Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #1 Skrevet 27. mars 2016 Det "går rykter" om at 14 åringen bruker snus og "er sammen med gutter".Hvordan ville dere tatt det opp?Jeg vet jo ikke om det er sannhet i det, men noe skurrer....... Anonymous poster hash: aecf5...293
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #2 Skrevet 27. mars 2016 Kjør en tur, eller ta en omvei neste gang du henter henne et sted. Bilen er en veldig fin arena for gode samtaler, når man ser ut av vinduet istedenfor inn i øynene er det lettere å åpne seg, samtidig som man ikke får rømt fra samtalen Begynn forsiktig, uten anklager, oppfordre henne til å fortelle selv. Jeg ville f.eks startet med å spørre hvordan hun har det om dagen, si du synes hun har trukket seg litt unna og da blir du bekymret for henne. Be henne fortelle litt om hvor de holder til, hvem hun er sammen med og hva de gjør. Du kan spørre om hun har kjæreste også. Jeg har en 15-åring selv, men vi har et veldig åpent forhold. Ikke noe festing på dem enda og jeg vet hvor de er til enhver tid, men det er noen kjærester i vennegjengen nå, noe de også er åpne om (de går i 9.klasse) Det du må huske på er at selv om vi ser på dem som barn begynner de føle seg som voksne (uff så feil de tar, hehe), så om du begynner med rene politiavhøret i en kjeftete nedlatende tone går hun garantert i vranglås. Du må få til en samtale med lett flyt, hvor hun føler du snakker til henne som en likeverdig og med respekt. Får du til det er du et stykke på vei, veien videre avgjøres jo av hva du får vite... Anonymous poster hash: 14a00...5eb
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #3 Skrevet 27. mars 2016 Uff ja det er ikke enkelt, men tusen takk for tips😃 Anonymous poster hash: aecf5...293
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #4 Skrevet 27. mars 2016 Syns du skal regne deg som heldig så lenge du har et friskt barn. Prøv å skape en god dialog med henne, uten å være dømmende og streng. Bruk heller humor. Det hun eksperimenterer med er ikke unormalt eller ekstremt, det er naturlige trinn på veien til å bli voksen. Noen regler må brytes før man ser hvorfor de finnes. Min tenåring er 16 og fikk for 6 måneder siden en alvorlig psykiatrisk diagnose. Jeg lover deg: jeg vil mye heller at mitt barn var en frisk, normal ungdom som eksperimenterte med litt festing, som flørtet med det motsatte kjønn, eller rånet rundt på moped, enn dette. Jeg ville gjerne ha skånet mitt barn for vrangforestillinger, tvangsbehandling, medisiner og bivirkninger. Den glade og aktive ungdommen vår må nå bygge seg opp igjen fra et nullpunkt. I tillegg til å gjenoppta et helt års skolegang. Anonymous poster hash: 9095e...3a0
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #5 Skrevet 27. mars 2016 Uff leit å høre om barnet ditt, ønsker god bedring🌺jeg skjønner at ting er spennende og særlig når det ikke er lov, men jeg må snakke med henne om det,som du sier på en ordentlig måte😊visste bare ikke helt hvordan jeg skulle legge det frem....men vil ta tak i det før det blir værre ting man må snakke om... Anonymous poster hash: aecf5...293
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #6 Skrevet 27. mars 2016 Uff leit å høre om barnet ditt, ønsker god bedring🌺jeg skjønner at ting er spennende og særlig når det ikke er lov, men jeg må snakke med henne om det,som du sier på en ordentlig måte😊visste bare ikke helt hvordan jeg skulle legge det frem....men vil ta tak i det før det blir værre ting man må snakke om... Anonymous poster hash: aecf5...293 Lykke til. Vis at du er der for henne. Også det som er spennende kan komme galt av sted, og da må hun vite at hun kan komme til deg også når hun har driti seg ut og kanskje vil ut av noe... Anonymous poster hash: 9095e...3a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå