Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #2 Skrevet 27. mars 2016 Hehe.. Vet ikke helt hva som skjedde. Jeg så en gravid dame som røyket i går. Jeg trodde ikke det ville bry meg nevneverdig, men jeg kjente jeg ble rasende. Hun var ikke bare gravid og røyket heller, men var også svært overvektig og hadde fire barn som også var svært overvektige. Hva skjer med å ta litt ansvar for egen og egne barns helse? Anonymous poster hash: 8cb79...3d1
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #3 Skrevet 27. mars 2016 Hehe.. Vet ikke helt hva som skjedde. Jeg så en gravid dame som røyket i går. Jeg trodde ikke det ville bry meg nevneverdig, men jeg kjente jeg ble rasende. Hun var ikke bare gravid og røyket heller, men var også svært overvektig og hadde fire barn som også var svært overvektige. Hva skjer med å ta litt ansvar for egen og egne barns helse? Anonymous poster hash: 8cb79...3d1 Hva med å feie for egen dør? Anonymous poster hash: f32da...314
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #4 Skrevet 27. mars 2016 Hva med å feie for egen dør? Anonymous poster hash: f32da...314 Ja, tenk om alle tenkte slik. Da hadde jo aldri noen blitt meldt til barnevernet og det hadde vært langt flere foreldre som fikk kose seg i fred med å så, voldta og trakassere ungene sine! Jeg bare elsker en slik innstilling altså! Drit i å ta ansvar for de rundt seg liksom, spesielt de som er for små til å kunne stå opp for seg selv. HI, jeg skjønner godt at du ble provosert, men dessverre har barn få rettigheter og et foster null rettigheter. At moren mishandler fosteret sitt (for ja, å røyke som gravid er å mishandle fosteret) er det dessverre ikke noen kan gjøre noe med andre enn hun selv. Anonymous poster hash: 6619c...29e
Fandens Oldemor Skrevet 27. mars 2016 #5 Skrevet 27. mars 2016 Det burde jo egentlig vært ulovlig. Når det er ulovlig å røyke på et utested, burde det være ulovlig å forpeste barn.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #6 Skrevet 27. mars 2016 Ja, tenk om alle tenkte slik. Da hadde jo aldri noen blitt meldt til barnevernet og det hadde vært langt flere foreldre som fikk kose seg i fred med å så, voldta og trakassere ungene sine! Jeg bare elsker en slik innstilling altså! Drit i å ta ansvar for de rundt seg liksom, spesielt de som er for små til å kunne stå opp for seg selv. HI, jeg skjønner godt at du ble provosert, men dessverre har barn få rettigheter og et foster null rettigheter. At moren mishandler fosteret sitt (for ja, å røyke som gravid er å mishandle fosteret) er det dessverre ikke noen kan gjøre noe med andre enn hun selv. Anonymous poster hash: 6619c...29e Var detta barnevernsak ? Anonymous poster hash: f3a55...4a3
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #7 Skrevet 27. mars 2016 Var detta barnevernsak ? Anonymous poster hash: f3a55...4a3 Det er "feie for egen dør"-holdningen jeg ville til livs. Jeg personlig mener at det å røyke under svangerskap burde vært en barnevernssak, men jeg vet at mange ikke er enig med meg. For min del er det rett og slett helt utrolig at noen faktisk kan få lov til å jevnlig forgifte fosteret sitt uten at en sjal griper inn og stopper det Anonymous poster hash: 6619c...29e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #8 Skrevet 27. mars 2016 Røykingen kan hun jo i det minste slutte med, overvekten er også ille og den kommer til å påvirke resten av svangerskapet uansett... Og øke risikoen for skade og død Anonymous poster hash: 3fae5...636
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #9 Skrevet 27. mars 2016 Så dama stod der, gravid og feit, med fire feite unger, som du vet var hennes, og røykte i veg? Tror nok du troller litt her. Anonymous poster hash: cb401...363
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #10 Skrevet 27. mars 2016 Hehe.. Vet ikke helt hva som skjedde. Jeg så en gravid dame som røyket i går. Jeg trodde ikke det ville bry meg nevneverdig, men jeg kjente jeg ble rasende. Hun var ikke bare gravid og røyket heller, men var også svært overvektig og hadde fire barn som også var svært overvektige. Hva skjer med å ta litt ansvar for egen og egne barns helse? Anonymous poster hash: 8cb79...3d1 Men hvordan vet du at den overvektige gravide damen, ikke bare var feit i stedet for gravid? Anonymous poster hash: a39b8...aac
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #11 Skrevet 27. mars 2016 Det å røyke og være overvektig når man blir gravid gir begge deler økte risikoer både for barnet og for mor. Mors overvekt kan på mange måter gi like store problemer for barnets langsiktige helse som det røyking gjør. Dessverre så er det mange som ikke vil ta det innover seg. Når man er såpass overvektig selv og alle barna også er det, da er det snakk om omsorgssvikt fra foreldrenes side. Røykingen under svangerskapet bare bekrefter det. Veldig synd en slik type omsorgssvikt er "akseptert", for den vil gi disse barna større helseproblemer resten av livet, økt risiko for en hel rekke sykdommer. Anonymous poster hash: 9e7eb...bb5
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #12 Skrevet 27. mars 2016 Men hvordan vet du at den overvektige gravide damen, ikke bare var feit i stedet for gravid? Anonymous poster hash: a39b8...aac Tenkte det samme. Kanskje hun bare så gravid ut.. Anonymous poster hash: 4b60c...453
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #13 Skrevet 27. mars 2016 Så dama stod der, gravid og feit, med fire feite unger, som du vet var hennes, og røykte i veg? Tror nok du troller litt her. Anonymous poster hash: cb401...363 Nei, hun vagget mot et hotell med de fire ungene vaggende bak, de ropte mamma alle fire mens hun gikk foran med røyken utwn å gi respons. Hun hadde en tydelig kul så antok allerede da at hun var gravid, men fikk det bekreftet da vi ble stående ved siden av dem ved innsjekkingen og hun sa til mannen sin at hun forventet at han gjorde alt nå som hun var sliten på grunn av babyen i magen. HI Anonymous poster hash: 8cb79...3d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå