Gå til innhold

Burde foreldre vite favorittfargen/maten til barna? O/T

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: f3a20...13f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: b4e4d...a48

Skrevet

Ja og nei. Er noe man burde ha kontroll på, samtidig som smaken deres forandrer seg hele tiden.

Skrevet

Nja. Jeg aner faktisk ikke hva som er favorittmaten til barna mine. Eller, jeg tror jeg vet sånn ca, men det endrer seg så fort. Plutselig "liker de ikke", så liker de igjen osv.

Skrevet

Ja og nei. Er noe man burde ha kontroll på, samtidig som smaken deres forandrer seg hele tiden.

Veldig sant. 

Jeg spør fordi barnefar ikke har snøring hva vårt barn liker. 

Og barnet har hatt den samme favorittfargen i vel over et år, og det samme gjelder favorittmiddagen. 

HI

Anonymous poster hash: f3a20...13f

Skrevet

Ja, det syns jeg da. Det kan jo forandre seg fra dag til dag, men sånn høvelig burde man klare å følge med.

Skrevet

Det kommer an på hvilken vei vinden blåser!

Anonymous poster hash: 086d4...466

Skrevet

Det kommer jo an på hvor stabil barnet selv er når det kommer til favoritter. Er det noe som har holdt seg stabilt over lengere tid synes jeg det er litt sløvt å ikke vite. Bytter barnet favoritter som andre bytter sokker kan man ikke akkurat forvente at foreldrene vet fra dag til dag.

Kan bare ta våre to yngste: yngste har hatt rosa og lilla som favorittfarge i et år nå, mellomste kan bytte flere ganger om dagen avhengig av hvilken sist sette bil som var kulest med den aktuelle fargen... Altså kan det byttes farge flere ganger om dagen.

Samme med mat, bare at der er det yngste som fint kan bytte fra time til en annen.

I HI's tilfelle vil jeg si det er litt sløvt av far å ikke vite når det har holdt seg stabilt i over et år.

Skrevet

Jeg aner ikke hva som er favorittfargen og favorittmaten til mine barn, men jeg har jo en viss oversikt over hvilken mat og hvilke farger de foretrekker. Samt hva de misliker.

Skrevet

Spesielt menn (er jeg veldig generaliserende her nå?) har vel typisk ikke helt kontroll på disse små tingene i livet :)

Jeg synes heller ikke det er så viktig, men om barnet snakker mye om dette burde det ikke være så vanskelig å få med seg.

Her i huset skifter smak og favorittfarger ofte.

Spør du meg nå hva som er favorittfarger til datteren min, så aner jeg ikke :)

Hun skifter fra uke til uke.

I det store å hele er det ikke viktig, men samtidig er det kanskje en liten ting som viser at vi lytter litt ekstra, men som kan være vanskelig å huske på i en hektisk hverdag :)

Anonymous poster hash: cf338...2f3

Skrevet

Oten tekst?

Anonymous poster hash: f6c3d...91d

Skrevet

Oten tekst?

Anonymous poster hash: f6c3d...91d

Du skjønte ikke det var skrivefeil eller?

Her forandrer fargen seg. Min søster tror min datters favorittfarge er lilla som hennes. Hun liker lilla og når hun er med min søster som hun forguder sier hun at lilla er hennes favorittfarge også.

Den er egentlig rosa.

Og angående mat så skifter det. Har vi pizza er det favoritten, uken etter har vi lasagne og da er det favoritten.

Min mann har ikke helt snøring på dette. Han vet hva de ikke liker men de sier jo det er min favoritt til MYE. Skjønner at han som mann ikke har oversikten.

Anonymous poster hash: a2444...a87

Skrevet

Mine barn har ikke en favorittfarge eller en favorittmiddag. De har veldig mange ting de liker godt og synes det meste er ok. Det finnes ikke en matvare de bestandig har lyst på.

Anonymous poster hash: b7a9e...6cd
Gjest Antarctica
Skrevet

Niåringen min sier at livretten hans er "gryterett" - hva nå det måtte bety!

Yndlingsfargen hans er til enhver tid den samme som kompisenes, akkurat nå er det visst grønn. Så om faren ikke klarer å holde rede på dette, forstår jeg godt...

Skrevet

Ja, egentlig, men som noen påpeker så kan jo dette endre seg fort hos noen barn. Ellers er ofte barn slik at de skal ha en favoritt av alt mulig, så mine fire barn snakker stadig om hva som er favoritt ditt og datt. På den måten har både jeg og pappaen ganske god oversikt også. Favorittfargene til barna mine har vært stabile i flere år nå, men maten endrer seg litt.

Anonymous poster hash: 1fb45...769

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...