Gå til innhold

Sær "svigerinne"


Anbefalte innlegg

Skrevet

Voksen dame, bidrar minimalt til fellesskapet når vi tilbringer ferie og fritid på felles familiested.

Kjører fullstendig sitt eget løp, sitter oppe hele natta,legger seg når vi står opp, går tur når hun våkner - og kommer til dekket bord etterpå.

Pirker i maten, i dag hadde vi pizza og hun spiste kun fyllet og kastet bunnen.

Hun spiser brød, så det er ikke noe allergi.

 

Etter lunsj i dag var det mye å rydde opp på kjøkkenet, og hun kom ut fra rommet sitt i fullt turutstyr på vei ut. Slang ut " er det noe som trengs å gjøres?" på veien gjennom kjøkkenet.

 

 

Nei, jøss. Her rydder kjøkkenet seg selv 😤

 

 

Det er svoger sin dame som han har hatt noen mnd, men jeg kjenner at jeg er lei hele dama.

Jeg har prøvd å inkludere, ta henne med og spørre om hjelp men det går ikke inn.

 

Om vi sitter sammen alle sammen, sitter hun konstant og trykker på tlf.

Skjønner ikke hvorfor hun gidder bli med når hun ikke er interessert i å snakke med resten av familien.

 

 

Anonymous poster hash: 06f29...35c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde glatt oversett hele dama. Hun er tydeligvis ikke interessert.

 

Anonymous poster hash: db596...0bd

Skrevet

Jeg tror jeg hadde tatt en samtale med svoger etter påske. Spurt ham om han virkelig ønsker å tilbringe livet sitt med å ta alt ansvar hjemme, ha en asosial dame som ikke bidrar, som faktisk er uhøflig og som andre ikke ønsker å ha med seg slik hun er nå. Om han svarer ja, så er det jo greit, da går han inn i det med åpne øyne. Da får dere bare prøve å fortsette et forhold med ham men minimalt med henne.

 

Hun er jo bare forferdelig uhøflig! Jeg hadde ikke bedt en slik person på hytte igjen!



Anonymous poster hash: 004dc...247
Skrevet

Veldig uhøflig eller veldig sjenert, er min diagnose. Se om du/dere kan få tødd henne opp.

Gjest Antarctica
Skrevet

 

Jeg tror jeg hadde tatt en samtale med svoger etter påske. Spurt ham om han virkelig ønsker å tilbringe livet sitt med å ta alt ansvar hjemme, ha en asosial dame som ikke bidrar, som faktisk er uhøflig og som andre ikke ønsker å ha med seg slik hun er nå. Om han svarer ja, så er det jo greit, da går han inn i det med åpne øyne. Da får dere bare prøve å fortsette et forhold med ham men minimalt med henne.

 

Hun er jo bare forferdelig uhøflig! Jeg hadde ikke bedt en slik person på hytte igjen!

 

Anonymous poster hash: 004dc...247

Hadde vel faktisk tatt den alvorspraten med et litt annet fortegn. Hadde nok sagt at hun aldri fikk delta på noen ferie med meg igjen...

Skrevet

Ufordragelige mennesker kan man heldigvis kutte ut, familie eller ei. Det foreslår jeg at du gjør (svoger kan inviteres alene, eller så får han velge å stå sammen med ulven).

Skrevet

Tror jeg hadde spurt svoger om dette var noe seriøst. . Hva mener resten av familien om henne da ? Og hva sier svoger når hun melder seg sånn ut og ikke gidder å bidra med noe ?

Skrevet (endret)

Snakke med SVOGER? Er det han som er problemet? Eller er dere patetiske sladrekjerringer som ikke tør å ta opp problemet med den det gjelder, men heller få noen andre (svogeren) til å ta imot eventuell dritt? For en barnehagementalitet. hva med å snakke med selve dama, siden HUN er problemet? Det er mer uhøflig å baksnakke folk som ikke er tilstede, enn å oppføre seg som denne svigerinna. Kanskje hun ikke føler seg inkludert av dere (med rette) og derfor stikker på fjelltur osv alene for å ikke være i veien? Kanskje hun ikke har lært seg sosiale koder som barn og ikke vet hva som forventes, hvordan man oppfører seg osv? Kanskje hun sliter med noe? Neida, la oss sladre til gubben og prøve å få ham til å dumpe henne så VI får det mer behagelig. Istedet for å snakke med vedkommende og prøve å finne ut hva problemet er. Kanskje en liten samtale der dere forteller hva som forventes og hvilke tradisjoner/skikker dere har i familien, hjelper uten problemer?

Og hun har jo spurt "er det noe som trengs å gjøres" uten å få svar. Hvorfor ikke si at joda, du kan gå med søpla, tørke over kjøkkenbenken og koste gulv, mens jeg gjør det og det, og andre gjør det og det. Lage liste over det som skal gjøres, sette oppgaver på henne slik at hun ser hva som skal gjøres.

 

Jeg har også opplevd en svigerinne som prøvde å splitte meg og eksen. Holdt vel på i 5 års tid tror jeg. Hun fortalte at han fortjente noe bedre, at jeg var sånn og sånn, at jeg ikke var norsk og derfor aldri ville passe inn i norske selskap osv. Til slutt kuttet han ut sin søster, og det ble slutt mellom oss av helt andre grunner. Hvis svogeren til HI virkelig elsker denne dama, vil han heller kutte ut familie som snakker dritt om henne bak hennes rygg og prøver å få ham til å dumpe henne, enn å kutte ut dama. Han er voksen og ikke avhengig av foreldre eller søske, enda mindre av ektefellene til søsken, som HI.

Endret av MrsRiddick
Skrevet

Tror jeg hadde spurt svoger om dette var noe seriøst. . Hva mener resten av familien om henne da ? Og hva sier svoger når hun melder seg sånn ut og ikke gidder å bidra med noe ?

 

 

Så det er helt greit å "ha familieråd" for å finne ut hva familien mener om denne dama? Uten at hun er med i samtalen? Du vet hva mobbing er, ikke sant? Det er å rotte seg sammen mot en person og baksnakke vedkommende. Det sier faktisk mer om dere enn denne personen, som kanskje er sosialt mistilpasset, mangler noe i oppdragelsen, kanskje har angst, har oppfattet fiendtlig stemning i kjærestens familie osv.

Skrevet

Da hadde jeg glatt sagt at 'I morgen har vi tenkt oss på tur. Da står vel du (svoger) og (svigerinne) for middag til vi kommer tilbake? Er vel deres tur, ikke sant? '

 

Og hadde absolutt ikje ventet med måltider på en som sitter oppe om natten og sover på dagen.

Hennes sosiale evner (eller mangel på sådan) får du ikke gjort noe med.

 

Anonymous poster hash: 611a3...9d7

Skrevet

Så det er helt greit å "ha familieråd" for å finne ut hva familien mener om denne dama? Uten at hun er med i samtalen? Du vet hva mobbing er, ikke sant? Det er å rotte seg sammen mot en person og baksnakke vedkommende. Det sier faktisk mer om dere enn denne personen, som kanskje er sosialt mistilpasset, mangler noe i oppdragelsen, kanskje har angst, har oppfattet fiendtlig stemning i kjærestens familie osv.

Er enig med dette. Hva med å prøve å prate med henne selv, på en ok måte?

Skrevet

Hadde ikke giddet å irritere meg, dersom du skal begynne å "oppdra" svigerinnen din eller svogeren din blir det sikkert ganske irriterte.

 

Anonymous poster hash: e2a49...d53

Skrevet

Dere har kanskje forskjellig forventninger til hva fridagene skal brukes til ? Nå vet jeg ikke hvor mange fellesmåltider dere har, men det holder vel å spise middagen sammen og dele på hvem som lager maten og rydder de forskjellige dagene og så spiser dere de andre måltidene som det passer seg og rydder etter seg selv.

 

Jeg personlig prøver å unngå å feriere sammen med mennesker som mener man skal spise alle måltidene sammen og at alle (10-15) skal rydde hver gang. Da blir det ikke tid til noe annet i ferien,

 

 

Anonymous poster hash: a5462...4e5

Skrevet

At dere gidder! Hva vet dere egentlig om denne dama? Kunne hun tenkt seg noe annet denne ferien, men ble litt "tvunget" med? Føler hun seg litt utenfor et innarbeidet fellesskap? Har hun ikke barn, men det forventes at hun lever som om at hun har? Snakker dere bare om barn og tidligere felles opplevelser så det er vanskelig å delta for andre i samtalen?

 

Jeg hadde fin fint klart å heve meg høyt over denne personen (som i hendelsene du beskriver!) Det er ikke din kjæreste, du står fritt til å reise på din egen ferie uten denne dama neste år, uavhengig av din svogers dame! Hvorfor føler du deg i det hele tatt forpliktet til å "løse" dette? Det er jo ikke dine familiemedlemmer en gang, men din manns! Skjerp deg!!! Gjør noe annet selv!!!!

 

Anonymous poster hash: e2bab...c73

Skrevet

Snakke med SVOGER? Er det han som er problemet? Eller er dere patetiske sladrekjerringer som ikke tør å ta opp problemet med den det gjelder, men heller få noen andre (svogeren) til å ta imot eventuell dritt? For en barnehagementalitet. hva med å snakke med selve dama, siden HUN er problemet? Det er mer uhøflig å baksnakke folk som ikke er tilstede, enn å oppføre seg som denne svigerinna. Kanskje hun ikke føler seg inkludert av dere (med rette) og derfor stikker på fjelltur osv alene for å ikke være i veien? Kanskje hun ikke har lært seg sosiale koder som barn og ikke vet hva som forventes, hvordan man oppfører seg osv? Kanskje hun sliter med noe? Neida, la oss sladre til gubben og prøve å få ham til å dumpe henne så VI får det mer behagelig. Istedet for å snakke med vedkommende og prøve å finne ut hva problemet er. Kanskje en liten samtale der dere forteller hva som forventes og hvilke tradisjoner/skikker dere har i familien, hjelper uten problemer?

Og hun har jo spurt "er det noe som trengs å gjøres" uten å få svar. Hvorfor ikke si at joda, du kan gå med søpla, tørke over kjøkkenbenken og koste gulv, mens jeg gjør det og det, og andre gjør det og det. Lage liste over det som skal gjøres, sette oppgaver på henne slik at hun ser hva som skal gjøres.

 

Jeg har også opplevd en svigerinne som prøvde å splitte meg og eksen. Holdt vel på i 5 års tid tror jeg. Hun fortalte at han fortjente noe bedre, at jeg var sånn og sånn, at jeg ikke var norsk og derfor aldri ville passe inn i norske selskap osv. Til slutt kuttet han ut sin søster, og det ble slutt mellom oss av helt andre grunner. Hvis svogeren til HI virkelig elsker denne dama, vil han heller kutte ut familie som snakker dritt om henne bak hennes rygg og prøver å få ham til å dumpe henne, enn å kutte ut dama. Han er voksen og ikke avhengig av foreldre eller søske, enda mindre av ektefellene til søsken, som HI.

Det er vel noe mer hensynsfullt mot en som er ny i flokken at kjæresten tar en liten prat på tomannshånd om at det er fint om hun hjelper til og er med på det som skjer, enn at andre mennesker som hun knapt har møtt tar henne til side og sier at hun oppfører seg feil. Så av hensyn til henne, som kanskje blir flau, lei seg osv, så er det bedre å snakke med svogeren først og få han til å ta en prat med henne. Helt logisk i mitt hode. 

 

Anonymous poster hash: 71cee...2fd

Skrevet

Har en svoger som er sånn. Når vi er på hyttetur sitter han bare med rumpa godt planta i sofaen og bidrar ikke med frokost, middag eller oppvask. Nevner noen det for ham så er det null reaksjon.

Har kutta ut å reise på hyttetur med dem.

 

Anonymous poster hash: 94014...5b2

Skrevet

Hadde aldri giddet å "snakke henne til rette".

De voksne jeg omgås skal være ferdig oppdratte, ellers er det bortkasta tid for meg. Livet er for kort til å dille og dulle med egoister.

 

Anonymous poster hash: dfac6...9f2

Skrevet

Kan jo være at hun er litt sjenert, og ikke helt tør å blande seg inn i det dere gjør?



Anonymous poster hash: 5d526...b5a
Gjest Antarctica
Skrevet

 

Kan jo være at hun er litt sjenert, og ikke helt tør å blande seg inn i det dere gjør?

 

Anonymous poster hash: 5d526...b5a

Du får prisen for dagens mest overpositive fortolkning!

Nei, hun er neppe sjenert - bare stokk lat 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...