Gå til innhold

Du som er gravid og drikker Pepsi Max?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye drikker du daglig?

Anonymous poster hash: 0afbd...bc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Daglig? Når jeg gikk gravid roet jeg ned til 1x1,5 liters flaske fordelt på en uke.. Og jeg gikk fra å drikke en slik flaske pr dag :o

Anonymous poster hash: 58d03...0c9
Skrevet

Daglig? Når jeg gikk gravid roet jeg ned til 1x1,5 liters flaske fordelt på en uke.. Og jeg gikk fra å drikke en slik flaske pr dag :o

Flink!! Jeg drikker kanskje 1 liter... Ikke hver dag, men ofte... Håper ikke jeg skader barnet... Prøver å kutte ned.. Det er bare det at det hjelper på kvalmen også..

Skrevet

Flink!! Jeg drikker kanskje 1 liter... Ikke hver dag, men ofte... Håper ikke jeg skader barnet... Prøver å kutte ned.. Det er bare det at det hjelper på kvalmen også..

Neida, vet du hva, det er helt innenfor.. Gir et utsnitt av det jeg fant jeg:

"Gravide kan drikke: 1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig leskedrikk per dag eller 3-4 kopper te eller 1-2 kopper kaffe per dag" Så da er du innenfor, så lenge du ikke overskrider 1 liter ;)

Hos meg roet jeg sterkt ned, fordi jeg slet med sure oppstøt av det, men samtidig veeeeldig glad i den brusen min :o:P

Skrevet (endret)

Jeg drakk mye pepsi max før jeg ble gravid, men gynekologen sa at de ikke vet hvordan kunstig søtningsstoff påvirker utviklingen av hjernen til babyen, og ville jeg skulle slutte helt, så det gjorde jeg. Drikker innimellom vanlig pepsi med sukker, men prøver jo å passe både vekten og sukkerinntaket, så drikker det ikke spesielt ofte. Gynekologen sa det var bedre med sukker enn kunstig søtningsstoff, siden det er mer naturlig.

Endret av Pobie
Skrevet

Jeg drakk mye pepsi max før jeg ble gravid, men gynekologen sa at de ikke vet hvordan kunstig søtningsstoff påvirker utviklingen av hjernen til babyen, og ville jeg skulle slutte helt, så det gjorde jeg. Drikker innimellom vanlig pepsi med sukker, men prøver jo å passe både vekten og sukkerinntaket, så drikker det ikke spesielt ofte. Gynekologen sa det var bedre med sukker enn kunstig søtningsstoff, siden det er mer naturlig.

Når var dette? For når jeg var gravid (i 2013) så var responsen der at de søtningsstoffene som benyttes i Norge, er testet og godkjent, de påvirker i ingen grad fosteret.

Skrevet

Når var dette? For når jeg var gravid (i 2013) så var responsen der at de søtningsstoffene som benyttes i Norge, er testet og godkjent, de påvirker i ingen grad fosteret.

*****Hvor var dette?******

Skrevet

Drikker vel 1 liter for dagen men drikker ikkje TE, KAFFI el ENERGIDRIKKE og ETC

Vann ellers.

Anonymous poster hash: 043df...a5d
Skrevet

*****Hvor var dette?******

Dette var i fjor (er gravid nå) og i Norge.

Skrevet

Neida, vet du hva, det er helt innenfor.. Gir et utsnitt av det jeg fant jeg:

"Gravide kan drikke: 1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig leskedrikk per dag eller 3-4 kopper te eller 1-2 kopper kaffe per dag" Så da er du innenfor, så lenge du ikke overskrider 1 liter ;)

Hos meg roet jeg sterkt ned, fordi jeg slet med sure oppstøt av det, men samtidig veeeeldig glad i den brusen min :o:P

1 liter energidrikk daglig som gravid?? Hvor har du kildene dine fra? Det hadde jeg vært skeptisk til.

Anonymous poster hash: 97cc5...3ae

Skrevet

Drakk mye Pepsi Max i graviditeten. Fikk et urolig barn som sov dårlig og generelt hadde et høyt energinivå.

Aner ikke om det er en kobling, men jeg har kuttet ut Pepsi Max fullstendig

Anonymous poster hash: 118b1...a56

Skrevet

1 liter energidrikk daglig som gravid?? Hvor har du kildene dine fra? Det hadde jeg vært skeptisk til.

Klipp og lim fra Mattilsynet, men nå drikker jeg ikke energidrikke selv, eneste jeg har hørt er at energidrikke går under samme anvisning som kaffe.

Skrevet

Jeg drakk mye pepsi max med førstemann. Han er en rolig unge. Har alltid vært rolig og harmonisk. En superhukommelse, en klok og lærevillig gutt.

Jeg tror ikke pepsi max har noe med utviklingen hos barn. Men sånn generellt er vel ikke lettprodukter så bra. Men ingen forskning viser til at det er skadelig så lenge en drikker normal mengde.

Anonymous poster hash: 53bbc...cb4

Skrevet

Var sikkert brus hun meinte.
Skrevet

Jeg drakk ca en liter daglig med begge mine. Jeg sluttet å røyke i sekundet jeg fant ut jeg var gravid begge to, så klamret meg til brusen min. Av to onder valgte jeg det minst skadelige.

Har to friske barn, som alltid har vært langt fremme i utvikling og er aldri syke. Så håper og tror brusdrikkingen min gikk bra.

Anonymous poster hash: 67bf0...f5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...