Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #1 Skrevet 27. mars 2016 jeg har vært litt på dateren med en jeg har kjendt overfladisk i flere år. sjernert, introvert type. nå har vi blitt litt tettere på - og jeg har oppdaget et par sider ved ham som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal takle. det virker som han har et høyt angstnivå og at han går rundt som en mørk sky før han går helt av skafet og hyler og skriker. som oftest anklager og beskyldninger i min retning. det tar gjerne et par dager før han har roet seg ned etter en skrikebyge. de par dagene har vi ikke kontakt. av og til ber han om unnskyldning - ofte mener han seg beretiget oppførselen sin. han overtolker, grubler mye og er en hel del proaktivt paranoid og mistroisk. se etter feil lenge nok til at han kan klare å tolke at han har helt rett i alle min feil og mangler.han har ingen omganskrets eller venner - jeg skjønner at vi to ikke har noen fremtid sammen. men jeg kan på en måte ikke overlate ham til seg selv og ensomheten. noen med erfaring eller råd på hvordan jeg skal takle å være venner på disse premissene? Anonymous poster hash: 3c054...d52
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #2 Skrevet 27. mars 2016 Helt ærlig - jeg tror ikke dere kan være venner hvis han egentlig ønsker seg noe mer av deg. Du kommer da til å stadig bli utsatt for samme som du beskriver, blir forsøkt manipulert osv. Jeg ville ha oppmuntret ham til å søke hjelp for problemene sine. Og gjort det veldig tydelig på at dere aldri kan bli kjærester - da vil jeg tro at han ikke ønsker å ha så mye med deg å gjøre heller. Om han har andre venner eller familie så hadde jeg vurdert å ta en prat med dem slik at de ev. også kan oppmuntre ham til å søke hjelp for sine problemer. Anonymous poster hash: 5b936...a08
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #3 Skrevet 27. mars 2016 Selvfølgelig kan du overlate han til seg selv. Der var han før deg også. Man kan ikke oppføre seg som man vil og tro at andre mennesker blir. Anonymous poster hash: a56ae...809
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #4 Skrevet 27. mars 2016 Helt ærlig - jeg tror ikke dere kan være venner hvis han egentlig ønsker seg noe mer av deg. Du kommer da til å stadig bli utsatt for samme som du beskriver, blir forsøkt manipulert osv. Jeg ville ha oppmuntret ham til å søke hjelp for problemene sine. Og gjort det veldig tydelig på at dere aldri kan bli kjærester - da vil jeg tro at han ikke ønsker å ha så mye med deg å gjøre heller. Om han har andre venner eller familie så hadde jeg vurdert å ta en prat med dem slik at de ev. også kan oppmuntre ham til å søke hjelp for sine problemer. Anonymous poster hash: 5b936...a08 tanken på å bare gå videre med meg og mitt er veldig forlokende, ja. han har ingen familie annet enn en voksen sønn boende hos seg. 'guttungen' bærer tydelig preg av miljøet han bor i, dessverre. :-/ Anonymous poster hash: 3c054...d52
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #5 Skrevet 27. mars 2016 tanken på å bare gå videre med meg og mitt er veldig forlokende, ja. han har ingen familie annet enn en voksen sønn boende hos seg. 'guttungen' bærer tydelig preg av miljøet han bor i, dessverre. :-/ Anonymous poster hash: 3c054...d52 Da synes jeg at du bare skal gå videre. Om du tilbyr ham vennskap etter et gryende kjæresteforhold så tror jeg dessverre at du vil vikle deg inn i noe som aldri kan bli godt for deg. Det vil jo egentlig ikke være noe vennskap... det vil være veldedighet fra din side. Kom deg unna! Og gjør det med god samvittighet, du har ikke ansvaret for en voksen manns liv. Han trenger helt tydelig hjelp, men den er det han selv som må oppsøke og det er bare han selv som kan jobbe med problemene sine. Og ut fra det du har fortalt så tror jeg ikke det kommer til å skje. Jeg tror en rent brudd med denne mannen vil være det beste for deg. Anonymous poster hash: 5b936...a08
Gjest Antarctica Skrevet 27. mars 2016 #6 Skrevet 27. mars 2016 Han har en mer alvorlig psykisk lidelse enn du kan "ordne opp i". Du kan bare fortelle han som sant er at dere to ikke har noen fremtid sammen, at hans sykdom ødelegger, og at han bør velge å søke hjelp dersom han vil slippe å gå ensom hele livet. Mer kan du ikke gjøre. Folk må selv ønske å hjelpes.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #7 Skrevet 27. mars 2016 dere sier alle det jeg har tenkt selv også. jeg er nok litt for mye frelse verden til mitt eget beste. tusen takk for gode råd, alle. Anonymous poster hash: 3c054...d52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå