Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #1 Skrevet 26. mars 2016 -å sortere og sette på tøy - å sette på oppvaskmaskinen - å støvsuge, også under sofaen To ganger har han vasket gulv, klipt gress og vasket bil Han har aldri vasket vinduer, vasket ned kjøkkenet, vasket bad/toalett. Han har aldri klipt neglene til barna eller hunden. Han har aldri skiftet dekk eller fylt olje. Dette slo meg i dag. Etter å ha ramset opp dette sier han bare... Jeg har aldri holdt telling på hvor ofte du gjør noe... Noe så smålig.. Jeg prøvde bare å illustrere skjevfordelingen.. Er jeg smålig? Anonymous poster hash: 710ea...b2a
Elsker livet Skrevet 26. mars 2016 #2 Skrevet 26. mars 2016 Er litt vanskelig å vite i og med at vi ikke har hørt hans versjon av hvordan arbeidsoppgaver fordeles hos dere. Men generelt sett fungerer ofte en enkel og klar tale med eksempler på menn. Han ble vel bare litt snurt når han fikk slengt i seg at han ikke strekker til.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #3 Skrevet 26. mars 2016 -å sortere og sette på tøy - å sette på oppvaskmaskinen - å støvsuge, også under sofaen To ganger har han vasket gulv, klipt gress og vasket bil Han har aldri vasket vinduer, vasket ned kjøkkenet, vasket bad/toalett. Han har aldri klipt neglene til barna eller hunden. Han har aldri skiftet dekk eller fylt olje. Dette slo meg i dag. Etter å ha ramset opp dette sier han bare... Jeg har aldri holdt telling på hvor ofte du gjør noe... Noe så smålig.. Jeg prøvde bare å illustrere skjevfordelingen.. Er jeg smålig? Anonymous poster hash: 710ea...b2a Hva gjør han da? Anonymous poster hash: af584...f57
Gjest Antarctica Skrevet 26. mars 2016 #4 Skrevet 26. mars 2016 Nei, du er ikke smålig; han er lat. Man trenger ikke holde telling med hva den andre gjør for å se det, man trenger jo bare å se hvem som har mest fritid.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #5 Skrevet 27. mars 2016 Jeg synes måten du legger det frem for han var smålig ja. Du ville ydmyke han, få frem poenget ditt med å heve deg selv og få han til å virke lat? Mange ganger går ting i rutine. Ønsker du han skal gjøre mer, ha en skikkelig samtale der dere går igjennom alle gjøremål og fordeler på ny. Slik vet han hva han skal forholde seg til. Hvis du bare gjør disse tingene ellers, blir det en rutine i hverdagen deres. Vil du ha endring kan du ikke forvente dette ut av det blå. Anonymous poster hash: c4035...afa
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #6 Skrevet 27. mars 2016 Jeg synes måten du legger det frem for han var smålig ja. Du ville ydmyke han, få frem poenget ditt med å heve deg selv og få han til å virke lat? Mange ganger går ting i rutine. Ønsker du han skal gjøre mer, ha en skikkelig samtale der dere går igjennom alle gjøremål og fordeler på ny. Slik vet han hva han skal forholde seg til. Hvis du bare gjør disse tingene ellers, blir det en rutine i hverdagen deres. Vil du ha endring kan du ikke forvente dette ut av det blå. Anonymous poster hash: c4035...afa Så du mener at en mann verken skal gjøre typiske "kvinneoppgaver" eller "manneoppgaver" hjemme? For han klipper jo ikke gresset, fikser ikke bilen osv. Er du gift med en utviklingshemmet? Som ikke forstår at man må bidra til fellesskapet, ikke vet hvordan man holder en vaskeklut eller støvsuger? Regner med at mannen til HI ikke lider av noe psykisk? Det hjelper ikke å si at det er rutine. En mann som klarer å sitte på ræva og se at dama flyr rundt, vasker og rydder, mens han slapper av, gjør det med vilje på grunn av manglende respekt. Og da er det ikke rart HI går lei og eksploderer. Anonymous poster hash: 02d69...c32
Salomine Skrevet 27. mars 2016 #7 Skrevet 27. mars 2016 Syns det er vanskelig å vurdere så lenge vi ikke får ramset opp alt han gjør som ikke du gjør......men er det slik at han absolutt ikke gjør noe, så er du langt fra smålig.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #8 Skrevet 27. mars 2016 Syns det er vanskelig å vurdere så lenge vi ikke får ramset opp alt han gjør som ikke du gjør......men er det slik at han absolutt ikke gjør noe, så er du langt fra smålig. Det er jo det hun har gjort, ramset opp hva HAN gjør! Anonymous poster hash: bbb7e...e59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå