Gå til innhold

Spørsmål ang amming:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig små brystvorter tror jeg. Eller, jeg skjønner ikke hvordan det skal gå an for meg å amme. Areolaen min er ca 2 cm i diameter, og selve brystvorten er jo en pitteliten dutt. Går jo ikke an å ha den i munnen. Betyr det at jeg ikke kommer til å klare å amme? Eller blir de større etterhvert??

Anonymous poster hash: c0900...59e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De blir ofte større, så ikke bekymre deg foreløpig. Mine vokste iallefall ganske voldsomt :) 

Anonymous poster hash: 99e39...837
Skrevet

Om brystvorten er liten tar babyen bare av brystet rundt inn i munnen.

Skrevet

Det er ikke brystvorten det kommer an på☺️ Jeg har store bryst, men små knopper. Fikk ammet helt fint i 11 mnd👍🏼

Skrevet

Jeg har ammet tre barn med slike brystvorter, tror ikke det har vært noe problem☺ Og de ser pene ut i tillegg😀

Anonymous poster hash: e2ad4...ed6

Skrevet

Så lenge brystvortene dine ikke går innover er det ingen problem at de er små. Faktisk heller litt små enn veldig store. Babyen tar ikke bare tak i selve brystvorta men gaper over brystet der hvor brystvorta sitter og har en del av brystet i munnen. Det lager sår om de bare sutter på brystvorta, så derfor er det faktisk bedre med litt små enn veldig store brystvorter, da de vil få mer bryst i munnen dersom vorta ikke er så stor. Etterhvert som babyen blir større og tar lett tak er det sikkert likegyldig hvordan brystvorta ser ut, de får tak uansett. Dersom du sliter med det kan du kjøpe deg ammeskjold, det har egen tupp 😉

Anonymous poster hash: 8fda7...c36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...