Gå til innhold

Jente 6,5 år, passe stor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min var en liten bolle da han ble født og fortsatte å være rund og god de første to årene. Hun var alltid tung i forhold til lengden sin, men ikke slik at HS reagerte. Nå er det 2,5 år siden sist kontroll og jeg synes jenten har endret helt kroppsform og lurer på om hun er mer "normal" nå (misforstå meg rett).

Målt her hjemme er hun nå 117 cm lang og 20,5 kg.

Anonymous poster hash: cb968...d72
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Syntes hun hørtes ganske normal ut. Min sønn på samme alder er en del lenger enn din datter og veier 22 kg. Men han er lang og tynn😊 min datter på straks 5 er en del lavere enn din datter og veier 19 kg. Kanskje litt rund, men ikke sånn alt for mye. Men det har hun altid vært. Men innenfor normalen.

Endret av Fru vims
Skrevet

Høres normalt ut. Min datter på 5,5 er 120 lang og 20 kg. Hun er helt normal.

Anonymous poster hash: fbed3...b84

Skrevet

Hun høres helt normal ut ja :D min datter var nesten 5 kg da hun ble født, og var en liten bolle i halvannet år før hun om seg :P

Nå er hun 6,5 år og har ca samme lengde/vekt enn datteren din.

Skrevet

Så bra! Jeg synes jo selv hun ser mer normalt slank ut nå, men vet at vi mammaer fort kan bli litt blind når det gjedler egne barn ;) Men er hun litt lav for alderen? Jeg synes hun er mindre enn de fleste andre i klassen sin. Ikke at det gjør noe altså, bare lurer :)

HI

Skrevet

Google percentilskjema jenter.

Utrolig mange tråder om barns vekt de siste dagene!

Anonymous poster hash: cad5d...472

Skrevet

Google percentilskjema jenter.

Utrolig mange tråder om barns vekt de siste dagene!

Anonymous poster hash: cad5d...472

Flere av dem der mødre til jenter som ligger på vippen til undervektig er bekymret for overvekt. Lenge leve kroppspresset. 

Anonymous poster hash: 3366b...e28

Skrevet

Flere av dem der mødre til jenter som ligger på vippen til undervektig er bekymret for overvekt. Lenge leve kroppspresset. 

Anonymous poster hash: 3366b...e28

Datteren min er vel ikke på vippen til undervektig?! Er ikke dette er forum for å spørre om ting man lurer på da?

HI

Skrevet

Mi på 6 år og noen mnd er 120 lang. Hun er lengst i bhg, så vil ikke si at datteren din er liten ☺

Anonymous poster hash: a1c84...80e

Skrevet

Jenta di er mye lavere enn min gutt som er 6,5 år og nesten 130 cm.

Aner ikke hva han veier.

Men folk er forskjellige. Om hun er lav eller høy ser du vel når du ser henne sammen med klassevenninner.

Anonymous poster hash: fca92...0f2

Skrevet

Har ikke målt lengden på datteren min, men hun bruker 122 i klær og er 21kg. (6,5år).

Gikk opp tre kg da hun startet på SFO ganske fort..

Anonymous poster hash: 53ee3...3b0

Skrevet

Hun er nok ikke av de høyeste, men heller ikke av de laveste. Datteren min er 118 cm og 16 kg, målte henne i går. Hun er 7,5 år og er desidert minst i klassen sin. Hun er tynn, ikke mager, men veldig spe-bygd.

Anonymous poster hash: 7c6ec...31d

Skrevet

synes heller det er lite enn mye, min er 3 år og er 106cm og 16kg gutt da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...