Gå til innhold

Kaker til konfirmasjon, hva må man ha på kakebordet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt sær på kaker, de skal liksom være laget samme dag synes jeg, men til konfirmasjonen har vi jo overhodet ikke tid til det...

Gudstjenesten starter 10.30, så skal alle hjem til oss etterpå og middagen forberedes, kaker til dessert.

Kakene må være laget dagen før, eller enda tidligere og fryses så de bare kan tas opp av fryseren på morgenen.

Så hva er deres absolutte "must" på kakebordet?

Anonymous poster hash: 25766...fbe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brownies, bløtkake og en kjøpt marsipankake med bilde av konfirmanten oppå.

Anonymous poster hash: 99680...5ed

Skrevet

Suksessterte og gulrotkake egner seg veldig godt til frysing. Og hvis du lager pavlova bunn dagen før og har vaniljekremen klar og oppskjærte bær går det fort å mekke ferdig den etter middagen.

Anonymous poster hash: 65b5f...181

Skrevet

Takk for svar :)

Hvis jeg da har i fryseren

-suksesskake

-gulrotkake

-iskake (daimiskake kanskje)

-muffins (tar de opp på morgenen og smører melis på og har kakestrøssel på, mange barn så det forventes nok muffins ;))

Lager dagen før

-bunn til pavlova (har ferdig rensede bær og krem klart og monterer etter middag)

-ostekake

Bestiller marsipankake fra bakeren og får noen til å hente den mellom kirke og selskap (konfirmasjon på en lørdag)

Tenkte i tillegg å ha kransekake og is, noen hjemmebakte kjeks som kan lages noen dager i forveien, fruktfat og noen skåler med sjokoladebiter og kanskje potetgull

Da mangler vi sjokoladekake, må finne en saftig en som bare blir bedre av å stå en natt i kjøleskapet da kanskje...

Burde holde det?

PS, hedmarksfamilie dette, så bugnende kakebord er et absolutt must, her skal alle kunne forsyne seg mange ganger uten å måtte skrape fatene ;)

HI

Skrevet

Takk for svar :)

Hvis jeg da har i fryseren

-suksesskake

-gulrotkake

-iskake (daimiskake kanskje)

-muffins (tar de opp på morgenen og smører melis på og har kakestrøssel på, mange barn så det forventes nok muffins ;))

Lager dagen før

-bunn til pavlova (har ferdig rensede bær og krem klart og monterer etter middag)

-ostekake

Bestiller marsipankake fra bakeren og får noen til å hente den mellom kirke og selskap (konfirmasjon på en lørdag)

Tenkte i tillegg å ha kransekake og is, noen hjemmebakte kjeks som kan lages noen dager i forveien, fruktfat og noen skåler med sjokoladebiter og kanskje potetgull

Da mangler vi sjokoladekake, må finne en saftig en som bare blir bedre av å stå en natt i kjøleskapet da kanskje...

Burde holde det?

PS, hedmarksfamilie dette, så bugnende kakebord er et absolutt must, her skal alle kunne forsyne seg mange ganger uten å måtte skrape fatene ;)

HI

Spør om folk tar med en kake :)

Vi er super stor familie og jeg baker stort sett til alle slags sammenkomster

Anonymous poster hash: 509f2...508

Skrevet

Min erfaring er at dette varierer fra familie til familie! Noen er skikkelige kakefamilier, andre ikke. Hos noen hjelper mange til med kaker, hos andre ingen. Og noen har faste kaker som alltid går igjen.

I min familie har vi alltid hatt bløtkake eller marsipankake for de eldste er så glad i det. Og alltid sjokoladekake, for de minste (og alle, de fleste liker dette). Så har det ellers vært litt avhengig av hvem som tar med, noen er kjent for ostekaken sin, andre for daimkake eller verdens beste. Og så hender det man prøver seg på noe nytt og spennende, også.

Anonymous poster hash: f7231...579

Skrevet (endret)

Få nokon til å lage kvæfjordkake, lefser og kanskje noko gjærbakst.

Endret av ★..
Skrevet

Verdens beste, sjokoladekake, gulrotkake, kringle,

Anonymous poster hash: 77ba6...606

Skrevet

Vi hadde:

-marsipankake med bilde av konfirmanten

-sjokoladekake

-oreokake

-ostekake

-gulrotkake

-verdens beste

-muffins

Anonymous poster hash: c98d7...38c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...