Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #1 Skrevet 28. mars 2016 Jeg har slitt siden etter første svangerskap for 9 år siden. Nå er jeg i midten av 30-åra og det blir ikke bedre. Har prøvd tetracycliner med god effekt, men etter et halvt år måtte jeg ta pause fra de. Kvisene (byllene) kom raskt tilbake. Etter å ha lest om tetracycliner frister det lite å begynne på dem igjen. Det virker som om de fleste får tilbake kvisene etter slutt, og man kan heller ikke gå på disse tablettene for evig. Mine kviser er hormonkviser. Jeg tar godt vare på huden, men kvisene kommer uansett. Jeg vurderer Diane (p-piller), men er det så lurt mtp alderen min? Jeg sliter dessuten med utmattelse, og kan ikke bruke medisin som forverrer det😐 Anonymous poster hash: 37084...c82
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #2 Skrevet 28. mars 2016 Gikk selv på Tetracyclin i 5 år, og disse er kjent for å miste effekten sin, men kutter en de ut, så ser en jo faktisk at de hadde en ørliten effekt.Så gikk til hudlege hvor jeg fikk resept på Isotretionoin Orifarm. Disse er den sterkeste kvisekuren som finns, og jeg skal gå på den i 8 mnd. Kvisene mine er genetisk fra moren min, og mamma har kviser ennå når hun snart blir 50 år. Men fikk også høre at mine kviser er også hormonelle, enda jeg er 22 år.Sliter også med kronisk utmattelse, men er desperat å bli kvitt kvisene når jeg har brutale utbrudd. Og Isetretionoin er heavy på mye, men kanskje verdt det?Ta deg en tur til hudlegen om du har virkelig fått nok. Har prøvd alt sjøl, ingenting nytter på meg. Anonymous poster hash: fecbf...96d
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #3 Skrevet 28. mars 2016 Jeg har slitt siden etter første svangerskap for 9 år siden. Nå er jeg i midten av 30-åra og det blir ikke bedre. Har prøvd tetracycliner med god effekt, men etter et halvt år måtte jeg ta pause fra de. Kvisene (byllene) kom raskt tilbake. Etter å ha lest om tetracycliner frister det lite å begynne på dem igjen. Det virker som om de fleste får tilbake kvisene etter slutt, og man kan heller ikke gå på disse tablettene for evig. Mine kviser er hormonkviser. Jeg tar godt vare på huden, men kvisene kommer uansett. Jeg vurderer Diane (p-piller), men er det så lurt mtp alderen min? Jeg sliter dessuten med utmattelse, og kan ikke bruke medisin som forverrer det😐 Anonymous poster hash: 37084...c82 Isotretinoin er det eneste som garantert funker. Anonymous poster hash: 6e364...f8c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #4 Skrevet 28. mars 2016 Isotretinoin er det eneste som garantert funker. Anonymous poster hash: 6e364...f8c De fungerer garantert? Og man forblir kvisefri? Høres for godt ut til å være sant😜 HI Anonymous poster hash: 37084...c82
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #5 Skrevet 28. mars 2016 Isotretinoin er det eneste som tar fullstendig knekken på hormonell eller genetisk acne. Tøff kur, men angrer ikke. Anonymous poster hash: 583d1...4d3
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #6 Skrevet 28. mars 2016 De fungerer garantert? Og man forblir kvisefri? Høres for godt ut til å være sant😜 HI Anonymous poster hash: 37084...c82 Det fungerer men jeg har tatt den sterke kuren 4 ganger i løpet av 16 år og er nå igjen full av cystiske kviser i en alder av 39 år. Anonymous poster hash: b9d25...bea
Ylva og Mathilde Skrevet 28. mars 2016 #7 Skrevet 28. mars 2016 De fungerer garantert? Og man forblir kvisefri? Høres for godt ut til å være sant😜 HI Anonymous poster hash: 37084...c82 Garantert, og du blir kvisefri i minst 2 år etter endt kur! Ikke uten bivirkninger, men virkelig verdt det! Så deilig å bare bruke eyeliner og mascara, å kunne bruke utringinger foran og bak uten problem! Men, du må ikke bli gravid, og ikke det neste året (minst), da det er sterkt terratogent!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #8 Skrevet 28. mars 2016 Garantert, og du blir kvisefri i minst 2 år etter endt kur! Ikke uten bivirkninger, men virkelig verdt det! Så deilig å bare bruke eyeliner og mascara, å kunne bruke utringinger foran og bak uten problem! Men, du må ikke bli gravid, og ikke det neste året (minst), da det er sterkt terratogent! Det trenger ikke gå ett år. Er ute av kroppen innen en mnd, derfor man skal bruke p-piller under og en mnd etter endt kur( se hudklinikken/ Jon Langeland f eks). Kan få barn etter dette. Anonymous poster hash: 6e364...f8c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #9 Skrevet 28. mars 2016 Garantert, og du blir kvisefri i minst 2 år etter endt kur! Ikke uten bivirkninger, men virkelig verdt det! Så deilig å bare bruke eyeliner og mascara, å kunne bruke utringinger foran og bak uten problem! Men, du må ikke bli gravid, og ikke det neste året (minst), da det er sterkt terratogent! Vær snill og ikke gi feilaktig info. Anonymous poster hash: 6e364...f8c
Ylva og Mathilde Skrevet 28. mars 2016 #10 Skrevet 28. mars 2016 Vær snill og ikke gi feilaktig info. Anonymous poster hash: 6e364...f8c Nå er jeg virkelig spent på hva du mener er feil?!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #11 Skrevet 28. mars 2016 Nå er jeg virkelig spent på hva du mener er feil?! At du sier man må vente ett år med å bli gravid etter endt kur er VÅS. Anonymous poster hash: 6e364...f8c
Ylva og Mathilde Skrevet 28. mars 2016 #12 Skrevet 28. mars 2016 At du sier man må vente ett år med å bli gravid etter endt kur er VÅS. Anonymous poster hash: 6e364...f8c Aha, ja, det er vel i overkant sikkerhetsmargin. Produsenten mener en måned, norske helseanbefalinger er 6 måneder.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #13 Skrevet 28. mars 2016 Dere som har gått på Idotretinoin: hvor lang tid tok det før dere merket bivirkninger? Har gått på det i overkant av en uke, har fått tørr hud og såre lepper, ellers merker jeg ingenting. Er det for tidlig å slå seg til ro med at jeg ikke får heftige bivirkninger? Anonymous poster hash: 77436...2d3
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #14 Skrevet 28. mars 2016 Slitt masse med uren hud ;/ begynte på elexir hudpleie produkter og virkelig fått utrolig mye bedre hud på bare noen mnd . Anbefales Anonymous poster hash: 291cd...ff4
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #15 Skrevet 28. mars 2016 Slitt masse med uren hud ;/ begynte på elexir hudpleie produkter og virkelig fått utrolig mye bedre hud på bare noen mnd . Anbefales Anonymous poster hash: 291cd...ff4 Jeg vet ikke hva du legger i uren hud. Mine kviser er vonde (underjordiske) kviser som vokser seg stooooore og røde, med puss som ikke alltid trenger gjennom. Det er sånn at de føles selv uten at jeg tar på dem. Selv kremer fra legen funker ikke, så beklager, men slike råd funker ikke på skikkelige hormonkviser. HI Anonymous poster hash: 37084...c82
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #16 Skrevet 28. mars 2016 Jeg har nylig avsluttet en 6 mnd isotretinoin kur. Hadde tørre lepper og litt tørre øyne, men ellers ingen bivirkninger. Bivirkninger kom med en gang. Fikk ingen leddplager og kunne fortsette tung styrketrening. Alle kvisene er borte. Får en liten kvise i ny og ne, men ingenting sammenlignet med tidligere. Da fikk jeg slike du beskriver, hi, og ofte store krater når kvisene endelig gikk bort. I tillegg til å være stygt, var det veldig vondt. Huden dunket og jeg ville grine av det jeg så i speilet. Har sikkert brukt 100 000 på diverse mirakelkurer og hudpleieprodukter, laser, ansiktbehandliger.. You name it. Nå jobber jeg med å fjerne arrene etter kvisene med sterkt syre serum, og det virker. Jeg har for første gang kunne dratt på jobb med bare mascara. Har dekket huden med sminke siden jeg var 13-14, nå er jeg 34. Denne sommeren blir min første sommer uten sminke på stranden. Jeg skal bade med ungene mine uten å bekymre meg for huden. Livet er veldig mye bedre, selvtilliten er bedre.. Jeg kan ha håret oppsatt uten å skjemmes over stygg hud på kinnene og nedover kjeven. Apoteket har egne serier for de som går på kuren, spesielt en ansiktskrem som var veldig bra. Brukte 8 hour lip balm fra Elizabeth arden, den reddet leppene under kuren. Anonymous poster hash: c0c65...c5b
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #17 Skrevet 28. mars 2016 Jeg har nylig avsluttet en 6 mnd isotretinoin kur. Hadde tørre lepper og litt tørre øyne, men ellers ingen bivirkninger. Bivirkninger kom med en gang. Fikk ingen leddplager og kunne fortsette tung styrketrening. Alle kvisene er borte. Får en liten kvise i ny og ne, men ingenting sammenlignet med tidligere. Da fikk jeg slike du beskriver, hi, og ofte store krater når kvisene endelig gikk bort. I tillegg til å være stygt, var det veldig vondt. Huden dunket og jeg ville grine av det jeg så i speilet. Har sikkert brukt 100 000 på diverse mirakelkurer og hudpleieprodukter, laser, ansiktbehandliger.. You name it. Nå jobber jeg med å fjerne arrene etter kvisene med sterkt syre serum, og det virker. Jeg har for første gang kunne dratt på jobb med bare mascara. Har dekket huden med sminke siden jeg var 13-14, nå er jeg 34. Denne sommeren blir min første sommer uten sminke på stranden. Jeg skal bade med ungene mine uten å bekymre meg for huden. Livet er veldig mye bedre, selvtilliten er bedre.. Jeg kan ha håret oppsatt uten å skjemmes over stygg hud på kinnene og nedover kjeven. Apoteket har egne serier for de som går på kuren, spesielt en ansiktskrem som var veldig bra. Brukte 8 hour lip balm fra Elizabeth arden, den reddet leppene under kuren. Anonymous poster hash: c0c65...c5b Hvilken syre bruker du på arrene og hvor får du tak i den? Anonymous poster hash: 77436...2d3
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #18 Skrevet 28. mars 2016 Jeg vet ikke hva du legger i uren hud. Mine kviser er vonde (underjordiske) kviser som vokser seg stooooore og røde, med puss som ikke alltid trenger gjennom. Det er sånn at de føles selv uten at jeg tar på dem. Selv kremer fra legen funker ikke, så beklager, men slike råd funker ikke på skikkelige hormonkviser. HI Anonymous poster hash: 37084...c82 Jeg var helt lik så jo det funker Anonymous poster hash: 291cd...ff4
SickMyDuck Skrevet 28. mars 2016 #19 Skrevet 28. mars 2016 Jeg vet ikke hva du legger i uren hud. Mine kviser er vonde (underjordiske) kviser som vokser seg stooooore og røde, med puss som ikke alltid trenger gjennom. Det er sånn at de føles selv uten at jeg tar på dem. Selv kremer fra legen funker ikke, så beklager, men slike råd funker ikke på skikkelige hormonkviser. HI Anonymous poster hash: 37084...c82 Hei! Jeg har hatt underjordiske kviser som aldri kom til overflaten på hake og hals. Begynte som siste vei før disse knallharde kurene med legen på elixir. De har en krem som heter sulfactil. Mine forsvant etter 3 uker. Jeg er bitter etter alle pengene jeg har lagt i hudpleie som ikke fungerer. Og hadde rimelig lite tro på enda en hudpleieserie. (har prøvd alt). Gi det en sjanse før du kjører på med piller.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #20 Skrevet 28. mars 2016 Hei! Jeg har hatt underjordiske kviser som aldri kom til overflaten på hake og hals. Begynte som siste vei før disse knallharde kurene med legen på elixir. De har en krem som heter sulfactil. Mine forsvant etter 3 uker. Jeg er bitter etter alle pengene jeg har lagt i hudpleie som ikke fungerer. Og hadde rimelig lite tro på enda en hudpleieserie. (har prøvd alt). Gi det en sjanse før du kjører på med piller. Takk for støtten kjipt gi ett godt råd , å få den "du vet ikke hva du snakker om holdningen tilbake " Jeg elsker elexir ❤️ Beste noensinne Anonymous poster hash: 291cd...ff4
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #21 Skrevet 28. mars 2016 Jeg har også brukt roaccutane med utmerket resultat. Gikk på det i 5 måneder og var omtrent kurert. Har fet hud enda, men sjelden kviser. Jeg tok kuren da jeg var 24 år og fikk et nytt liv. Også her mange år på tetracyklin, Diane, kremer, hudpleie. Anonymous poster hash: 3441d...26e
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #22 Skrevet 28. mars 2016 Hvilken syre bruker du på arrene og hvor får du tak i den?Anonymous poster hash: 77436...2d3 OST c20 serum heter det. Koreansk hudpleie, de ligger litt foran oss når det gjelder akkurat det. Bestiller på ebay, pass på at selger er registrert i sør Korea. Forsiktig innføring med 1-2 ganger i uken, og krever bruk av solkrem. Men det virker ekstremt godt, Google for å se før og etter bilder! Anonymous poster hash: c0c65...c5b
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #23 Skrevet 28. mars 2016 OST c20 serum heter det. Koreansk hudpleie, de ligger litt foran oss når det gjelder akkurat det. Bestiller på ebay, pass på at selger er registrert i sør Korea. Forsiktig innføring med 1-2 ganger i uken, og krever bruk av solkrem. Men det virker ekstremt godt, Google for å se før og etter bilder! Anonymous poster hash: c0c65...c5b Takk for info! Har du navnet på en ebay-selger som selger det riktige produktet? Anonymous poster hash: 77436...2d3
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #24 Skrevet 28. mars 2016 Garantert, og du blir kvisefri i minst 2 år etter endt kur! Ikke uten bivirkninger, men virkelig verdt det! Så deilig å bare bruke eyeliner og mascara, å kunne bruke utringinger foran og bak uten problem! Men, du må ikke bli gravid, og ikke det neste året (minst), da det er sterkt terratogent! Det er voldsomt som du garanterer... om noe du faktisk ikke kan garantere! Vær forsiktig med hva du skriver på nett! Hi, de fleste har god effekt av det Ylva snakker om, men dessverre ikke alle. Jeg kjenner ei som har tatt den kuren tre ganger og vært like ille igjen innen 6 måneder etter behandlingen hver gang. Jeg kjenner par-tre som har tatt behandlingen med god og varig effekt, men ikke uten bivirkninger. Ingen har like god helse som tidligere selv om de fungerer tilsynelatende bra i hverdagen. Den ene fikk redusert sine prestasjoner innen idrett betraktelig. Når du sliter med utmattethet, Hi, så ville jeg vært svært (!) forsiktig med å ta en slik kur og jeg ville diskutert det med en lege med lang og bred erfaring med å bruke det preparatet. Du risikerer at du blir verre av utmattelsen du sliter med, så det må du i så fall være villig til å risikere. Kanskje er du heldig og får få bivirkninger og god langtidsvirkning med kuren - men du må være villig å risikere at du ikke er en av dem og kanskje får mye bivirkninger som kan påvirke utmattetheten din langvarig... og kanskje uten langvarig effekt på kvisene. Ditt valg. Det er fortvilende å leve med slike kviser, men helsen din går etter min mening foran. Jeg ville prøvd det de andre snakker om som er utvortes behandling. Ellers vet jeg om flere som har blitt kvitt slike hormonelle kviser ved omlegging til lavkarbo kosthold som er med på å normalisere hormonstatusen i kroppen. Anonymous poster hash: 74a11...b3c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #25 Skrevet 28. mars 2016 En ting til... jeg gikk selv i årevis på tetracykliner og Diane. Fikk minimal effekt og ingen varige resultater. Derimot fikk jeg masse bivirkninger. Diane gjorde at jeg fikk mindre overskudd, ble mye mer hormonell psykisk, fikk "bekkenløsningssmerter" konstant i bekkenet. Tetracyklinene fucka opp mage/tarmsystemet mitt bigtime og det har jeg slitt med i årevis etterpå - noe som igjen påvirker hvor mye energi jeg har i hverdagen. Det eneste som egentlig har hjulpet meg er total kostomlegging til lavkarbo kosthold. Det har gjort at jeg har en hud jeg greit kan leve med, selv om jeg får noen kviser fremdeles, men svært sjelden slike underjordiske. # 24 Anonymous poster hash: 74a11...b3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå