Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #1 Skrevet 28. mars 2016 Jeg er nå i uke 7 og er ekstremt kvalm og svimmel hele tiden. Jeg har enda ikke kasta opp, men går rundtog er uggen hele tiden..dette hemmer meg i å gjøre hverdagsting. Av drikke drikker jeg kun vann, siden alt annet gjør meg kvalm. Av mat er det omtrent kun appelsiner eller annen sitrusfrukt som går ned.. Jeg trenger hjelp! Har skole i morgen og må klare å møte opp.. Anonymous poster hash: 3291b...85a
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #2 Skrevet 28. mars 2016 For meg hjalp det å drikke bittesmå slurker med grapefruktjuice. Ca to spiseskjeer. Veldig bittert, og det roet ned min kvalme med det samme. Du kan også kjøpe sånne armbånd på apoteket som hindrer kvalme. Anonymous poster hash: 40697...c9f
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #3 Skrevet 28. mars 2016 For meg hjalp det å drikke bittesmå slurker med grapefruktjuice. Ca to spiseskjeer. Veldig bittert, og det roet ned min kvalme med det samme. Du kan også kjøpe sånne armbånd på apoteket som hindrer kvalme. Anonymous poster hash: 40697...c9f Har du prøvd de armbåndene? Funker de? Anonymous poster hash: 3291b...85a
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #4 Skrevet 28. mars 2016 Du må huske å drikke nok. Du bør også prøve å få i deg fiber. Klarer du feks knekkebrød med smør? Salte nøtter? Ikke gå for leng sulten, det forverrer kvalmen. Ha noe spiselig på nattbordet du kan ta når du våkner. Spis rolig og beveg deg rolig. Hvil mye.. Anonymous poster hash: 5dad3...0bb
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #5 Skrevet 28. mars 2016 Du må huske å drikke nok. Du bør også prøve å få i deg fiber. Klarer du feks knekkebrød med smør? Salte nøtter? Ikke gå for leng sulten, det forverrer kvalmen. Ha noe spiselig på nattbordet du kan ta når du våkner. Spis rolig og beveg deg rolig. Hvil mye.. Anonymous poster hash: 5dad3...0bb Klarer omtrent ikke å få i meg noe.. Sist jeg var gravid var det sånn at kvalmen kun kom når jeg var sulten eller jeg kjente lukten av feit mat. Nå forsvinner liksom aldri den følelsen av å være uggen.. Men skal prøve å legge en pose med nøtter på nattbordet:) Anonymous poster hash: 3291b...85a
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #6 Skrevet 28. mars 2016 Klarer omtrent ikke å få i meg noe.. Sist jeg var gravid var det sånn at kvalmen kun kom når jeg var sulten eller jeg kjente lukten av feit mat. Nå forsvinner liksom aldri den følelsen av å være uggen.. Men skal prøve å legge en pose med nøtter på nattbordet:) Anonymous poster hash: 3291b...85a En nøtt da og da er bedre enn ingenting. Salte pistasj? Kaptein kjeks? Salt drops? Prøv å drikk saft med noe sukker i for å få opp blodsukker. Kan bli kvalm av lavt blodsukker også. Dersom du begynner å kaste opp eller føler deg dehydrert, ta en tur til lege for å få målt ketoner og vurdert evt kvalmestillende eller intravenøs behandling. Det er grusomt når det står på, er i samme situasjon. Klem Anonymous poster hash: 5dad3...0bb
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #7 Skrevet 28. mars 2016 En nøtt da og da er bedre enn ingenting. Salte pistasj? Kaptein kjeks? Salt drops? Prøv å drikk saft med noe sukker i for å få opp blodsukker. Kan bli kvalm av lavt blodsukker også. Dersom du begynner å kaste opp eller føler deg dehydrert, ta en tur til lege for å få målt ketoner og vurdert evt kvalmestillende eller intravenøs behandling. Det er grusomt når det står på, er i samme situasjon. Klem Anonymous poster hash: 5dad3...0bb Tusen takk for tips:) Anonymous poster hash: 3291b...85a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå