Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #1 Skrevet 26. mars 2016 Jeg er litt sjenert da det gjelder å vise frem kroppen min. I bikini er greit men det å sutte å blotte brystene ved amming er noe jeg ikke er komfortabel med. I de settingen hvor jeg kan sette meg på ett annet rom gjør jeg det men det er jo ikke alltid det går. Er vi på besøk hos noen i en liten leilighet vil jeg ikke spørre om å få sitte i sengen deres på soverommet. Jeg kan ikke sette meg på badet å amme heller akkurat. Jeg hater å amme foran andre enn mannen så vegrer meg litt med å reise ut. Jeg dekker meg til så godt det går men plutselig kommer puppen på "vift" likevell. Hater tanken på å skulle amme foran min bror eller mine foreldre f.eks da vi ikke har "det forholdet". Flere som kjenner seg igjen? Anonymous poster hash: f47cd...f26
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #2 Skrevet 26. mars 2016 Niks. Her ammes det (diskret) når babyen er sulten. Hvis folk vil glo så gjør de det da. Det er bare en pupp. Amming er naturlig! Anonymous poster hash: e0193...a31
Gjest Antarctica Skrevet 26. mars 2016 #3 Skrevet 26. mars 2016 Det er HELT innafor å spørre om man kan få sitte på et annet rom, selv et soverom. Bare å si at amming er noe du helst gjør i fred og alene. Ikke alle babyer trives med lyder og synsinntrykk mens de får mat heller, det tror jeg folk lett forstår.
BøllefrøOgBolla Skrevet 26. mars 2016 #4 Skrevet 26. mars 2016 Det er helt lov å være sjenert, og å syntes det er ubehagelig å amme foran andre! Selv bryr jeg meg igrunnen pent lite, men dekker meg til så godt jeg kan uansett - har absolut ikke behov for å sitte med puppen ute... Hva med å kjøpe en sånn ammeponcho eller ett "ammetelt" du kan bruke når du er ute? Da får du dekka deg godt til, og slipper å tenke på om noe vises 😃
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #5 Skrevet 26. mars 2016 Jeg er litt sjenert da det gjelder å vise frem kroppen min. I bikini er greit men det å sutte å blotte brystene ved amming er noe jeg ikke er komfortabel med. I de settingen hvor jeg kan sette meg på ett annet rom gjør jeg det men det er jo ikke alltid det går. Er vi på besøk hos noen i en liten leilighet vil jeg ikke spørre om å få sitte i sengen deres på soverommet. Jeg kan ikke sette meg på badet å amme heller akkurat. Jeg hater å amme foran andre enn mannen så vegrer meg litt med å reise ut. Jeg dekker meg til så godt det går men plutselig kommer puppen på "vift" likevell. Hater tanken på å skulle amme foran min bror eller mine foreldre f.eks da vi ikke har "det forholdet". Flere som kjenner seg igjen? Anonymous poster hash: f47cd...f26 Kjenner meg igjen. Snudde faktisk ryggen til noen ganger. Ammet på soverommet til folk også. Jeg sa til folk jeg ikke kjente så godt at "han blir så forstyrra av å amme med folk rundt seg, veldig nysgjerrig". Anonymous poster hash: 8e303...445
ma(G)ma med to små :) Skrevet 26. mars 2016 #6 Skrevet 26. mars 2016 Jeg forstår at du ikke ønsker å amme foran andre, men jeg synes ikke det er greit å spørre om å få bruke soverommet til folk. Soverommet mitt er privat, og dit får ingen gå inn, foruten mannen min og barna våre, så hvis du hadde spurt om det hadde jeg blitt litt flau, og faktisk svart nei. Et barnerom eller et annet rom kunne du selvfølgelig ha fått låne, men voksne folks soverom synes jeg det er uhøflig å spørre om å få gå inn på. Foreslår at du kjøper deg gode ammeklær, evt flaskemater ute blant folk hvis du virkelig ikke klarer å amme på noe vis.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #7 Skrevet 26. mars 2016 Skjønner deg godt, hadde det akkurat på samme måte. Mannen min brukte å hjelpe meg. Altså han holdt et lite pledd fremfor mens jeg plasserte barnet til brystet så holdt jeg pleddet slik at det ikke var mulig å se (husk at barnet må få luft!). Når barnet var ferdig hjalp mannen meg igjen på samme måte. Anonymous poster hash: e617e...910
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #8 Skrevet 26. mars 2016 Jeg er litt sjenert da det gjelder å vise frem kroppen min. I bikini er greit men det å sutte å blotte brystene ved amming er noe jeg ikke er komfortabel med. I de settingen hvor jeg kan sette meg på ett annet rom gjør jeg det men det er jo ikke alltid det går. Er vi på besøk hos noen i en liten leilighet vil jeg ikke spørre om å få sitte i sengen deres på soverommet. Jeg kan ikke sette meg på badet å amme heller akkurat. Jeg hater å amme foran andre enn mannen så vegrer meg litt med å reise ut. Jeg dekker meg til så godt det går men plutselig kommer puppen på "vift" likevell. Hater tanken på å skulle amme foran min bror eller mine foreldre f.eks da vi ikke har "det forholdet". Flere som kjenner seg igjen? Anonymous poster hash: f47cd...f26 Jeg har amme tre barn, men har aldri likt å slenge puppene på bordet. Spesielt i starten pleide jeg å trekke meg tilbake på soverommet i fred. Var mye plaget med såre brystvorter, sopp og denslags. I store selskap fant jeg meg gjerne en stol i en krok, et annet rom etc. Både for min egen del, men opplevde det også som positivt for babyen, som ble roligere. Det blir enklere og man blir som regel tøffere etterhvert som babyen blir større og man får mer trening😊 Anonymous poster hash: 1d6f2...09f
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #9 Skrevet 27. mars 2016 Jeg var også veldig flau, men vet du hva? Som regel blir de andre enda flauere. Jeg opplevde det iallefall sånn. Husker godt jeg kviet meg for å amme foran min egen far, men jeg skal love deg at han ikke så i min retning de 20 min det tok. Hvis du kun fokuserer på babyen og mannen din så går det nok fint. Dekk til det du kan også er det ingen som prøver få sett puppen din. Anonymous poster hash: 23a92...32b
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #10 Skrevet 27. mars 2016 Skjønner ikke hvorfor du ikke kan gå på badet eller spør om å låne soverommet? Anonymous poster hash: e1f08...e99
*Miss Marple* Skrevet 27. mars 2016 #11 Skrevet 27. mars 2016 Det er helt greit å enten snu seg med ryggen til eller spør om å få låne et annet rom. Bruk gjerne unnskyldningen at babyen trenger ro for å spise. Det er nok veldig få som ser på soverommet sitt som anonym over, de aller fleste av oss syns det er greit at venner sitter på sengekanten og ammer.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #12 Skrevet 27. mars 2016 Kjøp deg et ammesjal, problem løst. Anonymous poster hash: f1e6d...a92
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #13 Skrevet 27. mars 2016 Selve ammingen synes jeg ikke er flaut. Men har ikke lyst at noen skal se puppene. Har brukt ammetopper som dekker godt, hvor nærmest bare brystvorta stikker ut. Setter meg gjerne med ryggen til folk. Har også gulpeklut eller et lite babyteppe jeg danderer med om jeg føler behov for ekstra "beskyttelse." Har ei venninne som ikke klarte å amme foran andre. Hun ammet før de dro ut, og passet på å reise hjem før neste amming. Hos enkelte vet jeg hun fikk låne gjesterom o.l. når hun skulle amme. Hun sa bare at de trengte ro og fred begge to under amming, ellers fikk hun ikke til. Det var ingen som sa noe på det. Utdrivingsrefleksen blir jo bedre når man kan slappe av og ha det behagelig, så det er jo viktig. Blir for øvrig litt matt av folk som ikke viser forståelse for at amming kan oppleves vanskelig for noen. Ja, det er naturlig. Hele kroppen er naturlig. Men vi valser ikke rundt naken likevel. Vi har ulike terskler for hva vi synes er greit ang vår egen kropp. Og det bør vi anerkjenne og respektere! Anonymous poster hash: a5008...688
MammantilNurket Skrevet 27. mars 2016 #14 Skrevet 27. mars 2016 Jeg synes heller ikke at det var noe særlig å amme offentlig. Synes heller ikke det gjør noe at folk er litt diskré når de ammer. Glemmer aldri da min eks-svigerinne lempet ut en pupp på størrelse med en melon for å amme i et familieselskap. Den var blåhvit full av blodårene, strekkmerker og en brystvorte som i beste fall så oppspist ut. Jeg trodde jeg skulle dø!!!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #15 Skrevet 27. mars 2016 Jeg synes det er veldig ubehagelig å amme i på syn av andre. For det første har jeg veldig store pupper, og for at babyen skal få tak og for at melka skal komme ordentlig, må hele puppene ut. Jeg kan ikke bruke vanlig amme-bh da jeg ikke finner noen som passer. Ja, jeg har vært i alle undertøysbutikker i hele byen, men store str. på liten kropp er vanskelig å finne om man trenger litt støtte til bysten. Det betyr at jeg må kle av meg hver gang jeg skal amme. Av med armen på genseren eller trøyen. Brette ned bh og passe på at hele puppene er over slik at ikke den blir klemt og melka ikke kommer. Dette er vanskelig å gjøre på en diskret måte. Kom gjerne med tips til hvordan jeg kan gjøre det. Hjemme er det ingen problem. Da henger puppene fritt og melka kommer i vide strømmer. Anonymous poster hash: 89024...f0a
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #16 Skrevet 27. mars 2016 Jeg liker heller ikke å amme offentlig. Opplevde at en dame kikket stygt på meg en gang, og etter det føler jeg at jeg får over en grense når jeg skal amme babyen. Joda, jeg vet at det er naturlig, og at babyen bare spiser, men likevel... Anonymous poster hash: e1862...f85
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #17 Skrevet 27. mars 2016 *Går, ikke får. Anonymous poster hash: e1862...f85
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #18 Skrevet 27. mars 2016 Jeg forstår at du ikke ønsker å amme foran andre, men jeg synes ikke det er greit å spørre om å få bruke soverommet til folk. Soverommet mitt er privat, og dit får ingen gå inn, foruten mannen min og barna våre, så hvis du hadde spurt om det hadde jeg blitt litt flau, og faktisk svart nei. Et barnerom eller et annet rom kunne du selvfølgelig ha fått låne, men voksne folks soverom synes jeg det er uhøflig å spørre om å få gå inn på. Foreslår at du kjøper deg gode ammeklær, evt flaskemater ute blant folk hvis du virkelig ikke klarer å amme på noe vis. Hvorfor er det så flaut å ha andre inn på soverommet deres? Jeg skjønner virkelig ikke problemet? Anonymous poster hash: c51ed...5d3
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #19 Skrevet 27. mars 2016 Jeg synes heller ikke at det var noe særlig å amme offentlig. Synes heller ikke det gjør noe at folk er litt diskré når de ammer. Glemmer aldri da min eks-svigerinne lempet ut en pupp på størrelse med en melon for å amme i et familieselskap. Den var blåhvit full av blodårene, strekkmerker og en brystvorte som i beste fall så oppspist ut. Jeg trodde jeg skulle dø!!! Haha, det kunne vore meg som eigde den puppen, og eg skal love deg at å vere diskré med sånne digre puppane supervanskeleg. (Men ein treng jo ikkje sette seg til attmed middagsbordet heller akkurat😉). Men iallefall med mine puppar så må eg bruke begge hender, ei for å holde babyen og ei for å holde puppen, slik at vinkelen ikkje blir feil, og så må eg sjå kva eg gjer på så om eg skulle bruke ammesjal måtte eg hatt det over hovudet mitt og😂😂😂. Men det går fint an å sette seg i eit anna rom, eg gjer det viss eg veit/trur der er nokon som blir ille berørt. Eg blir ikkje flau sjølv, men er redd andre blir det, slik som du beskriver over her. Anonymous poster hash: 78e5c...23d
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #20 Skrevet 27. mars 2016 http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=48475426 Anonymous poster hash: ca40d...2ff
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #21 Skrevet 27. mars 2016 Eller denne var veldig fin http://www.melona.no/produkt/mor-og-barn/ammesjal-udder-covers-caleb Anonymous poster hash: ca40d...2ff
ma(G)ma med to små :) Skrevet 29. mars 2016 #22 Skrevet 29. mars 2016 Hvorfor er det så flaut å ha andre inn på soverommet deres? Jeg skjønner virkelig ikke problemet? Anonymous poster hash: c51ed...5d3 Fordi det er privat og intimt for meg. Det er sengen vi har sex i, det er kommodeskuffen vi har sexleketøy i. Ikke det at jeg tror noen kommer til å snoke i skuffene, men man vet aldri, og jeg er rett og slett ikke komfortabel med det. Ofte kan det være ganske rotete der inne også, da det er et rom jeg ikke rydder før det kommer besøk. Har jeg det travelt og må shine huset i en fei kan jeg gjerne slenge haugen med skittentøy fra badegulvet inn dit før gjestene kommer, for dit skal jo ingen inn uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå