Gå til innhold

AR skrev på bloggen at barna bare kom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til å få lov til å bruke PCen i stua, slik at hun kunne se skjermene for å ha kontroll på hva de gjorde. Og så skulle hun sjekke innboksen til barna og se gjennom om det var noen mld det burde tas tak i. Hva synes dere om å gi barna så lite privatliv?

Anonymous poster hash: e3101...ba0

Videoannonse
Annonse
Gjest Stjerneklart
Skrevet (endret)

Jeg syns mange burde følge AR sitt råd om å gjøre dette. Fy flate så mye ufordragelige kommentarer man finner på nett! 

Det foregår drittslenging og mobbing, og av og til går det så langt at det ikke blir oppdaget før det leses i et selvmordsbrev. Heldigvis skjer ikke det så ofte, men nettmobbing er et så stort problem at jeg syns man bør ha mye mer innsikt i hva barna bruker nettet til, enn det de fleste har i dag. 

Jeg ville nok ikke sittet og lest igjennom meldingene til datteren min, men når den tid kommer at hun begynner å bruke internett vil jeg nok kreve å ha tilgang til å logge inn. Det alene sørger nok for at hun ikke tør å slenge stygge kommentarer rundt til andre! Hemmeligheter om gutter og slikt er jeg ikke interessert i å lese, men om hun synes det er så flaut at jeg i teorien kan gå inn å lese det hun skriver, så kan hun fortelle de dypeste hemmelighetene ansikt til ansikt med venninnene sine 

Endret av Stjerneklart
Skrevet

Jeg syns hun er veldig fornuftig på dette området. Det kommer selvfølgelig an på alderen til barnet, men jeg syns det er helt greit.

Anonymous poster hash: 88ef9...cc2

Skrevet

Det er vel en av oppgavene man har som forelder! Man er rimelig blåst dersom man lar barn surfe på nett uten kontroll.

Skrevet

Er det hun med eldstedatteren på 4-5 år?

I såfall synes jeg ikke hun bør uttale seg før dette faktisk blir en problemstilling og heller ta diskusjonen da når barna er gamle nok til å ha en mening.

Anonymous poster hash: 43c9f...4cd

Skrevet

Det er vel en av oppgavene man har som forelder! Man er rimelig blåst dersom man lar barn surfe på nett uten kontroll.

Da er de fleste foreldre helt blåst da

Anonymous poster hash: e3101...ba0

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Er det hun med eldstedatteren på 4-5 år?

I såfall synes jeg ikke hun bør uttale seg før dette faktisk blir en problemstilling og heller ta diskusjonen da når barna er gamle nok til å ha en mening.

Anonymous poster hash: 43c9f...4cd

Så mye dritt og hat som hun får slengt mot seg på nett syns jeg absolutt at dette er riktig tidspunkt å ta opp dette på bloggen. Selv om eldste datteren kun er 4-5, har både lesere og "ufrivillige lesere" (en del av DiB'ere) godt av å bli minnet på dette.

Skrevet

Vel når man blogger så får man vel sett det meste av dritt. Mulig det farger hennes syn på verden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...