Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #1 Skrevet 26. mars 2016 Jg har fått strikka en genser til sønnen min. "Bestilte" den før jul og fikk den nå. Problemet er at sønnen har vokst så nå er genserer blitt akkurat i str. Får tynn genser under,men ikke litt tykkere. Sa ifra og at vedkommende kunne få genseren i retur. Men vedkommende krever at jg betale full pris for genseren og beholde den ELLER betale halv pris og sende den i retur slik at hun kan selge den videre.. Jeg er jo ikke int i og betale flere hundre kr for en genser vi får brukt kort tid men heller ikke int i og betale halve prisen og leverer genseren for da tjener jo vedkommende plutselig veldig mye mer på den siden hun skal selge den videre.. Hva ville dere gjort??? Anonymous poster hash: 010be...bab
Elsker livet Skrevet 26. mars 2016 #2 Skrevet 26. mars 2016 Hadde brukt den til den var for liten, og solgt eller gitt den bort selv.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #3 Skrevet 26. mars 2016 Du har bestilt en genser i en gitt størrelse, og det er selvfølgelig ikke selger sin feil at sønnen din har vokst. Behold genseren, og selg den selv. Anonymous poster hash: e5a61...fe6
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #4 Skrevet 26. mars 2016 Det tar lang tid å strikke en genser, så det er ikke noe rart at det tok lang tid å få den fra bestilling. Du burde bestilt i litt stor str. Selvfølgelig skal du ta imot den og betale full pris! Ikke den som strikket sin feil at barnet ditt vokser fort! Du kan jo selv selge den videre for halvparten av det du betalte, så har du på en måte betalt halv pris. Anonymous poster hash: d4ac2...82e
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #5 Skrevet 26. mars 2016 du bør kjøpe den til full pris og ta ansvar for å selge den videre. din skyld at du bestilte for liten Anonymous poster hash: 6e451...036
QueeenBeee Skrevet 26. mars 2016 #6 Skrevet 26. mars 2016 Det er en grunn til at jeg strikker gensere som er alt for store til barna. Eller ønsker for stort når noen andre strikker til dem. Unger vokser raskt og det er mye arbeid å strikke en genser. Hva i alla dager fikk deg til å si til den som strikket at han/hun kunne få den i retur? Vedkommne har jo tross alt strikket en genser ut i fra de opplysningene du gav. Syns faktisk dette var veldig frekkt jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #7 Skrevet 26. mars 2016 Med mindre strikker lovte deg å ha genseren fortere ferdig enn det den ble, så er det faktisk ditt ansvar og ikke hennes at din sønn har vokst. (Noe som strengt tatt ikke burde komme brått på). Selg den videre sjøl, eller bruk den til den er for liten og så selg (evnt gi bort til noen du kjenner som kan bruke den). Også har du lært til en annen gang. Himmel og hav så liten evne til å ta ansvar. Anonymous poster hash: 1a159...4d5
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #8 Skrevet 26. mars 2016 Jg har fått strikka en genser til sønnen min. "Bestilte" den før jul og fikk den nå. Problemet er at sønnen har vokst så nå er genserer blitt akkurat i str. Får tynn genser under,men ikke litt tykkere. Sa ifra og at vedkommende kunne få genseren i retur. Men vedkommende krever at jg betale full pris for genseren og beholde den ELLER betale halv pris og sende den i retur slik at hun kan selge den videre.. Jeg er jo ikke int i og betale flere hundre kr for en genser vi får brukt kort tid men heller ikke int i og betale halve prisen og leverer genseren for da tjener jo vedkommende plutselig veldig mye mer på den siden hun skal selge den videre.. Hva ville dere gjort??? Anonymous poster hash: 010be...bab Fy flate å frekk du er Anonymous poster hash: a19d6...9ba
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #9 Skrevet 26. mars 2016 Du er jo søren meg det frekkeste mennesket jeg har hørt om, det går ikke ann å oppføre seg slik. Skjerp deg og betal for genseren du har bestilt! Anonymous poster hash: b8137...f0b
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #10 Skrevet 26. mars 2016 Er genseren levert senere enn avtalt? Hvis ikke betaler du selvsagt full pris. Er jo ikke strikkerens problem eller skyld at barnet vokser? Det burde du ha tatt med i beregningen selv. Men hvis det var avtalt at den skulle være ferdig i januar og du får den nå, er saken en annen. Anonymous poster hash: 9e3ea...e58
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #11 Skrevet 26. mars 2016 Er vel du som har bestemt størrelsen siden du "bestilte" den. Du virker utrolig frekk og gjerrig. Kjenner jeg får lyst å filleriste deg. Ta deg sammen. Anonymous poster hash: 8ee34...1a3
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #12 Skrevet 26. mars 2016 Legg den i vann med litt balsam og strekk litt på den. Strikk utvider seg også ofte ved bruk. Sønnen din kan sikkert minst bruke den et år. Ordner seg. Betal du. Anonymous poster hash: 5767d...ef8
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #13 Skrevet 26. mars 2016 Når du har spesialbestilt et produkt som er laget til deg kan du selvfølgelig ikke sende den i retur på den måten uten å betale for varen. Du tar selvfølgelig imot varen, betaler prisen dere har avtalt, bruker genseren så lenge den passer og selger den evt videre selv! Så har du lært noe også, når du bestiller håndlagede og kostbare klær til ungene dine bestiller du litt stort så de har det en stund. Dette er overhodet ikke strikkeren sin skyld, det er din. Anonymous poster hash: c8056...0f3
Gjest Antarctica Skrevet 26. mars 2016 #14 Skrevet 26. mars 2016 Vått ulltøy strekker seg også litt når man henger det opp i dryppende våt tilstand og lar tørke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå