Gå til innhold

om vi ikke blir enige om deling av foreldrepermisjonen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg sånn at mannen ønsker å ta ut fedrekvoten og 4 uker av felles delen.

Det hadde forsåvidt vært greit det, hadde det ikke vært for at han ikke tar ansvar overhodet og prioriterer sine behov framfor babyen. Jeg ville heller hatt barnet i bhg framfor å overlate ansvaret hele dagen til han. Så... Hvis vi ikke blir enige om fellesdelen.. Hva skjer da?

Anonymous poster hash: cb7c7...a85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere ikke blir enige og ikke sender inn faller det vel bort?

Hvorfor har du valgt en slik mann til å bli far til ditt barn?

Anonymous poster hash: 5578c...b6a

Skrevet

Da setter du krav til mannen, IG forklarer hva barnet har behov for, fra dag en. Ikke vente til han skal ha sin permisjon.

Anonymous poster hash: a3445...5d4

Skrevet

Enten blir dere enige og sender inn søknad eller så får dere ikke støtten.

Hvis barnet ikke er født enda er det vell litt tidlig å avskrive faren som udugelig. La ham ta ansvaret. Ikke bland deg i hans måte å gjøre ting på og ikke "hjelp" ham. Han kan nok når han må.

Anonymous poster hash: 49778...b6a

Skrevet

La han få de fire ukene ekstra da vel? Dersom han finner ut at han ikke vil da de ukene likevel etter at baby er født, så kan dere gjøre om på fordelingen hvis det er greit for arbeidsgiver. Du er heldig som har en mann som vil ta mer perm enn fedrekvoten!

Skrevet

La han få de fire ukene ekstra da vel? Dersom han finner ut at han ikke vil da de ukene likevel etter at baby er født, så kan dere gjøre om på fordelingen hvis det er greit for arbeidsgiver. Du er heldig som har en mann som vil ta mer perm enn fedrekvoten!

Det er ikke det at han ikke kan få de fire ukene. Men han tar jo for pokker ikke ansvar for barnet sitt. Han bryr seg rett og slett ikke nok til å sette barnets behov før sine egne. Han ønsker ikke å være sammen med barnet sitt. Det er ikke derfor han vil ha lengre permisjon.

Mannen er helt udugelig som far. Han står ikke opp, lar babyen ligge å skrike fordi han selv er trøtt. Setter babyen foran tven i timesvis mens han selv sover på sofaen eller trykker på telefonen sin.

Klarer ikke å forstå at han må mate babyen osv.

Og hvorfor fikk jeg barn med denne mannen? Fordi jeg ikke visste at han ikke hadde evne til å sette barnets behov foran sine egne før barnet faktisk var her.

Jeg er ikke noen hysterisk hønemor som ikke tror at andre klarer å ta seg av mine barn altså, eller er ute etter å ta all permisjon selv. Jeg er nå i permisjon med barnet. Skal jobbe mens han har permisjon forså å ta ulønna permisjon fra november til august neste år. Vi var enige om at han skulle ha pappa perm pluss 4 uker, men jeg ser jo nå at han ikke tar vare på barnet sitt og jeg føler det er uforsvarlig å overlate ansvaret til han.

Vurderer faktisk å skaffe dagmamma, så jeg vet at barnet har det bra mens jeg er på jobb så får heller han ta 14 ukers ferie. For jeg driter i hva han gjør så lenge d ikke går utover barnet vårt på en negativ måte.

Han er egoistisk og uansvarlig og bryr seg kun om seg og sine behov desverre. Og ja jeg har tatt d opp med han, men han viser ingen evne til å gjøre noe med det heller.

Skrevet

Det er ikke det at han ikke kan få de fire ukene. Men han tar jo for pokker ikke ansvar for barnet sitt. Han bryr seg rett og slett ikke nok til å sette barnets behov før sine egne. Han ønsker ikke å være sammen med barnet sitt. Det er ikke derfor han vil ha lengre permisjon.

Mannen er helt udugelig som far. Han står ikke opp, lar babyen ligge å skrike fordi han selv er trøtt. Setter babyen foran tven i timesvis mens han selv sover på sofaen eller trykker på telefonen sin.

Og hvorfor fikk jeg barn med denne mannen? Fordi jeg ikke visste at han ikke hadde evne til å sette barnets behov foran sine egne før barnet faktisk var her.

Jeg er ikke noen hysterisk hønemor som ikke tror at andre klarer å ta seg av mine barn altså, eller er ute etter å ta all permisjon selv. Jeg er nå i permisjon med barnet. Skal jobbe mens han har permisjon forså å ta ulønna permisjon fra november til august neste år. Vi var enige om at han skulle ha pappa perm pluss 4 uker, men jeg ser jo nå at han ikke tar vare på barnet sitt og jeg føler det er uforsvarlig å overlate ansvaret til han.

Vurderer faktisk å skaffe dagmamma, så jeg vet at barnet har det bra mens jeg er på jobb så får heller han ta 14 ukers ferie. For jeg driter i hva han gjør så lenge d ikke går utover barnet vårt på en negativ måte.

Han er egoistisk og uansvarlig og bryr seg kun om seg og sine behov desverre. Og ja jeg har tatt d opp med han, men han viser ingen evne til å gjøre noe med det heller.

En slik mann hadde jeg ikke bodd lenge nok sammen med til at han fikk noe permisjon....

Du kan ikke overlate barnet til en som ikke tar ansvar og som ikke ser barnets behov, så enkelt er det.

Når han ikke ønsker å endre seg og lære heller, da kan han ikke få ansvaret.

Jeg hadde flyttet, da slipper du å overlate barnet til en mann som ikke er i stand til å dekke barnets behov.

Anonymous poster hash: c3191...0d1

Skrevet

En slik mann hadde jeg ikke bodd lenge nok sammen med til at han fikk noe permisjon....

Du kan ikke overlate barnet til en som ikke tar ansvar og som ikke ser barnets behov, så enkelt er det.

Når han ikke ønsker å endre seg og lære heller, da kan han ikke få ansvaret.

Jeg hadde flyttet, da slipper du å overlate barnet til en mann som ikke er i stand til å dekke barnets behov.

Postet litt raskt....

Jeg hadde mistet ALL respekt for en slik egoist, så forholdet hadde uansett dødd ut. Jeg kan ikke være sammen med en mann jeg ikke respekterer, greier ikke føle kjærlighet for en slik mann. Og å ha sex med en slik mann... nei, slike menn er bare maks turnoff.

Men jeg hadde flyttet for å beskytte barnet, ikke pga. egne følelser!

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg hadde nok heller ikke bodd lenge nok sammen med ham til at han fikk permisjon.

Dere har en større jobb å gjøre enn å krangle om noen uker.

Skrevet

Hvis det er slik du ser han burde du flytte i tide til at han ikke får sine 10 uker engang.

Må da være måtte på hvor tafatt du er. Så kan du jo ta opptak av han som du har til det blir samværssamtaler.

Anonymous poster hash: 87aa3...da6

Skrevet

Jeg hadde ikke funnet meg i det, signerer de andre... Problemet her er jo ikke de fire ukene dere ikke blir enige om, men hele fyren. Med forbehold om at enhver sak har to sider og vi her bare har hørt din, tenker jeg at jeg hadde gått.

Anonymous poster hash: a0af5...c7b

Skrevet

Da kan du jo heller ikke la han ta sin pappaperm

Anonymous poster hash: 26db5...147

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...