Gå til innhold

Selvskadingsarr som forsvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

For to måneder siden lagde jeg noen få kutt rett under albuen, og et på tommelen. Jeg var så bekymret for at de aldri ville forsvinne og jeg måtte skjule dem hele tiden, så derfor kutta jeg flere ganger over de samme sårene (for å bruke mindre hud). Men det ble ikke så dypt, tenker kanskje det er fordi det ikke er så mye flesk under albuen (?) Uansett, nå er de nesten borte, er bare noen få av arrene som er igjen, og de er svakere og mye mindre enn før. Jeg hadde alltid hørt at slike arr aldri forsvinner, så derfor synes jeg det er litt rart at de nesten er borte nå?

Det er på en måte greit at de blir borte med tanke på at jeg slipper å bekymre meg for at noen skal se dem/måtte skjule dem, men samtidig føles det som "en del av meg" holder på å forsvinne... Jeg får nesten lyst til at de skal fortsette å være der.. Er det egentlig normalt at slike arr blir borte etter så kort tid? 

Anonymous poster hash: 1f944...57b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har du i så fall bare skrapt borti huden. Det blir ikke skikkelige arr fr sånne små skrubbsår (sår i huden) for å få arr som aldri forsvinner må du kutte gjennom ofte dypere enn det. Jeg har arr fra jeg var 14(14 år siden) har ikke blitt litt mindre synlig en gang. Jeg kuttet forferdelig dypt, burde vært sydd med flere sting hvert eneste kutt men så ble de jo ikke det og de grodde "åpne". Har valgt å tatovere over. Har nettopp begynt da, Og det tar tid å tatovere en hel arm så er ikke ferdig ennå

Anonymous poster hash: 0f2d6...2e0

Skrevet

Høres egentlig ut som den selvskadingen din er et rop om hjelp. Siden du egentlig ønsker de skal være synlige. Og siden du ikke har kuttet så veldig dypt. Da var det ikke en desperat handling tenker jeg men heller at du har et desperat ønske om at noen skal se at du har det vanskelig. Hva er grunnen til at du kuttet deg? Får du hjelp for dine problemer?

Skrevet

Et selvskadingsarr er som andre arr. Noen blir nærmest usynlige, noen blir synlige. Kommer også an på hvor god grohud du har.

Å ønske at slike arr skal forbli synlige fremstår som merkelig for meg.

Anonymous poster hash: c6dc4...ae4

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre.

Lykke til!

JW, moderator

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...