fjerne. Men da slang hun ut er det fordi du er feit. Det er sånn du er. Det er slik vi ser deg hver dag.

Har fjernet taggene. Men vi har jo mange av de samme vennene uansett.

Å fy søren. Da hadde jeg fortalt i klartekst hva jeg mente om henne, og kuttet henne ut for en lang stund. Hun er jo rett og slett ondskapsfull :(

Anonymous poster hash: a0cf0...4d0

Skrevet

Gå tul fastlegen. Be om hjelp (psykolog) for depresjonen og om hjelp tul gå ned i vekt.

Og så kan du be mammaen din skjerpe seg, sånt sier man ikke til noen! Makan til ufølsom dame. Si at hun skal fjerne bildene igjen, nekter hun kan du rapportere henne til Facebook.

Anonymous poster hash: ad2dc...c3e

Skrevet

Gå tul fastlegen. Be om hjelp (psykolog) for depresjonen og om hjelp tul gå ned i vekt.

Og så kan du be mammaen din skjerpe seg, sånt sier man ikke til noen! Makan til ufølsom dame. Si at hun skal fjerne bildene igjen, nekter hun kan du rapportere henne til Facebook.

Anonymous poster hash: ad2dc...c3e

Hei jeg har fått god hjelp med depresjonen. Blitt fulgt godt opp av helsevesenet etter sykdommen.

Men nå er jeg for frisk til å fortsette.

Det er så vanskelig å stå på egne ben.

Skrevet

Mora di burde hatt en omgang juling!! Å si sånt hadde virkelig virket mot sin hensikt for meg!

Anonymous poster hash: 1af58...a24

Skrevet

Det der var slemt sagt av moren din :( det bør du i allefall fortelle henne.

Anonymous poster hash: 1cca3...0db

Gjest Antarctica
Skrevet

Hun har ikke rett til å offentliggjøre bilder av deg, enten du er tykk eller tynn.

Skaff deg en treningsmakker/turvenninne, som vil gå litt med deg et par ganger i uka. Jeg lover, om et halvår (eller før!) ser du resultat - og det hjelper mot depresjoner også.

Vi heier på deg!

Skrevet

Hei, jeg har også lagt på meg mye som følge av depresjon. Det er lett å bli sur på seg selv for å ha latt det skje, og tenke negativt om seg selv pga det. Men når man er deprimert er man syk. Man mister seg selv på en måte. Fornuft og rasjonaliteter ikke så lett å se når man er deprimert, og man har også en tendens til å ikke bry seg om seg selv, ikke ta vare på seg selv, og dermed bare gi f i hvilke konsekvenser det gir at man spiser feil eller spiser for mye. Ofte bruker en mat/godteri som trøst også. For mange det eneste som demper noen av de vonde følelsene. Ikke rart da at det er veldig lett å legge på seg.

Det jeg prøver å si er at du ikke skal banke deg selv opp fordi du har blitt overvektig. Det har skjedd som følge av depresjon, da du hadde mer enn nok med bare å holde hodet over vannet...

Det er vanskeligå gå ned i vekt igjen, men det er ikke umulig. Du må bare finne litt troen på deg selv. Begynn i det små, med endringer i kost og aktivitetsnivå du føler du mestrer. Så er du straks på vei til et lettere liv :)

Masse lykke til :)

Anonymous poster hash: 0dbf7...810

Skrevet

Sender deg en god klem! Håper du skjønner at det ikke er håpløst. Anbefaler deg å sjekke ut Grete Roede kurs i nærheten av deg. Kan være fint å møtes på kurs en gang i uka og ha en gjeng å gå ned i vekt sammen med. Det koster litt, men det er en investering i fysisk og psykisk helse.

Anonymous poster hash: 1e42e...2bd
Skrevet

Forresten, angående din kjekke mann som holder ut med deg, som du sier... Du ser deg selv gjennom mørke briller. Du er ikke fæl. Og det synes ikke han heller. Du er den fine jenta han elsker, som bare har vært syk og lagt på seg.

Har også mange ganger tenkt at jeg ikke fatter hvorfor mannen blir hos meg. Tenkt at han måtte ha fått det mye bedre uten meg. Men han har stått ved min side hele veien. Fått meg til å innse at jeg er verd noe, til tross for depresjon og overvekt.

Det er fortsatt noe ved oss som er verd å elske!

Du må ikke være så streng og ufin med deg selv. Jeg vet hvor fælt det er å være ukomfortabel i egen kropp, å være overvektig, å føle seg som en stygg og ekkel versjon av seg selv. Men bruk heller energien på å fokusere på positive ting. Ting som gjør deg glad. Vekta er bare midlertidig. Den får du tatt deg av etter hvert :)

Anonymous poster hash: 0dbf7...810

Skrevet

Jeg fikk samme aha opplevelse for mange år siden når jeg så noen bilder av meg selv.

Det er ingen god følelse.

Når det kommer til bildene kan du rapportere dem til Facebook et og et. Da fjernes de. Gjorde det selv når eksen til mannen hadde mange bilder av våre heller lettkleďde barn! 😕

Sender en varm styrkeklem til deg 😊😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...