Gå til innhold

Nysgjerrig spørsmål ang. AAP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått inntrykk av at flere her inne går på AAP.

Etter hva jeg har forstått er AAP en midlertidig ordning istedenfor sykemelding frem til man kan komme tilbake i jobb, og at man kan maks gå på AAP i 4 år.

Hva gjør man om man ikke kan komme tilbake i jobb etter 4 år?

Anonymous poster hash: 21b36...a25
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått inntrykk av at flere her inne går på AAP.

Etter hva jeg har forstått er AAP en midlertidig ordning istedenfor sykemelding frem til man kan komme tilbake i jobb, og at man kan maks gå på AAP i 4 år.

Hva gjør man om man ikke kan komme tilbake i jobb etter 4 år?

Anonymous poster hash: 21b36...a25

Søke om ufør ?

Anonymous poster hash: 0c659...50e

Skrevet

I tilfeller hvor nav mener man kan komme ut i jobb igjen etter for eks 5 år kan man få forlenget stønadsperioden. Ellers vurderer nav om man skal søke om uføre, hvis de ikke mener man har krav på uføre mister man aap og havner på dagpenger hvis man ikke finner jobb.

Anonymous poster hash: 63ab1...96b

Skrevet

Jeg er i mitt femte år på aap, det er fordi jeg enda ikke er 100% ferdig avklart, har flere diagnoser og venter på time i spesialhelsetjenesten. Når det er opptil et års ventetid på time hos spesialist på sykehus så går 4 år fort...

Både nav selv, fastlege og de spesialistene jeg har vært hos sier det går mot ufør da, men alle papirer må være i orden og den ene diagnosen min mangler vi uttalelse fra spesialist på. Så da har jeg fått utvidet perioden på aap selv om det har gått 4 år.

Hovedregelen er at man skal være ferdig behandlet og avklart innen 4 år, da skal man enten tilbake i jobb eller søke ufør. Men noen ganger tar det mer enn 4 år og da får du utvidet tiden din med aap

Anonymous poster hash: 976b8...60d
Skrevet

Ikke noe problem å gå på AAP utover 4 år. Det er jo ikke slik at man nødvendigvis blir frisk ila disse årene. Vanskelig å få innvilget uføretrygd, så regner med jeg blir gående år ut og år inn dessverre🤕

Anonymous poster hash: a91e6...f06

Skrevet

Er inne i mitt 5. år med AAP. De bruker nemmlig jækla god tid på å konkludere med en diagnose jeg fikk når jeg var 17. Effektive er de ikke på NAV altså. Men ender opp med uføregrad. I mitt tilfelle ca 50 %. 

Anonymous poster hash: 43db4...2b5
Skrevet

Er inne i mitt 5. år med AAP. De bruker nemmlig jækla god tid på å konkludere med en diagnose jeg fikk når jeg var 17. Effektive er de ikke på NAV altså. Men ender opp med uføregrad. I mitt tilfelle ca 50 %. 

Anonymous poster hash: 43db4...2b5

Det er ikke diagnosen som bestemmer om du er ufør. Det er restarbeidsevnen din, og den sier diagnoser ikke noe om. Det å avklare restarbeidsevne kan ta tid, og den kan dessuten endre seg.

Anonymous poster hash: ba5ed...bd1

Skrevet

Jeg er vel inne i mitt 6 år med aap. Har mottat liknende penger av nav i over 10 år. Nå kartlegges restevnen min. Den er ikke stor desverre :(

Anonymous poster hash: 41b98...9ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...