Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 Jeg må innrømme at jeg normalt ikke tenker så mye over dette siden jeg sjeldent spiser med folk jeg ikke kjenner godt, og er det noen jeg ikke kjenner godt, så tar jeg bare den maten jeg liker så sant det er selvforsyning. Men så leser jeg så ofte her inne om at som voksen takker man ja til alt, uansett. Vel, det gjør ikke jeg. For eksempel drikker jeg kun vann, ev. litt juice og vin (ikke ofte). Jeg liker verken kaffe, te, brus, saft, kakao osv. Så når jeg kommer til folk, er på møter el og folk spør om jeg vil ha kaffe, te, brus el, takker jeg alltid pent nei. Noen blir litt stresset av dette og spør om jeg ikke vil ha noe, så da pleier jeg å høflig foreslå vann selv om jeg kanskje ikke er tørst. Er dette fryktelig uhøflig av meg da? Burde jeg sitte der og tvinge i meg kaffe for eksempel bare for å være "voksen"? Anonymous poster hash: f3030...f6e
Marriet Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 (endret) Nå er det litt forskjell på mat og drikke. Har man mottatt en middagsinvitasjon og takket ja har noen gjerne brukt tid og energi på å stelle istand til det middagsselskapet. Da er det svært uhøflig å pirke, kommentere eller la være å spise. Det blir ikke helt det samme med et glass brus eller en kopp kaffe..men det skjønner du vel? Endret 25. mars 2016 av Marriet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå