Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 Nettopp kjøpt leilighet og flyttet inn. Vi har gledet oss enormt til å bo her, naboene virker hyggelige og barna våre har fått egne rom de kan sove og leke på! Det vi ikke visste var at naboene ved siden av oss har 2 barn med ulik psykisk utvikl. Den ene har bare sen utvikling, mens den andre er svært utviklingshemmet. Det er selvfølgelig ikke et problem i seg selv for oss. Vi synes veldig synd på foreldrene som tydelig har en stor utfordring i hverdagen. Vanskelig dette. Så til vår utfordring: bråket fra disse barna tar livet av hverdagen vår. Det kan ikke sies på noen annen måte, da det er det som er realiteten:( Det er bråk fra morgen til kveld 7 dager i uken. Jamring, slåing, dunking, hamring, skriking, hyling, alt av lyd. Vi kan ikke ha middagsbesøk fordi det bråker så voldsomt til tider. Vi kan ikke sitte ute på terrassen å spise på ettermiddagen, for da er det så mye hyling at vi ikke klarer å samtale med hverandre. Ingen av familien kan sove over fordi de synes rett og slett det blir for slitsomt:/ Yngste vår på 10 måneder har fått ødelagt søvnrytmen fordi det bråkes til alle tider. Vi er så slitne. Og herregud det må de være også. Men hva skal vi gjøre? Ingen trives, og vi har nettopp kjøpt der vi har fått jobb. Det er et lite sted, og det er ikke noe på markedet her. Herlighet vi er ulykkelige. Uansett hvor mye vi har forsøkt å snakke med de om problemene bare forsetter det. Vet det er lite å gjøre, men må bare få det ut. Åh Anonymous poster hash: e0ab1...448
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 Oj, huff! Kan du tenke deg til hvor slitne dem skal være, når tilogmed naboene blir slitne Jeg aner ikke hva du kan gjøre eller ikke gjøre. Hadde nok gitt det litt mer tid for å se om det er en eller annen vanskelig periode dem er i. Hvis perioden aldri går over hadde jeg nok flyttet - denne gangen til enebolig. Anonymous poster hash: 06f3f...17c
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #3 Skrevet 25. mars 2016 Skjønner deg godt. Jobber med barn med spesielle behov. Har ikke annet råd å gi annet enn at dere får selge. Anonymous poster hash: 05c40...f36
Superdolly Skrevet 25. mars 2016 #4 Skrevet 25. mars 2016 Jeg forstår deg. Dessverre vil det ikke hjelpe å snakke med naboene om det. Hvordan skal de hindre barnet i å hyle? Kneble det? Mest sannsynlig er de helt på felgen, utslitte og nedkjørte, og makter så vidt å holde hodet over vannet. I tillegg har de dårlig samvittighet for å forstyrre naboene så mye som de gjør. Dette er i hvert fall det jeg ville følt om jeg var i disse naboenes situasjon. Det vil sannsynligvis ikke bli bedre. Selvfølgelig er det slitsomt for dere at dere holdes våkne og vekkes tidlig og ikke kan sitte ute og føre en normal samtale. Selvsagt angrer du på kjøpet. Jeg vil tro at eneste utvei for dere er å selge og flytte igjen, dessverre. Nabobarna er som de er, situasjonen er som den er og hadde foreldrene i nabohuset hatt en måte å få barna til å være roligere ville de garantert ha brukt den. For sin egen del, om ikke annet.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #5 Skrevet 25. mars 2016 Hva sier de når dere tar det opp? Huff. Føler med dere? Anonymous poster hash: 05d00...c4d
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #6 Skrevet 25. mars 2016 Når det er så stort problem med støy fra naboene, kan vel ikke selger ikke ha visst om det? Er nok ikke noe regelverk som sier man er pliktig å opplyse om den type ting, men det er litt spesielt å ikke nevne det.. Jeg hadde blitt forbannet og sjekket opp i mulighetene for å få omgjort salg eller redusert pris. Anonymous poster hash: d64df...c9b
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #7 Skrevet 25. mars 2016 Dette er jo en av ulempene med å bo i samme hus som andre, kjøper man del av tomannsbolig eller en leilighet kan man være kjempeheldig med naboene, eller kjempeuheldig... Sånn jeg ser det kan dere ikke annet enn å se dere om etter noe annet. Om det ikke er passende boliger til salgs akkurat nå får dere bare fortsette å følge med på markedet. Anonymous poster hash: f2261...342
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #8 Skrevet 25. mars 2016 Dere er jo ført bak lys når dere kjøpte denne leiligheten, kanskje dette var grunnen til at leiligheten ble lagt ut for salg? Er enig med hun over her, det er spesielt om dette ikke ble nevnt og jeg er ikke så sikker på om det er lov å ikke opplyse om det ved salg. Anonymous poster hash: 73158...3ee
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #9 Skrevet 25. mars 2016 Ja, en tomannsbolig vi har kjøpt. Uff. Begynner bare å tenke på hvor mye styr det blir med å finne bolig, flytte, hva med jobb, barnehage osv. Ingen ting på markedet her ute. Vi bor på et lite sted i nordland:/ Ahh. Jaja, takk for forståelsesfulle svar ihverfall. Anonymous poster hash: e0ab1...448
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #10 Skrevet 25. mars 2016 De forrige naboene mente de aldri ble plaget av det, men andre naboer vi har snakket med sa at det var et problem. HI Anonymous poster hash: e0ab1...448
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #11 Skrevet 25. mars 2016 Jeg tror faktisk at dette er en av grunnene til at man kjøper forsikring når man kjøper hus. Ta kontakt med forsikringsselskapet og rådfør dere med dem. Det er selvfølgelig forferdelig synd i foreldrene her, men dette BØR det ha blitt opplyst om når dere kjøpte. Garantert årsaken til at selger har flyttet. Se ikke bort fra at dere kan få opphevet kjøpet. Anonymous poster hash: 76a81...feb
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #12 Skrevet 25. mars 2016 Kan man lydisolere veggen som er mot naboene? Anonymous poster hash: bb176...fab
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #13 Skrevet 25. mars 2016 jeg ville DEFINITIVT tatt kontakt med selger/megler av boligen og sagt noen sannhetens ord om at dette ikke ble informert om på visning og i forkant av salget...dette er jo lureri!! Ville dere kjøpt med visshet om hvordan tilstanden er? Klart dette er blitt solgt pga bråket, noe annet er jo ren løgn. Jeg ville prøvd å få hevet kjøpet, håper dere har boligforsikring! I det minste ville jeg krevd et kraftig prisreduksjon, til utbedring av lydisolering. Dette bør jo faktisk også naboen være med på å betale for! Og så ville jeg faktisk tatt det opp med naboen. Si at dere forstår situasjonen men dette er ikke til å holde ut for dere, og at dere har en liten baby på 10mnd. Det må være NOE de, i samråd med hjelpetjenestene, kan gjøre, hvertfall i en overgangsperiode til dere får solgt og flyttet Anonymous poster hash: 7276d...72f
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #14 Skrevet 25. mars 2016 Saker der selger fikk hevet kjøpet pga nabo: http://www.dinside.no/397353/naboen-rar-hevet-kjopet http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krever-huskjoep-hevet-paa-grunn-av-tisse-nabo/a/135229/ http://www.nettavisen.no/nyheter/kvinne-far-hevet-kjpet-av-leilighet-pa-grunn-av-stank-fra-naboen/8489901.html Anonymous poster hash: 73158...3ee
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #15 Skrevet 25. mars 2016 Dere ville IKKE I VERDEN kjøpt dette hvis dere visste om forholdene. Har dere kjøpt forsikring som gir gratis rettshjelp i forbindelse med kjøpet? Hvis ikke: kjenner du noen advokater/jurister eller noen Som kjenner noen? Ville virkelig forhørt meg rundt om det er god nok grunn til å heve kjøpet. Problemet er vel litt at annet ikke finnes for tiden? Kan det gå av å leie der eller i nabokommuner til noe aktuelt dukker opp? Man kan i alle fall ikke ha det slik. Syne ms selvsagt synd på naboene deres, men selv om de har det vanskelig trenger ikke flere familiers hverdag å ødelegges. Kanskje kommunen kan hjelpe de med noe? De kan jo egentlig ikke bo vegg i vegg med andre når det er SÅ ille. Håper det ordner seg for dere på et vis! Anonymous poster hash: 6fc83...51f
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #16 Skrevet 25. mars 2016 Dere som sier at de bør selge, da bør de jo også faktisk oppgi grunnen da... Må da være bedre å få prisreduksjon slik at man kan lydisolere? Anonymous poster hash: 993f3...358
Isola&Lille+julegave Skrevet 26. mars 2016 #17 Skrevet 26. mars 2016 Lydisolere? Be naboen lukke vinduer og dører når ungene hyler.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #18 Skrevet 26. mars 2016 Kan man lydisolere veggen som er mot naboene? Anonymous poster hash: bb176...fab Skulle foreslå det samme, det er utrolig hvor mye det kan hjelpe mot støy og det virker som dere har det usedvanlig lytt. Det er også mulig med lydisolerte vinduer, i det hele tatt så er det muligheter for dere å ordne det slik at dere får det bedre og kanskje bedre det enn å gå gal i mellomtiden. Anonymous poster hash: e1f1a...059
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #19 Skrevet 26. mars 2016 Her burde naboene selv søke om støtte til utbedring av bolig (lydisolering) pga barna. Det er ikke et normalt støynivå for noen dersom dette dreier seg om primalskrik etc. Det er unormalt mye og høyt støy som på sikt kan føre til hørselsskader. Merkelig at de ikke tar tak i det selv, men de er sikkert utslitt Anonymous poster hash: 7143a...36a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå