Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 Jeg er litt sær på kaker, de skal liksom være laget samme dag synes jeg, men til konfirmasjonen har vi jo overhodet ikke tid til det... Gudstjenesten starter 10.30, så skal alle hjem til oss etterpå og middagen forberedes, kaker til dessert. Kakene må være laget dagen før, eller enda tidligere og fryses så de bare kan tas opp av fryseren på morgenen. Så hva er deres absolutte "must" på kakebordet? Anonymous poster hash: 25766...fbe
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 Brownies, bløtkake og en kjøpt marsipankake med bilde av konfirmanten oppå. Anonymous poster hash: 99680...5ed
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #3 Skrevet 25. mars 2016 Suksessterte og gulrotkake egner seg veldig godt til frysing. Og hvis du lager pavlova bunn dagen før og har vaniljekremen klar og oppskjærte bær går det fort å mekke ferdig den etter middagen. Anonymous poster hash: 65b5f...181
Gjest Stjerneklart Skrevet 25. mars 2016 #4 Skrevet 25. mars 2016 Gulrotkake lagde vi kvelden før. Den smakte fantastisk, og var kanskje den det gikk mest av i dåpen (utenom dåpskaka). Vi brukte denne oppskriften, den anbefales på det sterkeste: http://www.aperitif.no/oppskrifter/oppskrift/langhammers-gulrotkake/64450
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #5 Skrevet 25. mars 2016 Takk for svar Hvis jeg da har i fryseren -suksesskake -gulrotkake -iskake (daimiskake kanskje) -muffins (tar de opp på morgenen og smører melis på og har kakestrøssel på, mange barn så det forventes nok muffins ) Lager dagen før -bunn til pavlova (har ferdig rensede bær og krem klart og monterer etter middag) -ostekake Bestiller marsipankake fra bakeren og får noen til å hente den mellom kirke og selskap (konfirmasjon på en lørdag) Tenkte i tillegg å ha kransekake og is, noen hjemmebakte kjeks som kan lages noen dager i forveien, fruktfat og noen skåler med sjokoladebiter og kanskje potetgull Da mangler vi sjokoladekake, må finne en saftig en som bare blir bedre av å stå en natt i kjøleskapet da kanskje... Burde holde det? PS, hedmarksfamilie dette, så bugnende kakebord er et absolutt must, her skal alle kunne forsyne seg mange ganger uten å måtte skrape fatene HI Anonymous poster hash: 25766...fbe
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #6 Skrevet 25. mars 2016 Takk for svar Hvis jeg da har i fryseren -suksesskake -gulrotkake -iskake (daimiskake kanskje) -muffins (tar de opp på morgenen og smører melis på og har kakestrøssel på, mange barn så det forventes nok muffins ) Lager dagen før -bunn til pavlova (har ferdig rensede bær og krem klart og monterer etter middag) -ostekake Bestiller marsipankake fra bakeren og får noen til å hente den mellom kirke og selskap (konfirmasjon på en lørdag) Tenkte i tillegg å ha kransekake og is, noen hjemmebakte kjeks som kan lages noen dager i forveien, fruktfat og noen skåler med sjokoladebiter og kanskje potetgull Da mangler vi sjokoladekake, må finne en saftig en som bare blir bedre av å stå en natt i kjøleskapet da kanskje... Burde holde det? PS, hedmarksfamilie dette, så bugnende kakebord er et absolutt must, her skal alle kunne forsyne seg mange ganger uten å måtte skrape fatene HI Anonymous poster hash: 25766...fbe Spør om folk tar med en kake Vi er super stor familie og jeg baker stort sett til alle slags sammenkomster Anonymous poster hash: 509f2...508
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #7 Skrevet 25. mars 2016 Min erfaring er at dette varierer fra familie til familie! Noen er skikkelige kakefamilier, andre ikke. Hos noen hjelper mange til med kaker, hos andre ingen. Og noen har faste kaker som alltid går igjen. I min familie har vi alltid hatt bløtkake eller marsipankake for de eldste er så glad i det. Og alltid sjokoladekake, for de minste (og alle, de fleste liker dette). Så har det ellers vært litt avhengig av hvem som tar med, noen er kjent for ostekaken sin, andre for daimkake eller verdens beste. Og så hender det man prøver seg på noe nytt og spennende, også. Anonymous poster hash: f7231...579
☆☆☆ Skrevet 25. mars 2016 #8 Skrevet 25. mars 2016 (endret) Få nokon til å lage kvæfjordkake, lefser og kanskje noko gjærbakst. Endret 25. mars 2016 av ★..
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #9 Skrevet 25. mars 2016 Verdens beste, sjokoladekake, gulrotkake, kringle, Anonymous poster hash: 77ba6...606
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #10 Skrevet 25. mars 2016 Vi hadde: -marsipankake med bilde av konfirmanten -sjokoladekake -oreokake -ostekake -gulrotkake -verdens beste -muffins Anonymous poster hash: c98d7...38c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå