Gå til innhold

Har aldri smakt lammestek jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor liker ikke fårekjøtt så hun har aldri laget noe retter med det. Jeg har aldri hatt sjansen til å smake hos noen, og har aldri tatt sjansen på å prøve å lage det selv. Og er det ikke dyrt å kjøpe inn? Hvor mye betaler man for et helt vanlig stort lammelår?

Anonymous poster hash: 1c7b9...be2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er utrolig enkelt å lage selv, men jeg har bare laget det en gang fordi jeg helt ærlig ikke synes det var noen big deal. Altså kjøttet var godt (min mor esker lam og satt med tårer i øynene og sa at lammesteken min var det beste kjøttet hun noensinne hadde smakt, så jeg tror jeg traff på framgangsmåte), men med tanke på hvor lite man får for pengene og hvor mye styr det var å skjære opp kontra biff ol. kjøper jeg heller en indrefilet el ;) Jeg husker ikke helt siden det er noen år siden sist, men mener det var noen hundrelapper for et lår.

Anonymous poster hash: 06604...a0f
Skrevet

Det er rimelig stor forskjell på fårekjøtt og lammekjøtt altså.

Ellers er det umulig å svare på hva et lammelår koster; det kommer an på størrelsen, kvaliteten og hbor du kjøper det.

Anonymous poster hash: 581a4...ca4

Skrevet

Jeg betalte på vanlig matbutikk 150kr for et lår på godt over to kilo. Hos slakter er nok prisen dyrere 😊

Gjest Antarctica
Skrevet

Du får tak i ferdigstekt lammestek i sjy på Coop. Bare å varme. Og sjyen kan du lage deilig saus av.

Men det beste lammet er jo av "villsau" (utgangarsau, gammelsau, dvs ikke den rasen som er hvit med krøllete ull, men en eldre norsk sauerase.) Kjøttet er smaksrikt, mørt og "krydret" på en måte som vanlig sau aldri blir. Lammestek skal heller ikke stekes for lenge. Rosa lammelår er himmelsk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...