Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #1 Skrevet 26. mars 2016 Jeg blir så irritert!!! Sønnen min lyver om "alt". Lyver om tannpuss, om lekser, om at han har ryddet, at han har dusjet... Jeg blir så sint!! Har prøvd å forklare konsekvensene av å lyve. Av og til er jeg fristet til å inndra ALT av remedier. Stenge Internett, stoppe Spotify, spill, tlf, TV, PlayStation. Til og med fristet til å gi husarrest!! Anonymous poster hash: 92806...0e9
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #2 Skrevet 26. mars 2016 Det går nok ikke. Alle mennesker lyger, hver dag, det er en del an det å være menneske. Natte pass på å avsløre ham ofte. Anonymous poster hash: 87b0e...6e9
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #3 Skrevet 26. mars 2016 Barn skal ikke slutte å lyve. De skal lære hva de kan lyve om og hvordan de skal gjøre det så de ikke blir fersket. Anonymous poster hash: 4f21b...685
Gjest Antarctica Skrevet 26. mars 2016 #4 Skrevet 26. mars 2016 Herregud, for noen syke svar du får. Du skal selvsagt forlange at han snakker sant. Og lære ham litt om tillit. Hvis han sier noen ting som er løgn, må man behandle alt han sier som løgn, for da er det umulig å stole på ham, må du si.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #5 Skrevet 26. mars 2016 Han lyver av en årsak. Du er nødt til å finne den underliggende årsaken. Anonymous poster hash: 9e810...1e9
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #6 Skrevet 26. mars 2016 Du mener finne underliggende årsak til at han lyver om tannpuss og lekser utover at han ikke orker det? At det er kjedelig og teit etc? Anonymous poster hash: 92806...0e9
ma(G)ma med to små :) Skrevet 26. mars 2016 #7 Skrevet 26. mars 2016 Du må vise ham konsekvensene av løgn. Konsekvensene av at han lyver er at du ikke kan stole på ham. Hva det fører til kan du bare vite selv, men her i huset ville det ha betydd at jeg pusset tennene, jeg så på mens han dusjet for å kontrollere at han vasket seg skikkelig, at han ikke fikk gå noen steder før jeg hadde sjekket at leksene var gjort o.s.v. Husarrest ville jeg ikke ha gitt. Her holder det i massevis med de naturlige konsekvensene 😜 For hver gang han lyver sjekker du alt i en uke, for eksempel. Barn er enkle vesner. De vil som regel velge den veien som gir minst motstand. Da er det vår jobb som foreldre å vise dem at "snarveier" (i dette tilfellet løgn) gir merarbeid, slik at de ved neste korsvei blir mindre fristet til å velge minste motstands vei.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #8 Skrevet 26. mars 2016 Kanskje du behandler han for å være mer moden enn han er? Høres ut på meg som om han trenger oppfølging. Når han gjør lekser må du sitte med han, når han pusser tenner mæ du være med på badet osv. Etterhvert kan du slippe mer og mer opp ettersom han mestrer oppgavene, men pr dags dato er han åpenbart ikke selvstendig nok. Det er en øvingssak. Anonymous poster hash: 9fda1...447
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå