Gå til innhold

Kan disse symptomene henge sammen.


Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen mnd siden viste blodprøver lett hjertesvikt.

 

Den siste tiden har jeg slitt med mye ekstraslag. Har hatt på døgn ekg og har fått svar fra legen at han så det var mye ekstraslag og at han ville drøfte dette med sykehuset. Har ikke hørt noe enda.

 

De siste dagene har jeg hatt søvnapne når Jeg sover. Er helt forferdelig. Har også følt meg slapp. Plages med tørrhoste. Hoster opp mye hvitt skum. Og i går la jeg merke til en hevelse over høyre øye. På øyelokket.

I dag har hevelsen blitt verre.

 

Kan dette henge sammen?

 

Anonymous poster hash: cedcf...82c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legevakten

 

Anonymous poster hash: 39bd7...2c0

Skrevet

Du må ringe legevakten nå, hjertesvikt kan føre til vann i lungene.

Pakk med deg en bag, du blir nok innlagt på sykehuset.

 

Anonymous poster hash: 3ba38...b7c

Skrevet

Helt enig med de andre. Du må kontakte legevakten NÅ!

 

 



Anonymous poster hash: 0d046...df2
Skrevet

Du må ringe legevakten nå, hjertesvikt kan føre til vann i lungene.

Pakk med deg en bag, du blir nok innlagt på sykehuset.

 

Anonymous poster hash: 3ba38...b7c

Har vært til lege flere ganger. På fredag fikk jeg Cosylan. Syns ikke det har hjulpet så mye. Men litt. Hosten er mer dempet.

 

Anonymous poster hash: cedcf...82c

Skrevet

Har vært til lege flere ganger. På fredag fikk jeg Cosylan. Syns ikke det har hjulpet så mye. Men litt. Hosten er mer dempet.

 

Anonymous poster hash: cedcf...82c

 

Men i dag har du forverring, og det er flere dager siden du var hos legen. Vær så snill og dra til legevakten nå!

 

Anonymous poster hash: 0d046...df2

Skrevet

Jeg synes absolutt du bør kontakte legevakt! Hvilken behandling får du for svikten? Og ble det tatt ekko hvor graden av svikt ble vurdert? Problemer med pust når du ligger/sover er et symptom man skal ta alvorlig når man er kjent med at man har en hjertesvikt. Det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Kontakt legevakt - det er lenge til fastlege er på jobb igjen.

 

Lykke til og god bedring fra ei til med hjertesvikt

 

Anonymous poster hash: c9418...e43

Skrevet

Jeg synes absolutt du bør kontakte legevakt! Hvilken behandling får du for svikten? Og ble det tatt ekko hvor graden av svikt ble vurdert? Problemer med pust når du ligger/sover er et symptom man skal ta alvorlig når man er kjent med at man har en hjertesvikt. Det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Kontakt legevakt - det er lenge til fastlege er på jobb igjen.

 

Lykke til og god bedring fra ei til med hjertesvikt

 

Anonymous poster hash: c9418...e43

Nei er ikke blitt tatt noen prøver etter det. Fikk beskjeden at jeg hadde lett hjertesvikt. Men det var så lite at det trengtes ikke noe mer behandling.

 

Eneste jeg Har tatt nå er ekg siden jeg har hatt så mye plager med rytmen. Har mer eller mindre konstant ekstraslag. Tok faktisk to mnd med krangling hos fastlegen for å få tatt døgn ekg. Ble så lettet å glad da jeg fikk brevet der det stod de så det var mye ekstraslag. Endelig har jeg det på papir plagene mine. Har opplevd å ikke bli trodd.

 

Anonymous poster hash: cedcf...82c

Skrevet

Nei er ikke blitt tatt noen prøver etter det. Fikk beskjeden at jeg hadde lett hjertesvikt. Men det var så lite at det trengtes ikke noe mer behandling.

 

Eneste jeg Har tatt nå er ekg siden jeg har hatt så mye plager med rytmen. Har mer eller mindre konstant ekstraslag. Tok faktisk to mnd med krangling hos fastlegen for å få tatt døgn ekg. Ble så lettet å glad da jeg fikk brevet der det stod de så det var mye ekstraslag. Endelig har jeg det på papir plagene mine. Har opplevd å ikke bli trodd.

 

Anonymous poster hash: cedcf...82c

Jeg anbefaler deg å be om en ultralydundersøkelse (ekko) for å se hvordan hjertet ditt fungerer. Jeg synes det er rart at legen din tør si du ikke trenger behandling eller sjekke mer kun utifra en blodprøve. En hjertesvikt kan utvikle seg. Hvordan kan legen si at nåværende status opprettholdes uten jevnlig kontroll eller ytterligere undersøkelse?

 

Har du kontaktet legevakt?

 

Anonymous poster hash: c9418...e43

Skrevet

Har vært til lege flere ganger. På fredag fikk jeg Cosylan. Syns ikke det har hjulpet så mye. Men litt. Hosten er mer dempet.

 

Anonymous poster hash: cedcf...82c

Men det er jo en hel uke siden, og du er jo tydeligvis nlitt dårligere etter det. Håper du har tatt kontakt med legevakten nå?

 

Anonymous poster hash: 48480...54a

Skrevet

Herregud, hva er det med folk her inne?

 

"Kvinne døde mens hun satt på forum og spurte om råd fordi hun følte seg dårlig!"

 

Anonymous poster hash: 6c2bb...9ee

Skrevet

Jeg lever fortsatt.

 

Fikk beskjed om å bestille time til fastlege over påske.

 

Anonymous poster hash: cedcf...82c

Skrevet

Jeg lever fortsatt.

 

Fikk beskjed om å bestille time til fastlege over påske.

 

Anonymous poster hash: cedcf...82c

 

Jeg synes faktisk det svaret er ganske skremmende. Det er et faretegn når du blir såpass mye dårligere når du legger deg ned. Hjertesvikt kan også gi vann i lungene.

 

Blir du verre i natt igjen så ville jeg ha ringt 113 og sagt at du nylig har fått påvist noe hjertesvikt og nå har problemer med å puste når du ligger. Der bør du bli tatt på alvor.

 

Det er selvfølgelig en mulighet at du "bare" er forkjølet og at det ikke har noe med hjertesvikten å gjøre, men det er i så fall noe man må forsikre seg om, man har ikke råd til å ta noen sjanser når det kommer til dette.

 

Anonymous poster hash: 0d046...df2

Skrevet

 

Jeg synes faktisk det svaret er ganske skremmende. Det er et faretegn når du blir såpass mye dårligere når du legger deg ned. Hjertesvikt kan også gi vann i lungene.

 

Blir du verre i natt igjen så ville jeg ha ringt 113 og sagt at du nylig har fått påvist noe hjertesvikt og nå har problemer med å puste når du ligger. Der bør du bli tatt på alvor.

 

Det er selvfølgelig en mulighet at du "bare" er forkjølet og at det ikke har noe med hjertesvikten å gjøre, men det er i så fall noe man må forsikre seg om, man har ikke råd til å ta noen sjanser når det kommer til dette.

 

Anonymous poster hash: 0d046...df2

Helt enig!

 

 

Anonymous poster hash: c9418...e43

Skrevet

Jeg lever fortsatt.

 

Fikk beskjed om å bestille time til fastlege over påske.

 

Anonymous poster hash: cedcf...82c

Var du på legevakten og ble sjekket, eller bare snakket du med de på telefon?

 

Anonymous poster hash: 48480...54a

Skrevet

 

Var du på legevakten og ble sjekket, eller bare snakket du med de på telefon?

 

Anonymous poster hash: 48480...54a

Var innom ja. Han lyttet på lungene og tok CRP. Så ba han meg ta kontakt med fastlegen hvis jeg fortsatt hadde det slik over påske.

 

Anonymous poster hash: cedcf...82c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...