Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #1 Skrevet 27. mars 2016 Må si at gjerrighet er en av de dårligste egenskapene man kan ha. Vitner om egoisme. Helt hårreisende eksempler i den gjerrig-tråden. Det jeg lurer på er om disse gjerrige folkene har venner, og hvordan klarer de i så fall å beholde venner, når de er så sykt gjerrige? Anonymous poster hash: 25db6...b3c
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #2 Skrevet 27. mars 2016 Må si at gjerrighet er en av de dårligste egenskapene man kan ha. Vitner om egoisme. Helt hårreisende eksempler i den gjerrig-tråden. Det jeg lurer på er om disse gjerrige folkene har venner, og hvordan klarer de i så fall å beholde venner, når de er så sykt gjerrige? Anonymous poster hash: 25db6...b3c Har en venninne jeg sliter med . Hun er slitsom å være rundt med økonomi . Pleier la hun betale for sitt først så dele vi andre resten av regninga på antall personer . Hun er gjerne sånn at jeg spiste to pizza stk og du tre osv Anonymous poster hash: 8cfc1...f8b
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #3 Skrevet 27. mars 2016 Jeg hadde en slik venninne, og hun var virkelig verken egoistisk eller fæl på andre måter, bare veldig opptatt av økonomi. At vi ikke er venninner nå lenger har helt andre grunner (flytting, mistet kontakten). Hun var i hvertfall både snill, omsorgsfull, morsom og hyggelig, men da altså helt ekstrem på penger. F.eks. var vi på butikken en gang og jeg manglet to kroner for å kjøpe en is. Hun gav meg pengene og jeg tenkte ikke mer på det før hun en ukes tid senere spurte pent om hva det ble av de to kronene (her snakker vi dame som da var 27 år og med godt betalt jobb). Den delen ved henne var slitsom, men siden hun var så skjønn ellers tok jeg det mest med humor. Hun har mange venner og jeg vet at flere gjør som jeg gjorde, bare tenker at slik er hun og lar det være med det. Anonymous poster hash: 08ca1...955
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #4 Skrevet 27. mars 2016 Helt enig med deg, verste egenskapen jeg vet. Har ei venninne jeg unngår pga gjerrighet. Hun har mange venninner, men alle irriterer seg over dette. Ikke så lett å ta opp heller, hun er godt voksen. Hun får alle til å spandere på seg på en utrolig utspekulert måte, glemmer å betale tilbake og spanderer aldri tilbake. Hadde også en venn/elsker da jeg var singel, men det kunne aldri bli noe mer pga egoismen og gjerrigheten hans. En så lite raus person har jeg aldri truffet før. Til og med i senga, tenkte kun på seg selv. Æsj for en særing :/ Anonymous poster hash: ee669...8c2
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #5 Skrevet 27. mars 2016 Jeg er helt enig. Var sammen med en mann en gang som viste seg å være ganske gnien, det var dealbreaker for min del. Anonymous poster hash: 0cd83...862
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #6 Skrevet 27. mars 2016 Jeg får ikke helt snill og omsorgsfull til å stemme overens med gjerrig. Men det er klart, det er stor forskjell på å be om å få tilbake 2 kr man har lånt bort (det er bare tullete), og det å snylte på andre. Spesielt når man er bedre stilt økonomisk selv. Da synes man det er greit at andre alene tar kostnaden av ting som man selv også burde delt på. Når du får andre til å betale for maten din, solstolen du bruker, bensinen din, drikken din osv. Da synes du det er greit at dem blir fattigere, mens du selv blir rikere. Du skor deg hensynsløst på andre. En ting er om man sliter veldig økonomisk. Da får man gi beskjed ærlig at man ikke kan bidra så mye økonomisk akkurat nå, så slepper man å snylte på andre. Det er lett å dele med en fattig, ikke en gjerrig. Anonymous poster hash: 25db6...b3c
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #7 Skrevet 27. mars 2016 Veldig mange er gjerrige på noen ting og gavmilde på andre. Jeg har bidratt med noen historier om gjerrige folk i den andre tråden, men likevell er de samme personene ofte også veldig gavmilde. En venninne som er ekstremt nøye på at hun ikke skal bli snytt når hun er ute og spiser er også den som koser seg med å finne de perfekte julegavene for eksempel og min mann som ikke en gang tenker tanken på at vi skal ta taxi selv om det er 5 km å gå med koffert, i regn, om natta, betaler gjerne inn, helt diskret, 15.000,- ekstra for at også de korpsmedlemmene som har dårlig råd skal få bli med på utenlandsturen. Slik er det med mange. De kan være så gjerrige at det blir morsomt i noen sammenhenger, og fantastisk gavmilde i andre sammenhenger. Anonymous poster hash: 9f337...59d
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #8 Skrevet 28. mars 2016 Veldig mange er gjerrige på noen ting og gavmilde på andre. Jeg har bidratt med noen historier om gjerrige folk i den andre tråden, men likevell er de samme personene ofte også veldig gavmilde. En venninne som er ekstremt nøye på at hun ikke skal bli snytt når hun er ute og spiser er også den som koser seg med å finne de perfekte julegavene for eksempel og min mann som ikke en gang tenker tanken på at vi skal ta taxi selv om det er 5 km å gå med koffert, i regn, om natta, betaler gjerne inn, helt diskret, 15.000,- ekstra for at også de korpsmedlemmene som har dårlig råd skal få bli med på utenlandsturen. Slik er det med mange. De kan være så gjerrige at det blir morsomt i noen sammenhenger, og fantastisk gavmilde i andre sammenhenger. Anonymous poster hash: 9f337...59d De du beskriver mener jeg er nøysomme, ikke gjerrige. De er gjerne nøysomme for å igjen kunne være gavmilde Jeg tenkte mer på snyltere, og typen som f.eks. vil at begge skal betale likt til husholdningen, tross svært ulik inntekt osv. Anonymous poster hash: 25db6...b3c
Havhesten Skrevet 28. mars 2016 #9 Skrevet 28. mars 2016 Min venninnne er arbeidsledig, alenemor med to barn og ekstremt nøysom. Det kan tolkes som gjerrig i mange sammenhenger, men jeg vet hun oppfører seg slik fordi hun må.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #10 Skrevet 28. mars 2016 De du beskriver mener jeg er nøysomme, ikke gjerrige. De er gjerne nøysomme for å igjen kunne være gavmilde Jeg tenkte mer på snyltere, og typen som f.eks. vil at begge skal betale likt til husholdningen, tross svært ulik inntekt osv. Anonymous poster hash: 25db6...b3c Da er det nok mange i den andre tråden som ikke er gjerrige, men nøysomme. Ellers er det ingen selvfølge Hvordan en families utgifter Bør fordeles. Jeg Anonymous poster hash: 9f337...59d
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #11 Skrevet 28. mars 2016 Veldig mange er gjerrige på noen ting og gavmilde på andre. Jeg har bidratt med noen historier om gjerrige folk i den andre tråden, men likevell er de samme personene ofte også veldig gavmilde. En venninne som er ekstremt nøye på at hun ikke skal bli snytt når hun er ute og spiser er også den som koser seg med å finne de perfekte julegavene for eksempel og min mann som ikke en gang tenker tanken på at vi skal ta taxi selv om det er 5 km å gå med koffert, i regn, om natta, betaler gjerne inn, helt diskret, 15.000,- ekstra for at også de korpsmedlemmene som har dårlig råd skal få bli med på utenlandsturen. Slik er det med mange. De kan være så gjerrige at det blir morsomt i noen sammenhenger, og fantastisk gavmilde i andre sammenhenger.Anonymous poster hash: 9f337...59d Kjente meg litt igjen der Anonymous poster hash: 7d438...47c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå