Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 Beklager for nok et slikt innlegg, men jeg må bare spørre Normalt når jeg er i middagsbesøk, kan man forsyne seg av maten selv. Dersom det er noe jeg ikke liker av mat, for eksempel oliven eller aioli, så unngår jeg bare å ta akkurat denne retten oppå mitt middagsfat. Jeg tar av alt det andre, roser vertskapet for maten, prater og er hyggelig (håper jeg i hvert fall ) Men jeg tar da altså ikke med vilje oppå noe jeg vet at jeg uansett vil ha problemer med å få ned. Gjør dere virkelig det dere andre? Tar oppå mat dere vet dere ikke er noe begeistret for når dere faktisk kan velge? Dersom det er slik at maten serveres ferdig på fat, smaker jeg i utgangspunktet på alt, men om det da er noe der som jeg ikke liker (la oss ta oliven igjen for å ha et eksempel), så skyver jeg helt diskret olivenen til ene siden av fatet/spiser rundt den/dem. Jeg gjør dette uten å lage noe nummer av det, skryter av andre deler av maten (for eksempel hvor nydelig kjøttet var), prater og oppfører meg som folk. Mot slutten av måltidet når jeg er forsynt legger jeg gjerne like diskret servietten min over olivenene på siden av fatet, og resten av fatet ser "skrapt" ut. Er dette også veldig unormalt? Er jeg uhøflig og barnslig som gjør dette? Anonymous poster hash: bb832...aa6
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 Det du gjør er helt innafor og normalt. Men her inne er det jo mange som ikke spiser noen grønnsaker, som ikke spiser fisk osv. Altså, de spiser ikke hovedingrediensene i måltidet. Og det blir bare merkelig. De tingene du nevner er tilbehør som man uansett spiser lite av. Anonymous poster hash: 49377...082
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #4 Skrevet 25. mars 2016 Det du gjør er helt innafor og normalt. Men her inne er det jo mange som ikke spiser noen grønnsaker, som ikke spiser fisk osv. Altså, de spiser ikke hovedingrediensene i måltidet. Og det blir bare merkelig. De tingene du nevner er tilbehør som man uansett spiser lite av. Anonymous poster hash: 49377...082 Jo, jeg ser den. Jeg får litt problemer dersom det er forrett og scampi. Jeg synes i grunnen smaken er god, men det er noe med konsistensen på scampi som trigger brekningsreflekser i meg. Det er veldig rart, for jeg liker reker for eksempel. Heldigvis er dette sjeldent en problemstilling, men jeg synes litt synd i dem som virkelig ikke klarer for eksempel fisk. HI Anonymous poster hash: bb832...aa6
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #5 Skrevet 25. mars 2016 Du skjønner det HI at her inne er det endel som ikke forstår at det som gjelder dem, nødvendigvis gjelder ikke gjelder for alle andre. Om de ikke har noe problemer med å spise noe mat, og også har en holdning som mener det er frekt å ikke spise all mat - så er vi som har noen reservasjoner i matveien av forskjellige årsaker både barnslige, uhøflige og ellers særlig dårlige mennesker - slik jeg forstår dem. Det er en tanke om at vertinnens følelser går fremfor alt, og at de blir helt utilgivelig krenka om man f.eks ikke liker rå løk. Det å ikke like er ikke lov, og om man mot formodning ikke skulle like noe - så må man tvinge det i seg. Det "å ikke like" mat er også synonymt med å sitte å høylytt snakke nedsettende om den maten, for om man ikke liker løk, så er man også så barnslig at man skjærer grimaser, spytter ut maten (gjerne tvers over bordet) og ellers lager sirkus rundt dette. Anonymous poster hash: af8f6...dd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå