Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 For å gå litt ned i vekt? Jeg glemmer å spise, spiser kanskje et måltid med ordentlig mat til dagen, resten er bare tull. Jobber natt så kommer helt utav det. Jeg må ned 6-8 kg på 2 mnd for å komme inn i bunaden. Jeg trenger 3 ganger i uka uten resultat pga tull i kosten. Ifølge lifesum skal jeg ligge på 1400kcal per dag. Anonymous poster hash: 4da87...55c
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 6-8 kg på to mnd er jo gansie mye, du må nok være streng med deg selv og følge matplanen uavhengig av nattevakter og døgnrytme. F.eks: frokost 250 kcal: 2 knekkebrød eller tynne brødskiver med magert pålegg, evt litt skummet melk hvis du har kalorier igjen (jeg har ikke app nå så jeg får beregnet, tar det bare på hukommelsen) Lunsj 350 kcal: Salat med f.eks kylling, tunfisk, egg,bønner. Eller to brødskiver med makrell i tomat, egg, skinke. Grønnsaker, melk eller lett yoghurt ved siden av for å komme opp i nok kalorier. Middagsrester er også fint til lunsj. Mellommåltid 100 kcal: en frukt +noen nøtter Middag 500 kcal: 150 g Rent kjøtt eller fisk med salat/grønnsaker. Lite pasta/ris og saus. Kvelds 200 kcal: Bær med lett yoghurt, eller litt havregryn med melk og litt frukt/bær, eller 2 knekkebrød/1 skive med magert pålegg + kanskje noen grønnsaker eller nøtter for å fylle opp kaloriene. Alt må selvsagt veies og telles i begynnelsen, til du vet hvor mye ting veier. Jobber du natt bør du kanskje snu opp ned på måltidene, at du tar middag til kvelds før vakta og f.eks salat i løpet av vakta. Det viktigste er at det er planlagt på forhånd. Ingen impulsspising eller stikke på butikken i lunsjen! Nå er det matpakke som gjelder. Anonymous poster hash: 4a9a3...f2c
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #3 Skrevet 25. mars 2016 Tusen hjertelig takk for et flott svar. Med trening og et sunt kosthold vil nok bunaden sitte bedre om et par mnd hvertfall. 2 av kg er nok mye vann nå også pga mensen. Går alltid opp 1-2 kg den uka. Skal skrive matplan og ukeshandle. Være streng i helgene også, skeier ut fredag til søndag nå 😳 Anonymous poster hash: 4da87...55c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå