Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 Er jeg helt på jordet her?? Jeg er gjennomsnittlig glad i å stå på langrenn, men har aldri prioritert å kjøpe ordentlig utstyr selv. De siste skiene mine kjøpte jeg på bruktmarked gjennom idrettsforeningen. Så fikk jeg fine nye ski, staver og støvler til jul av mannen min. Jeg ble veldig glad og gledet meg til å bruke de. Vi fikk baby i november, så denne vinteren har jeg ikke fått brukt de enda, siden babyen er veldig avhengig av meg og puppen. Men nå i påsken er vi bedt opp til hytta til svigers og da tenkte jeg at det kunne bli noen skiturer der, siden de gjerne vil være barnevakt. For ett par uker siden kjøpte jeg ny skismørning og skulle putten den i boden sammen med skiutstyret, da jeg oppdager at mine ski er borte. Mannens og barna sine ski er fortsatt der. Jeg ringer mannen og da forteller han at mine ski er lånt bort til datteren hans som skulle ha skidag på skolen. Og dette var i januar. Ingen har nevnt dette for meg, eller spurt om lov til å låne. Datteren hans har ski selv, men ikke så nye og fine som mine. Er jeg urimelig som blir sur for dette? Jeg har mest lyst til å kjøpe mine egne nye ski i morgen før vi drar opp på fjellet... Anonymous poster hash: 41492...618
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 Tenker at du er smålig. Dra til datteren hans og he t skia dine...
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #3 Skrevet 25. mars 2016 Du er barnslig... Anonymous poster hash: 84c58...b7a
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #4 Skrevet 25. mars 2016 Jeg hadde generelt blitt grinete om barna skulle bruke våres ski til "grusski" på skolen 😡 Mest sannsynlig ubetenksomt av din mann, skjønner du blir irritert men hadde ikke tatt helt av med å kjøpe nye ski pga dette, med mindre de har blitt ødelagt (da hadde jeg demonstrativt kjøpt nye og fått han til å betale 😜) Anonymous poster hash: 1184a...d57
Serepta Skrevet 25. mars 2016 #5 Skrevet 25. mars 2016 Det var jo en gave til deg, så veldig spesielt å låne de bort uten å spørre deg synes jeg. Også når de er helt nye!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #6 Skrevet 25. mars 2016 Dårlig gjort av mannen, skjønner godt at du ble sur! Anonymous poster hash: b82cf...592
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #7 Skrevet 25. mars 2016 Takk for svar, jeg skjønner at jeg er barnslig. Jeg bare følte at gleden over at skiene var helt nye er borte og at de i tillegg ikke er blitt levert tilbake med takk for lånet. Anonymous poster hash: 41492...618
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #8 Skrevet 25. mars 2016 Jeg ville blitt sur for at han ikke avklarte før utlånet med deg. Jeg ville sikkert sagt ja hvis det var behov for det, men ikke hvis hun egentlig hadde fullt brukbare ski hun kunne bruke. At skiene ikke er levert tilbake er ikke akseptabelt. Har du ikke skiene til i morgen så ville jeg kjøpt nye på mannens regning - og forventet at han tok det med et smil Anonymous poster hash: d3038...1c5
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #9 Skrevet 25. mars 2016 Jeg hadde blitt utrolig lei meg dersom mine splitter nye ski var lånt bort til noen andre uten at jeg ble spurt. Jeg kunne også tenkt som deg at jeg heller vil ha nye ski enn dem jeg har fått når de er tatt i bruk av noen andre! Samme hvem de er lånt bort til - det er helt vannvittig å låne bort uten å spørre. Akkurat som den reklamen på tv - "ost er ost" - "hund er hund"... "ski er ski"... Anonymous poster hash: d394c...715
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #11 Skrevet 25. mars 2016 Vær glad for at noen brukte dem og slutt å være smålig! For en gjeng med gjerrige gnålefranser her inne! Ski skal brukes! Noe annet er sløseri. Anonymous poster hash: df29b...751
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #12 Skrevet 25. mars 2016 Tusen takk for alle svar. Det blir nok til at jeg drar opp på fjellet med de gamle skiene mine. Orker ikke lage drama rundt dette. Mannen er allerede datt opp og jeg blir ikke å dra hjem til stedatteren som vil bli 30 minutter omvei. Jeg har ihvertfall ny skismørning 😊 Anonymous poster hash: 41492...618
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #13 Skrevet 25. mars 2016 Jeg synes oppriktig du skal kjøpe deg nye ski i morgen. Alternativt kan du jo kjøpe noe til mannen neste bursdag eller jul som han ønsker seg, og så låne det bort til din bror med ingen krav om når han trenger levere det tilbake Anonymous poster hash: d3038...1c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå