Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #1 Skrevet 27. mars 2016 Har blitt tilbudt en stilling og en årslønn på la oss si 400.000,- Dette er ca 40.000,- under hva jeg tjener p.d.d. Spørsmålet mitt er om det alltid er rom for forhandling rundt lønn? Jeg oppfyller ikke alle kravene i utlysningen, men fikk likevel tilbud om stilling grunnet annen kompetanse, samt personlighet. Jeg er redd for å forhandle høyere lønn og at de skal trekke tilbake tilbudet sitt. Noen som har hørt om at dette har skjedd? Kan legge til at jeg virkelig ønsker denne stillingen. Anonymous poster hash: 90267...a76
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #2 Skrevet 27. mars 2016 Dytt ;-) Anonymous poster hash: 90267...a76
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #3 Skrevet 27. mars 2016 Jeg ville vært ærlig og sagt hva jeg tjener i dag, og sagt at lønn selvsagt betyr noe og bedt dem om å komme med et tilbud. Dersom det er lavere enn det du tjener i dag mener jeg at den nye jobben bør jo gi deg noe mer / annet som du ønsker deg enn det du får i dag. Ville ikke bare byttet jobb kun for å bytte i disse dager. Lykke til :-) Anonymous poster hash: d06e2...2d6
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #4 Skrevet 27. mars 2016 Vil du ha jobben uansett om du får mer lønn? Er det i det offentlige er det nok få muligheter for forhandling. Jeg ville sagt at jeg ikke er interessert i å gå ned i lønn. Hvis de absolutt ikke kan matche det bør de tilby noe annet, som ekstra god pensjonsordning, ekstra ferie, trygg jobb, firmabil, o.l. Anonymous poster hash: df00b...69a
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #5 Skrevet 27. mars 2016 Vil du ha jobben uansett om du får mer lønn? Er det i det offentlige er det nok få muligheter for forhandling. Jeg ville sagt at jeg ikke er interessert i å gå ned i lønn. Hvis de absolutt ikke kan matche det bør de tilby noe annet, som ekstra god pensjonsordning, ekstra ferie, trygg jobb, firmabil, o.l. Anonymous poster hash: df00b...69a Hvorfor sier du det? Jeg har forhandlet lønn i alle jobber jeg har hatt i det offentlige... Og gått opp,de har som regel en del rom Anonymous poster hash: 93793...0a1
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #6 Skrevet 27. mars 2016 Det er i det private. Jeg fortalte på intervjuet hva jeg tjener, men ikke hva jeg forventet. Forventet vel heller ikke å gå ned såpass mye.. Tør ikke sette et krav i tilfelle de trekker tilbudet tilbake. Anonymous poster hash: 90267...a76
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #7 Skrevet 27. mars 2016 De trekker ikke tilbudet. Du må forhandle. Thats the Name of the game Anonymous poster hash: e631b...500
oslofrk Skrevet 27. mars 2016 #8 Skrevet 27. mars 2016 Det er ALLTID rom for forhandlinger! Du kan si det pent: Tusen takk for tilbudet! Jeg er svært interessert i stillingen, men ønsker ikke p gå ned i lønn og lurer på om dere kan se på lønn en gang til? Eller litt tøffere: Jeg regnet med høyere lønn og håper dere kan møte meg på kr xx.xxx. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #9 Skrevet 27. mars 2016 Vil du ha jobben uansett om du får mer lønn? Er det i det offentlige er det nok få muligheter for forhandling. Jeg ville sagt at jeg ikke er interessert i å gå ned i lønn. Hvis de absolutt ikke kan matche det bør de tilby noe annet, som ekstra god pensjonsordning, ekstra ferie, trygg jobb, firmabil, o.l. Anonymous poster hash: df00b...69a Det er rom for forhandling, også i det offentlige. De har vanligvis stillingskoder og lønnstrinn, men det er alltids noe å gå på for den rette kandidaten. Anonymous poster hash: 9acd3...475
overlord Skrevet 28. mars 2016 #10 Skrevet 28. mars 2016 Man kan alltid forhandle lønn. Ville sagt som hun over skriver at; "jeg tjener i dag kr. ... og ønsker ikke å gå ned i lønn. Har dere mulighet til å vurdere høyere lønn?"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå