Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #1 Skrevet 27. mars 2016 Jeg og andre ansatte reagerer på at det er tillatt med snus på vår arbeidsplass. Jobber på Rehab.senter og jeg synes det burde vært klar beskjed fra ledelsen om at dette ikke er tillatt. Er jo ikke lov å røyke heller så mener snus burde vært forbudt. Anonymous poster hash: 85c64...133
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. mars 2016 #2 Skrevet 27. mars 2016 Tobakksforbud på skolene nå.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #3 Skrevet 27. mars 2016 Lov i pausene. Har betalt pause. Anonymous poster hash: 37477...442
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #4 Skrevet 27. mars 2016 Nei, det er ikke tillatt, men hvis sjefen kommer og ber meg åpne munnen, så nekter jeg. Bruker selvfølgelig ikke snus i klasserommet, og tar alltid en tyggis på vei til klasserommet. Anonymous poster hash: b06e0...afa
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #5 Skrevet 27. mars 2016 Hvorfor skulle det vært forbudt? Snus plager da ingen? Ikke ulovlig på min arbeidsplass. Er jo uansett ingen som ser st jeg snuser, legger den jo diskret. Hadde smusa på jobb i fem år da kolleger fikk sjokk da jeg dro frem snusboksen på fest, de hadde ikke engang fått med seg at jeg snusa. Anonymous poster hash: cc4a2...afb
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #6 Skrevet 27. mars 2016 Er tillat ja Anonymous poster hash: cb65c...e61
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #7 Skrevet 27. mars 2016 Lov i pausene. Har betalt pause. Anonymous poster hash: 37477...442 Er lov å røyke bare en skifter før og etter. Anonymous poster hash: 37477...442
LivetErEnLek Skrevet 27. mars 2016 #8 Skrevet 27. mars 2016 Tobakksforbud i barnehagen der jeg jobber også. Men vi har ikke betalt pause. Så de som røyker, rusler ut i skogen, utenfor barnehagens område og de som snuser gjør det på pauserommet. Ikke egentlig lov, men har ledere som er smarte nok til å late som om de ikke vet 😉.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #9 Skrevet 27. mars 2016 Det er lov, men snusen må kastes i søppelbøtta på kjøkkenet (lukket bøtte som skiftes pose på ofte). Ikke lov å kaste i søppelbøtta på kontorene pga luktproblem. Åpent kontorlandskap, inndelt i "båser", luktet grusomt før...mange som snuser. Anonymous poster hash: 34f53...6f0
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #10 Skrevet 27. mars 2016 Ja. Jobber som journalist, så på kontoret får vi lov til det meste, men jeg unngår snus når jeg har intervjuer. Anonymous poster hash: ef3b3...944
Hjertefru Skrevet 27. mars 2016 #11 Skrevet 27. mars 2016 Ser ikke problem med snusing på arbeidsplassen så lenge man ikke gjør det åpenlyst foran klienter/kunder, eller at man forpester omgivelsene med brukte snusposer/-esker. Synes ikke arbeidsgiver har noe å gjøre inni munnen til arbeidstakere. Stor forskjell på snus og røyk!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #13 Skrevet 27. mars 2016 Er sykepleier og jobber da i helsevesenet, og vi har ingen regler eller forbud mot snus hos oss. Anonymous poster hash: 5a21a...181
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #14 Skrevet 27. mars 2016 Ser ikke problem med snusing på arbeidsplassen så lenge man ikke gjør det åpenlyst foran klienter/kunder, eller at man forpester omgivelsene med brukte snusposer/-esker. Synes ikke arbeidsgiver har noe å gjøre inni munnen til arbeidstakere. Stor forskjell på snus og røyk! Snusånde er pyyyyyyyton. Og de jeg kjenner som snuser, smatter og styrer på. Utrolig irriterende! Anonymous poster hash: 0c8a3...54d
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #15 Skrevet 27. mars 2016 Det er ikke lov å snuse hos oss. Det var lov helt til noen ansatte var uforsiktig, og flere ganger mistet ubrukt snus der barna var. Jobber i barnehage Anonymous poster hash: 86d2c...95a
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #16 Skrevet 27. mars 2016 Tobakksforbud i barnehagen der jeg jobber også. Men vi har ikke betalt pause. Så de som røyker, rusler ut i skogen, utenfor barnehagens område og de som snuser gjør det på pauserommet. Ikke egentlig lov, men har ledere som er smarte nok til å late som om de ikke vet 😉. Ikke de smarteste lederne må jeg si. De ansatte kommer tilbake med røyklukt i klær og røykånde. Hvor blir sneiper lagt? Hva med de som snuser, de kan miste snus, kaste i søppeldunk hvor barna kan finne det etc. Mange risikofaktorer her. Hvordan forsvare om noe skjer? Er faktisk lovpålagt dette. Hadde ikke skjedd i min barnehage, for å si det sånn. Her får ikke foreldre komme med snus i munnen heller, dette er beskjed fra kommunelegen. Anonymous poster hash: ec8bb...ab2
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #17 Skrevet 27. mars 2016 Ikke de smarteste lederne må jeg si. De ansatte kommer tilbake med røyklukt i klær og røykånde. Hvor blir sneiper lagt? Hva med de som snuser, de kan miste snus, kaste i søppeldunk hvor barna kan finne det etc. Mange risikofaktorer her. Hvordan forsvare om noe skjer? Er faktisk lovpålagt dette. Hadde ikke skjedd i min barnehage, for å si det sånn. Her får ikke foreldre komme med snus i munnen heller, dette er beskjed fra kommunelegen. Anonymous poster hash: ec8bb...ab2 Dere kan anbefale, men ikke ha lovforbud Anonymous poster hash: 37477...442
LivetErEnLek Skrevet 27. mars 2016 #18 Skrevet 27. mars 2016 Ikke de smarteste lederne må jeg si. De ansatte kommer tilbake med røyklukt i klær og røykånde. Hvor blir sneiper lagt? Hva med de som snuser, de kan miste snus, kaste i søppeldunk hvor barna kan finne det etc. Mange risikofaktorer her. Hvordan forsvare om noe skjer? Er faktisk lovpålagt dette. Hadde ikke skjedd i min barnehage, for å si det sånn. Her får ikke foreldre komme med snus i munnen heller, dette er beskjed fra kommunelegen. Anonymous poster hash: ec8bb...ab2 Jeg røyker ikke, så hva de gjør med sneiper, aner jeg ikke. Men det er ytterst sjeldent jeg har luktet røyk av noen, så de ordner seg vel på et eller annet vis som fungerer. Snuser ikke heller, men de som gjør det kaster snusen i søpla på en av personaldoene. Vi har en egen fløy for personalet og her er det aldri barn uten voksne, så akkurat det bekymrer jeg meg ikke for. Verre med alle sneipen og brukte snusposer man finner i grøftekanten og andre steder vi ferdes når vi er ute på tur. Synes igrunn det er drøyt at kommunen skal kunne regulere hva vi gjør i pausen vår når de ikke betaler oss for den. Jeg feks, er dønn avhengig av å få min 2 kopper kaffe i min pause (vi drikker ellers ikke kaffe), og hadde noen fortalt meg at nei, det kan du ikke fordi det kan komme et barn snikende inn på pauserommet når du ikke ser og få den kaffekoppen over seg, ja da....
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #19 Skrevet 27. mars 2016 Ja. Kommunalt ansatt i omsorgsbolig og de fleste røyker ikke - de snuser. Ingen reagerer på det, og snusboksen kan ligge rett fremfor dem uten at sjefen reagerer. Jeg snuser også, og det går kun utover meg. Snusposene legger jeg i lokket på boksen, så ser ikje problemet... Anonymous poster hash: 54364...aa4
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #20 Skrevet 27. mars 2016 Jeg jobber som terapeut og på de klinikkene jeg har jobbet har det heldigvis vært en selvfølge at man hverken røyker eller snuser i arbeidstiden. Det tar seg ikke ut å gjøre det som terapeut. Og de som sier det ikke lukter av de som bruker snus... de vil jeg tro ikke snuser selv eller har en ikke helt god luktesans... Anonymous poster hash: 09726...fb8
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #21 Skrevet 28. mars 2016 Aner ikke, jobber ikke sammen med røykere og snusere. Anonymous poster hash: 55d1c...987
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå